Overvejer nyt vandkøling, nogen råd?

• Har kigget lidt på en gang vandkøling, igen igen ;)
    Tidligere har jeg haft en triple radiator, men vil nu hellere prøve en dual.

Har fundet frem til følgende:

1 Heatkiller CPU Rev. 2.0 AMD64 399,00 399,00
    1 Heatkiller GPU Rev. 2.0 Uni. 349,00 349,00
    6 1/4" BSPT 10mm Messingstuds 25,00 150,00
    1 ThermoChill HE120.2b 699,00 699,00
    2 Adapter Hydor L20/L30 29,00 58,00
    1 Hydor L20 199,00 199,00
    2 1/2" BSPT 10mm Messingstuds 30,00 60,00
    2 ThermoChill Fan Shroud 79,00 158,00
    5 ClearFLEX 60 Premium 3/8" ID 69,00 345,00
    1 Revoltec BGA-Køler Kobber 129,00 129,00
    1 Coolermaster "Little Chipset Cooler" - Blå 49,00 49,00
    1 Alu Fingerskrue Blå 20,00 20,00
    1 OCZ Ultra 5+ 59,00 59,00
    1 Noise Isolator Fanbus 3,5" Sølv 149,00 149,00

I alt 2.823 kr.

Noget andet i stedet som jeg var bedre tjent med? Alle bud er velkomne :P

• Det kommer jo meget an på, hvad du vil med det.. Om det skal være silent eller extremt.. Og hvor meget det må fylde og koste..

En Mach2 ville selvfølgelig give bedre køling på cpu'en, men hvis computeren skal tages med til lan fx, er den ekstra vægt måske ikke det smarteste..

• Nu om dage kan man jo ikke købe nogle vandkølingsprodukter der er dårlige.

Jeg tror du har ramt sømmet på hovedet ved at vælge en dual radiator, sådan en fætter kan jo køle utroligt meget vand. Har selv en radiator hvor der er plads til 1½ 120mm og den klarer både CPU,NB og GPU fint.

Jeg kan se at du også vil købe en fancontroller og det er bestemt en god ide da de fleste radiatore næsten kan køle vandt uden problemer uden blæser..

AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

• Ulle -> Har overvejet det, men ved sgu ikke helt hvad jeg er til. Vil nok kigge en extra gang på det.

Shahid -> Som du måske har læst, så har jeg også et gfx-kølehovede på listen..

baba -> Nemlig.. Vil godt have min comp så støjsvag som muligt.

Dalingo -> Man kan SAGTENS købe noget l*rt ;) Det findes over alt. Som skrevet tidligere, så har jeg haft en triple radi, og det var alt rigeligt.. Derfor vil jeg gerne prøve en dual.
    Fancontrolleren er ikke kun til radi, men også til andre blæsere.

• Har lige kigget lidt på Waterchill...

Asetek VGA Cooler v2, For Waterchill 279,00
    Asetek CPU Waterchill Antarctica 1.999,00
    Asetek DYO RDT02, Black Ice 120mm DUAL 589,00

I alt DKK 2.867,00

Jeg VIL have min. dual radi. Hvis vi kigger på det andet jeg samlede, så landet vi på ca. det samme - bortset fra at jeg mangler et reservior til ca. 400kr.

Dog har jeg en helves masse extra med på det første system, og det er der ikke med WC. Ydermere er slangerne i WC mindre = mindre flow.

Alt i alt kan waterchill slet ikke betale sig.

• der er nu ikke mindre flow fordi slangerne er mindre.. flowet er det samme, da pumpen jo pumper den samme mængde vand rundt i minuttet.. trykket er faktisk større i 10mm slanger end i 12mm, da den samme mængde vand bliver trykket igennem en mindre diameter.. ;)

• Hvorfor have en dual radiator når du har en triple???

Er triple ikke bedre??? Hehe...

Og det med mindre slanger så bare se hvad edgarbaba skrev ;)

2.000 for et CPU kølehoved fra asetek lyder da ekstremt??!!

Oprindeligt indlæg af Dalingo
    Nu om dage kan man jo ikke købe nogle vandkølingsprodukter der er dårlige.

Jeg tror du har ramt sømmet på hovedet ved at vælge en dual radiator, sådan en fætter kan jo køle utroligt meget vand. Har selv en radiator hvor der er plads til 1½ 120mm og den klarer både CPU,NB og GPU fint.

Jeg kan se at du også vil købe en fancontroller og det er bestemt en god ide da de fleste radiatore næsten kan køle vandt uden problemer uden blæser..

Hmm, så skulle jeg altså bare have købt et Tt sæt til små 700 fremfor de næsten 3K jeg har måtte bøde for de Aquacomputer + Switfech dele jeg bruger nu ?( ?( ?(

• Jeg er et Asetek Waterchill Antarctica Power Pack til 2500,- fra SHG.dk, og det er virkelig et nice set. Sættet inkluderer følgende:

• WaterChill CPU Cooler Antarctica block supporting Intel P4 S478, AMD Socket A, AMD S754/S940/S393 (AMD 64)
    • WaterChill Chipset cooler block NB01/P1 supporting Intel, AMD, SIS and VIA chip sets
    • WaterChill VGA cooler block VGA01/P1 supporting Nvidia/Gforce ad ATI/Radeon AGP cards [Elbow fittings]
    • Black Ice Pro DUAL Radiator with push on fittings
    • 2 X 120 mm Low Noise Adda Fans with push on fittings
    • 1200 l/hr Hydor Pump with push on fittings
    • WaterChill Control Unit with SafeStartTM, NoiseControlTM and LED connection
    • WaterChill Plexiglas Reservoir
    • WaterChill Tube Set (3,0 mtr.)
    • ALL fittings and mounting accessories are included
    • WaterChill Anti Alga Fluid - WaterWetter [10mm bottle]
    • Heat Conduction Compound - 2 ml tube
    • Installation Manual

(kilde: http://www.asetek.dk/default.a…ontentSection=2&menuID=-1)

Det kan klart anbefales!

• Jeg ville anbefale siden H2OKøling <-- MaGiX der er site admin har blandt andet hjulpet mig, iøvrigt er deres forum sobert, konstruktivt og godt sted for hjælp/anbefalinger.

• Er selv ude efter vandkøling og er lidt spændt på hvad i når frem til. Men som Maverick siger; kan man så ikk nøjes med Thermal Takes kit til 700,- eller skal man punge ud med de enorme summer som bliver nævnt ? Har en Prescott som, som bekendt, bliver utrolig varm... Måske er vand svaret, men synes det er for sindssygt hvis man skal af med så mange penge...

Just a thought :O

• hvorfor ikke prøve med et varmeapparat fra en bil eller en køler fra en motorcykel lige nu side jeg og leger med en oilekøler fra en motorcykel og den måler 120x120x30 jeg er bare bange for at den er for lille men jeg fik den gratis :]

måske hydor L30 istedet for L20

Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube

• Hvad med Zalman Reserator - den skulle efter sigende være næsten helt stille. Eneste problem er om man så kan acceptere det blå tårn!?
    VGA-hoved købes separat