udgift til bil

  • Glemte lige.....


    Desuden ville jeg ikke vælge Fiat da de er særligt udsatte for rustangreb i det danske klima. Gå hellere efter en Peugeot 106/205, Citroen AX/Saxo. Peugeot har de laveste reservedelspriser.


    Hvis du køber en Fiat så sørg for at finde en hvor den tidligere ejer har givet mindst en omgang Pava eller tilsvarende.

    P4,3GHz@3,5GHz
    Asus P4C800
    1 GB Kingston Cas 2,5, OC-->DDR450
    NorthQ 4100 PSU
    Geforce2 MX400
    280 GB HD, 7200RPM
    3DMark03 Score: 170


  • Hvis du vil køre 140 km/t så gør det på en motorvej!! Du bringer andres liv i fare ved at køre som en debil. Jeg bor selv et sted hvor nogle jævnaldrende kører ræs og en kvinde blev påkørt og dræbt for få måneder siden. Desuden er vejforholdene på autobahnen også bedst til hurtigkørsel.

    P4,3GHz@3,5GHz
    Asus P4C800
    1 GB Kingston Cas 2,5, OC-->DDR450
    NorthQ 4100 PSU
    Geforce2 MX400
    280 GB HD, 7200RPM
    3DMark03 Score: 170

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af UltraGamer
    Men kom da og pral når du har haft den oppe i 200+ ;-)


    Javel. Har haft min oppe på 210, på den tyske motorvej vel at mærke. ;)

  • Ok det er også en pæn hastighed. Jeg har haft min bil oppe i 190 km/t, men har prøvet at køre 245 km/t på en MC.

    P4,3GHz@3,5GHz
    Asus P4C800
    1 GB Kingston Cas 2,5, OC-->DDR450
    NorthQ 4100 PSU
    Geforce2 MX400
    280 GB HD, 7200RPM
    3DMark03 Score: 170

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af UltraGamer
    Ok det er også en pæn hastighed. Jeg har haft min bil oppe i 190 km/t, men har prøvet at køre 245 km/t på en MC.


    Det skal lige siges, at den kun kan 187 med host*katalysator*host på. Jeg skulle have en anden kat på, så jeg havde et midlertidigt stykke rør på, indtil jeg fik den hjem. ;)

  • Jeg har nu også rundet 200.. Det skal jo prøves af en eller anden årsag. Meget rart at vide hvad ens bil egentlig kan jo.


    Og ja ja ja.. Det dumt og alt det der..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Ja selvfølgelig skal det prøves.. man lærer da ikke at køre bil ved at køre hva man må og overholde alle regler 8o

  • Hurtigste jeg selv har kørt (Mig selv bag rattet) er ca 240km/t i min onkels BMW 540i E39 på vej ned imod Hamborg til min kusines bryllup.


    Hurtigste jeg kørt er knap 270km/t på en lettere optimeret Kawasaki ZZR1100. Så er der også ved at være kog på. Dog nøjes jeg med at sidde bagpå. Har ikke fået mig taget sammen til at tage MC kortet endnu.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Falsk
    Jeg holder mig altid inden for fartgrænserne, og helst 10 km/t under.


    og det vil du ha vi ska tro på? det må være på cykel :razz:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af OriGiN


    og det vil du ha vi ska tro på? det må være på cykel :razz:


    Hehe.. hvis jeg skulle have mit corpus op på 50 km/t på cykel ville det kræve to ting.. en MEGET stejl bakke.. og en stort set lufttom cykelsti.
    Edit: og have byttet mine benmuskler.

  • Quote

    Hej Du
    Jeg har lige udskiftet min Citroen AX med en Peugeot 306 Toscana fra 2001. Da jeg selv kun er 23 år har jeg ikke råd til at have forsikringen i mit eget navn. Tilbuddet lød på 30 kilo årligt med kasko. Nu fungerer det sådan så min far står på registreringsattesten. Og jeg ¨låner¨ den af ham.....
    Mine mdr udgifter ligger på 650.- + benzin. Hvor meget du skal betale månedligt afhænger meget af om du er i stand til at lave reperationer selv. I så fald skal du kun betale for selve reservedelene. Og husk at der skal ALTID laves noget på en brugt bil. Det skulle der såmænd også på min Toscana der blot er 3 år gammel. Sørg for at få 6 mdr garanti med. hvis sælgeren kun vil give dig 1 mdr så er det fordi han ikke kan stå inde for det han sælger..


    Men altså 650.- om md for kasko+ansvar+ejerafgift. Dertil kommer en 3-5000.- årligt til service, undervognsbehandling, reperationer osv.


    Som Aerial sikkert kan bekræfte - kan det faktisk gå hen og blive rigtigt dyrt det lille stunt der. Hvis du kører galt - og får skylden - så går det udover din fars anciennitet - og hvis forsikringen finder ud af at du faktisk betaler alle udgifter på bilen - så risikerer du at de nægter at betale noget som helst. Der er for nylig en gut der er blevet knaldet for at lave det samme nummer. Han kørte rundt i en bil til 125.000 kr. Banklån stod i hans navn - han betalte alle udgifter - såsom vægtafgift - benzin - værksted mv. Forsikringen stod i hans fars navn - for det var jo billigere. Det endte bare med at blive meget dyrere - han kørte nemlig galt - og forsikringsselskabet kunne bevise at han rent faktisk både var ejer og BRUGER af bilen. Da forsikringen så var oprettet i fars navn nægtede de at betale - selv om den var kaskoforsikret - og de fik ret i forsikrings ankenævnet (eller hvad det nu lige er det hedder) - og han fik 25.000 kr. udbetalt - og stod så tilbage med et banklån på 125.000 kr.... :O :O

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD
    Som Aerial sikkert kan bekræfte - kan det faktisk gå hen og blive rigtigt dyrt det lille stunt der. Hvis du kører galt - og får skylden - så går det udover din fars anciennitet - og hvis forsikringen finder ud af at du faktisk betaler alle udgifter på bilen - så risikerer du at de nægter at betale noget som helst. Der er for nylig en gut der er blevet knaldet for at lave det samme nummer. Han kørte rundt i en bil til 125.000 kr. Banklån stod i hans navn - han betalte alle udgifter - såsom vægtafgift - benzin - værksted mv. Forsikringen stod i hans fars navn - for det var jo billigere. Det endte bare med at blive meget dyrere - han kørte nemlig galt - og forsikringsselskabet kunne bevise at han rent faktisk både var ejer og BRUGER af bilen. Da forsikringen så var oprettet i fars navn nægtede de at betale - selv om den var kaskoforsikret - og de fik ret i forsikrings ankenævnet (eller hvad det nu lige er det hedder) - og han fik 25.000 kr. udbetalt - og stod så tilbage med et banklån på 125.000 kr.... :O :O


    Uf! - grum historie... :boxed:


    Men ja, forsikringssvindel er faktisk en ret alvorlig sag, og det er der jo faktisk også tale om i sådanne tilfælde her...
    Oven i at de dropper alle forpligtelser kan man også komme til at betale erstatning fordi man har snydt - sååå...
    Ved alle "stunts" er der risici - nogle værre end andre :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-


    AVS! :boxed: Hvor slemt kom han / de til skade?


    Kan sige at han heldigvis havde sele på, så han "slap" med en flænge i hånden. Han går stadig og venter på at høre noget fra politiet...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af UltraGamer
    Glemte lige.....


    Desuden ville jeg ikke vælge Fiat da de er særligt udsatte for rustangreb i det danske klima. Gå hellere efter en Peugeot 106/205, Citroen AX/Saxo. Peugeot har de laveste reservedelspriser.


    Hvis du køber en Fiat så sørg for at finde en hvor den tidligere ejer har givet mindst en omgang Pava eller tilsvarende.


    nu har jeg ikke i sinde at købe en brugt bil.
    og det med forsikringen så skal jeg nok selv stå for
    kaskoen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD
    Som Aerial sikkert kan bekræfte - kan det faktisk gå hen og blive rigtigt dyrt det lille stunt der. Hvis du kører galt - og får skylden - så går det udover din fars anciennitet - og hvis forsikringen finder ud af at du faktisk betaler alle udgifter på bilen - så risikerer du at de nægter at betale noget som helst. Der er for nylig en gut der er blevet knaldet for at lave det samme nummer. Han kørte rundt i en bil til 125.000 kr. Banklån stod i hans navn - han betalte alle udgifter - såsom vægtafgift - benzin - værksted mv. Forsikringen stod i hans fars navn - for det var jo billigere. Det endte bare med at blive meget dyrere - han kørte nemlig galt - og forsikringsselskabet kunne bevise at han rent faktisk både var ejer og BRUGER af bilen. Da forsikringen så var oprettet i fars navn nægtede de at betale - selv om den var kaskoforsikret - og de fik ret i forsikrings ankenævnet (eller hvad det nu lige er det hedder) - og han fik 25.000 kr. udbetalt - og stod så tilbage med et banklån på 125.000 kr.... :O :O



    Selskaberne undersøger kraftigt om der er mulighed for forsikringssvindel i sager som disse.
    Skulle sådan noget som ovennævnte ske, kigger de først på skaden. Hvis den f.eks koster 50.000 går de derefter ind og beregner hvor meget de har tabt i forsikringspræmie i de år hvor de er blevet snydt. Det afskriver de så og dækker derefter resten. Ovennævnte eksempel kunne være en kasko man har igennem sine forældre til 5000 årligt hvor man selv skulle betale 15000 - derefter er regnestykket simpelt.


    Det bliver først grimt hvis man smadrer sin egen bil + måske 2 andre.


    Ergo slet ikke noget der kan anbefales - mit eget råd er da at folk lige så godt kan optjene der anciennitet ligesom alle os andre

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Falsk
    Jeg holder mig altid inden for fartgrænserne, og helst 10 km/t under.


    Haha troede sq lige ;)
    Mon du havde glemt turen ned til DEEF i Odense, hvor vi mødte Mary. Hastigheden var ihvertfald ikke 110km/t ;)