Guide til OC

• Jeg får snart ASUS A8V Deluxe sammen med 3500+ og kunne godt tænke mig lidt råd til OC. Ved det er tidligt da jeg ikke har modtaget det p.t

Men kunne godt tænke mig at høre lidt råd eller evt se en test.

Regner med at påmontere xp-120 hvis den kan være på kortet.

Dette har jeg mailet firmaet om men har ikke hørt fra dem

Har ligeledes hørt at der skal en anden bios til før det er muligt at OC den model jeg får

• Lige en ting mere :-)

Den fåes med Level2 cachen kan fås I : 256Kbyte, 512Kbyte eller 1Mbyte

Hvad tager man der?

De fåes jo med 90nm og 130nm??

Oprindeligt indlæg af freehelp
    Tag det liige roligt ok!

Kunne jeg finde det på GOOGLE spurgte jeg nok ikke her vel mester :evil:

Ta det lige selv roligt!!!
    Det var ikke hårdt ment,det jeg skrev med at du skulle søge på gogle....!!!

• well vil sige at amd performer rimelig godt med mere cache på l2...ville klart tage en 1mb hvis den findes.....men mindre cache=mindre varme=bedre oc..........90nm hvis de er kommet ud, skulle jo helst udvikle mindre varme oxo, så en 90nm med 1mb cache er imo optimalt...men findes de endnu?

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• slap nu af alle sammen der er jo ingen der vil irritere / flame hinanden.. men på den måde her kommer i aldrig videre.
    90nm clocker i de fleste tilfælde rigtig godt. men jeg tror ikke du kan få dem i dk da.
    ellers vil jeg også mene at stor cache er en fordel..
    jeg skulle dog mene det er sådan her:
    3500+ er en socket 939 processor med 512kb cache.
    FX-serien og den kommende 4000+ har 1mb cache som de eneste
    jeg tror ikke der findes semprons til s939 endnu, og det ville være dem der havde 256kb l2.
    så dit eneste valg er 512 kb.. også en rigtig fin cpu, de clocker godt.
    jeg ville dog nok vælge et gigabyte-board istedet for asus.. men sådan er der så meget.

• du er ny så prøv at bruge din edit knap istedet for at lave 2 1 liniers posts efter hinanden :)

du skal ihvertfald vente med at købe til efter den 15. da specielt 3500+ falder meget.....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af freehelp
    hvorfor det kort istedetfor?

tjahh hvis man spørger på xtremesystems vil jeg tro 40% siger MSI Neo2, 40% siger Gigabyte og 20% siger Asus.
    jeg har aldrig været ret vild med MSI.. og Asus har mange problemer med deres låse af og til. gigabyte laver gode bundkort.

Oprindeligt indlæg af SlackeR

tjahh hvis man spørger på xtremesystems vil jeg tro 40% siger MSI Neo2, 40% siger Gigabyte og 20% siger Asus.
    jeg har aldrig været ret vild med MSI.. og Asus har mange problemer med deres låse af og til. gigabyte laver gode bundkort.

synes du mangler epox kda3+ og dfi lanparty ??????