Hvilken Køling?

• Jeg skal have nogle flere blæsere i mit kabinet da de to 80mm jeg har skal arbejde rimeligt meget for at få en god udluftning, og det betyder at de larmer mere end jeg gider at høre på :)

Jeg har i mit kabinet ikke flere forud lavede pladser til blæsere, men jeg har en aflang plads til noget som også er til udluftning (Svært at forklare :) )

Er der en der kan forklare mig hvordan og hvad man sætter på der?

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• Ingen der kan fortælle mig havd jeg skal tilslutte til den spalte?

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

• Hm... Køb et kabinet med plads til fx. et par 120mm blæsere .... ;) ...

Eller lav ét eller flere blowholes i toppen af kabinettet ... Alt efter hvilken størelse blæser du vælger og hvor meget plads der er ... Det hjælper jo også ... ;)

... og måske ét eller to i bundet af kabinettet der kan suge luft ind... Igen alt efter blæser-størelse og plads ... HVIS dit kabinet altså står på et bord ... og husk et filter hvis det er ...

Kan ikke se hvad du vil med den "spalte" ... :boxed: ... Det er jo bare "åndehuller" ... Af en eller anden art ...

• Jeg syntes bare at have set noget der må have været en fan adapter af en art som var aflang.

Jeg har tænkt på at lave et hul i siden til en blæser.

En anden ting: kan jeg ikke bare købe nogle 120mm og så nogle fan adaptere 120>80mm eller er der ulemper ved at gøre det på den måde?

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

Oprindeligt indlæg af mdj
    Jeg syntes bare at have set noget der må have været en fan adapter af en art som var aflang.

Har jeg ikke set, men på den anden side ... Hvor effektiv tror du liiige den er ?... ;)

Jeg har tænkt på at lave et hul i siden til en blæser.

Ja, siden er jo også en glimrende mulighed ...

... Men du kunne jo gøre det hele ... ;) ... Både top, bund & side ... evt. bare top & bund eller top & side.

Hvis du lavede én i bunden lige under grafikkortet så ville der komme "frisk" luft op til det ... og hvis der så var én i siden ud fra grafikkortet så kom der også lidt hen over det ... og ind til NB´en .... og så måske én til blæser lidt højere oppe på siden som "ramte" CPU´en med frisk luft ... evt. med en flex-slage i samme størelse eller ligende ... Bare en tanke ... og så én eller to blæsere i toppen til at fjerne lidt af den "brugte" luft ... Ville da være nice.. :))

En anden ting: kan jeg ikke bare købe nogle 120mm og så nogle fan adaptere 120>80mm eller er der ulemper ved at gøre det på den måde?

Joh, det kunne du jo også, men et "rent" 120mm er en bedre løsning ... Ikke mindst fordi man slipper for en fan-adaptor som fylder af røvens til ...

• Du har ihvertfald givet mig noget at tænke over :)

Og siden jeg ikke har kunnet få et brugbart svar i den anden tråd jeg lavede så spørger jeg her:

På edbpriser er en 3.2 Ghz Northwood et par kroner dyrere end en 3.4 Ghz, hvilken en af de 2 ville du foreslå?

Umiddelbart tænker jeg at en hurtigere CPU til mindre penge er helt ok, men så tænker jeg også:" der må være en grund til at den er billigere"

Så er 3.4´eren dårligere end 3.2´eren?

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

• jeg vil tro 3.4 er en Preshot.. de kan skam være helt ok, men NW produceres vist slet ikke mere.
    det aflange du har set er måske coolermasters lange radialblæser til stacker-kabinettet.. kan ikke huske hvad den hedder.. crossflow fan måske.. men jeg tror ikke den passer.

• filter, hvad fanden skal man med dem...nyder at høre og se natsværmerne ramme mine 80mm blæsere på jagt efter lyset i kabinettet :D

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Fragman

filter, hvad fanden skal man med dem...nyder at høre og se natsværmerne ramme mine 80mm blæsere på jagt efter lyset i kabinettet :D

De skal bruges til, netop at stoppe alt det skidt som kommer ind i kabinettet, og så man ikke oplever at ens blæsere kvæles i støv ;)

Ved godt det menes som en joke/sjov bemærkning ;)

Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

Så er 3.4´eren dårligere end 3.2´eren?

Dont know ... ;) ... Men højere multi har den jo... Den rammer jo ca. 4 GHz hvis du skal køre med en FSB på ca. 230 for at hive RAM´ene med som du siger kan løbe de ca. 460 hvis jeg ikke husker meget galt ...

3.2´eren vil jo så ramme ca. 3,7 GHz ved samme FSB ...

Så må du jo gøre op med dig selv om du vil prøve en 3.4´er og se om den gider FSB 230 ... Du kan jo altid sende den tilbage hvis det er at den er kedelig ... ;)

• Mon ikke at den kan ramme 230 (3,4)?

Jeg er lidt i vildrede her, for jeg har minus erfaring med det, så hvis der er nogen der kender 3.4 Ghz CPU`en og ved om den kan komme op på 230 FSB så smid lige en linie her :)

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

Mon ikke at den kan ramme 230 (3,4)?

Jeg er lidt i vildrede her, for jeg har minus erfaring med det, så hvis der er nogen der kender 3.4 Ghz CPU`en og ved om den kan komme op på 230 FSB så smid lige en linie her :)

Jeg tror de prøver at minde dig om at multiplieren er låst på Intel processorere og så kan du selv vælge om du vil have høj CPU hastighed eller om du vil have høj RAM hastighed ved OC.

AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

• Det må du lige uddybe (skære ud i pap :) )

Jeg har tænkt mig at køre 232 Mhz FSB så jeg kan kører 1:1 med mine ram, så alt jeg spørger om er: burde man ikke kunne ramme 230 FSB med en P4 3.4?

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr