Asus multiplier unlock?? Nogen der ved med Abit?

• Tja... En af mine venner har fundet en BIOS der låser multiplieren op på sin BIOS... Synes det lyder alt for hjernedødt og tænkte på om nogen vidste om det kom til Abit/Max3 boardet???

eller bare noget lignende??

• Hmm - som du nok ved kan man på nogle ASUS boards - dog kun med Presscot 3.2 & 3.4...

Hvis det er sådan en CPU han bruger er det meget muligt... Jeg overvejer meget at anskaffe mig en 3.2 eller 3.4GHz Presscot men tror desværre ikke jeg får meget ud af den med min køling... SLK900U

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

• Du kan vist også med 3.4 NW, men lad være med at købe en prescott, der er IMO flere ulemper ved dem end fordele.

Men jeg ved ikke om Abit har tænkt sig at gøre det samme, men en mail til deres support afdeling kan give dig svar :)

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

Rettet en gang, sidst af Malk ().

Oprindeligt indlæg af mdj
    Du kan vist også med 3.4 NW, men lad være med at købe en prescott, der er IMO flere ulemper ved dem end fordele.

VIST også ? 8o ... Var det ikke KUN med prescott-dullerne den funkede ? :boxed:

PS. Du mente NWC da du skrev NW ikke ?

• Jo :)

Jeg syntes bare at have læst på asus´ HP at udover prescott så ville 3.4 NWC også kunne låses op.

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

Du kan vist også med 3.4 NW, men lad være med at købe en prescott, der er IMO flere ulemper ved dem end fordele.

Men jeg ved ikke om Abit har tænkt sig at gøre det samme, men en mail til deres support afdeling kan give dig svar :)

Hvilke ulemper???

ALLE de programmer der kommer idag løber en prescott fra en NWC... Fortryder jeg valgte en NWC over en prescott...

en af mine venner fik samme ydelse ved 3.65Ghz som jeg gjorde ved 3.83..

Oprindeligt indlæg af søndergård
    Hmm - som du nok ved kan man på nogle ASUS boards - dog kun med Presscot 3.2 & 3.4...

Hvis det er sådan en CPU han bruger er det meget muligt... Jeg overvejer meget at anskaffe mig en 3.2 eller 3.4GHz Presscot men tror desværre ikke jeg får meget ud af den med min køling... SLK900U

? kan man ikke os på en 3.6 for sådan en har jeg lige bestilt ?

• Tror man indtil videre skal passe på med at få for høje forventninger til at få cpu'en låst op. Efter hvad jeg har læst er det kun 3.2Ghz og op der kan, samt at det kun er oprindelig multiplier samt x14 der er ledige.

• http://www.hardwaretidende.dk/…d.php?f=7&i=11838&t=11838

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/02/02/2435954
    http://reviews.zdnet.co.uk/har…9024015,39145079-2,00.htm

Så hvilke ulemper?

1. Varme
    2. Meget længere pipeline
    3. meget større latens på cachen
    4. effekt forbrug

Var det grunde nok? :)

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

• ok, hvilken af testene skal jeg ikke tro på :)

Jeg bliver jo direkte rådet til at købe en northwood fremfor en prescott og testene viser jo at der ikke er nogen særlig forskel?

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

• Det kan de også pga den længere pipeline, men sat ved siden af en cpu med samme clock frekvens er prescott en smule langsommere pga den større latens på cachen og den lange pipeline.

Men hvis du skal clocke ekstremt, så er det klart den bedste cpu at gøre det med, men jeg skal højest op på 230-250 fsb så jeg holder mig til northwood.

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

Rettet en gang, sidst af Malk ().

ok, hvilken af testene skal jeg ikke tro på :)

Jeg bliver jo direkte rådet til at købe en northwood fremfor en prescott og testene viser jo at der ikke er nogen særlig forskel?

de har nu fået noget bedre styr på deres batches siden da, de nye yder slet ikke så meget varme, mens de clocker bedre.

• jeg spurgte Rune fra Hardwaretidende for under en uge siden, og han rådede mig til at købe en northwood fremfor en prescott, og det er ikke kun pga varmen, mere pga ydelsen og den lange pipeline.

Den har selvf. fået 10 nye instruktionsæt, men jeg mener ikke at det opvejer latensen på cachen og den lange pipe.

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

jeg spurgte Rune fra Hardwaretidende for under en uge siden, og han rådede mig til at købe en northwood fremfor en prescott, og det er ikke kun pga varmen, mere pga ydelsen og den lange pipeline.

Den har selvf. fået 10 nye instruktionsæt, men jeg mener ikke at det opvejer latensen på cachen og den lange pipe.

jaah vi kan kalde den langsommere men de clocker altså bedre ser det ud til. desuden bliver de hurtigere end NW ved ca 4g.
    dvs at det nemt kan clockes væk i mange tilfælde nu om dage.