P4C 3.2Ghz @ Vand

Oprindeligt indlæg af noxon
    Er din en 30caps? Typisk for 30caps er at de skal have midre volt, end den med 12.
    Min gamle 30capper skulle kun have 1.65volt ved 4.01 ghz, havde desværre kun pc2700 ram som kørte 3:2 2.5-3-3-6, så det blev kun til 37sek.

Yup, det er en 30 caps... Men den vil ikke mere end 3,9-3,96 Ghz med vandkøling... Jeg har lige siddet og tweaket lidt, og jeg er kommet frem til, at det er CPU'en, da det ikke giver noget at hæve vcore'en eller sætte ramdivider på..

Oprindeligt indlæg af Bullfaegter

Yup, det er en 30 caps... Men den vil ikke mere end 3,9-3,96 Ghz med vandkøling... Jeg har lige siddet og tweaket lidt, og jeg er kommet frem til, at det er CPU'en, da det ikke giver noget at hæve vcore'en eller sætte ramdivider på..

Du skal nok regne med at den begynder at clocke dårligere og dårligere, som desværre også er typisk for 30caps.

Lidt gir det, men det er svært at se når der ikke er decimaler.
    Prøv med Hexus Pifast, der er det nemmere at se forskel.

Bullfaegter har jo også lidt mere fsb at give af ved 3,9 ghz end jeg har, min fsb kommer jo ikke helt så højt op som hans da min jo er en 3,2'er og hans er en 3,0'er ;)

BTW: tog mig lige tid til at lave lidt isolering, alt neopren til rundt om kølehovedet og soklen er klart nu, mangler bare lige at få lavet det til bagsiden af mobo og så et par plexi-/plastplader til at holde neopren'et på plads med sådan her:

Oprindeligt indlæg af Try-this
    Bullfaegter har jo også lidt mere fsb at give af ved 3,9 ghz end jeg har, min fsb kommer jo ikke helt så højt op som hans da min jo er en 3,2'er og hans er en 3,0'er ;)

Men tror du ikke, at det vil være en fordel, at din multiplier er 16 i stedet for 15, for så kan du vel nå 4 Ghz med en FSB på 250, hvorimod jeg skal nå 266-267. Eller er jeg helt ude i skoven med det her?

Men tror du ikke, at det vil være en fordel, at din multiplier er 16 i stedet for 15, for så kan du vel nå 4 Ghz med en FSB på 250, hvorimod jeg skal nå 266-267. Eller er jeg helt ude i skoven med det her?

Det kommer lidt an på bundkortet, for hvis det ikke har nogen problemer med at nå de 266 mhz så er det jo federe for dig ;)

Du skal nok regne med at den begynder at clocke dårligere og dårligere, som desværre også er typisk for 30caps.

Vil det sige, at jeg bliver nødt til at clocke min cpu gradvist ned, indtil den kører stock?? Lige nu kører den kun 3,75 Ghz. Hvor lang tid plejer der at gå før man kan mærke nogen forskel?

Det kommer lidt an på bundkortet, for hvis det ikke har nogen problemer med at nå de 266 mhz så er det jo federe for dig ;)

Vil det sige, at der er en reel chance for, at det er mit MB (samme som dit), der hæmmer min FSB?

• er lidt svært at sige... har du prøvet at slå PAT af og alt sådan noget som kan "stresse" dit chipset?

er lidt svært at sige... har du prøvet at slå PAT af og alt sådan noget som kan "stresse" dit chipset?

Jeg prøvede at slå "Turbo" fra, med det hjalp ikke. Det kunne være, at jeg skulle prøve også at slå PAT fra, men jeg tvivler på at det hjælper. P4C800-E Deluxe er jo kvali, og der er MANGE, der er nået langt højere op en sølle 266 Mhz :D

• Kan ikke huske hvor lang tid der gik med min, men startede bare på 4ghz, den kunne sikkert mere, og så gik det lige så stille nedaf, men det var da i løbet af nogle mdr.
    Tror jeg endte på 3.85ghz uanset volt, så prøvede jeg pille HS'en af... og coren knækkede :roller:

Jeg prøvede at slå "Turbo" fra, med det hjalp ikke. Det kunne være, at jeg skulle prøve også at slå PAT fra, men jeg tvivler på at det hjælper. P4C800-E Deluxe er jo kvali, og der er MANGE, der er nået langt højere op en sølle 266 Mhz :D

Ja, det burde ikke være dit mobo der stopper dig.

btw. når man skruer op for volt til cpu, følger volt til chipsættet også med op, og det gir jo større stabilitet. Ganske smart af asus.

Kan ikke huske hvor lang tid der gik med min, men startede bare på 4ghz, den kunne sikkert mere, og så gik det lige så stille nedaf, men det var da i løbet af nogle mdr.
    Tror jeg endte på 3.85ghz uanset volt, så prøvede jeg pille HS'en af... og coren knækkede :roller:

Det passer desværre ret godt med min, jeg kunne istarten få den op på 3,9 Ghz med box køleren, men der havde jeg også en kæmpe blæser ståede på fuld tryk ved siden af kabinettet. Nu vil den knap nok 3,9 Ghz med vand. Men så længe den ikke ryger under 3,75 GHz, så går det nok. Ellers må jeg få mig en 3,4 EE når de falder i pris :P

Ps. I starten var engang i Juni.

BTW: tog mig lige tid til at lave lidt isolering, alt neopren til rundt om kølehovedet og soklen er klart nu, mangler bare lige at få lavet det til bagsiden af mobo og så et par plexi-/plastplader til at holde neopren'et på plads med sådan her:

Det blev til nogle tynde træplader istedet, som jeg har fået lavet her i aften. Er faktisk tæt på at være færdig, der er lige nogle få praktiske ting der lige skal på plads, så skal jeg have smurt det ind i ikke ledende fedt og så skal jeg lige have isoleret slangerne, så er det faktisk klart :D

• hmmm dvs det gør mit a7n8x-x oxo (skruer op for chipsæt hvis jeg skruer op for vcore?) kan man skrue for højt op for chipsættet?

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.