QuoteOprindeligt indlæg af Evilbone
hehe, og nu er der så gået et halv år ?
Hæhæ
QuoteOprindeligt indlæg af Evilbone
hehe, og nu er der så gået et halv år ?
Hæhæ
Tog du den hele af og kom noget kølepasta på som faktisk virker??? Eller beholdte du bare det gamle??
QuoteOprindeligt indlæg af mdj
Hæhæ
Hørt..
QuoteOprindeligt indlæg af IT Professor
hvis du ska lvære provo... så kom an.. klaptorsk....
Så kom an
Hvad er du 2 år??? "Kom an og jeg binært pander dig en! Igennem nettet enda!"
IT proffesor magoo...
ja hvis i alligevel ikke skal bruge de leadtek eller andre "bedre end standard" fordi kortene skal have vand på, hvad skal i så have for de profiler.....vi er jo mang e her med den lille tynde GT profil og en ½ larmende blæser.....
QuoteOprindeligt indlæg af søndergård
Det må være de 420mhz tror jeg - ved det ikke 100% endnu.. Den skal flashes til ultra så den får lidt mere strøm - men det skal jeg lige have samlet nerverne til først...
Jeg har lige fået mit , havde det i 30 min , så flashede jeg mit til et Ultra.
Hvis det gil galt , så ville jeg bare sende det ind og sige det virkede ikke ved modtagelse , he he.
Men det gav kun 900 points mere i 3D Mark 2003 i forhold til GT.
Og jeg synes ikke den larmer , den org køler.
The_Unforgiven
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af The_Unforgiven
Jeg har lige fået mit , havde det i 30 min , så flashede jeg mit til et Ultra.
Hvis det gil galt , så ville jeg bare sende det ind og sige det virkede ikke ved modtagelse , he he.
Men det gav kun 900 points mere i 3D Mark 2003 i forhold til GT.
Og jeg synes ikke den larmer , den org køler.
The_Unforgiven
Hvad får du så???
Og hvor højt kan du OC det???
Og i hvilket system??
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af købkøb
Hvad får du så???
Og i hvilket system??
Det er testet i min nr 2 maskine : En P4 3.06/533 på et Gigabyte 8INXP , med 2 x 512 PC 3200 , med et Gainward FX 5900/5950 Ultra fik jeg 6036 med 3D Mark 2003.
Med Leadtek FX 6800 GT fik jeg 10186.
Flashed til FX 6800 ULtra fik jeg 10978.
Og jeg har ikke oc endnu.
Da det skal over i min 3.2 EE med vand.
The_Unforgiven
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af The_Unforgiven
Det er testet i min nr 2 maskine : En P4 3.06/533 på et Gigabyte 8INXP , med 2 x 512 PC 3200 , med et Gainward FX 5900/5950 Ultra fik jeg 6036 med 3D Mark 2003.
The_Unforgiven
Tillykke,..
Det var da et meget flot resultat...
Havde troet at en 3.06 havde været en flaskehals... Eller en større en da...
Men held og lykke
Så må du komme med nogen resultater
Du kan læse lidt om CPU´ers og rams betydning for 3Dmark benchmarks her : http://www.overclockers.com/articles1133/
The_Unforgiven[/quote]
Hvad får du så???
Og i hvilket system??[/quote]
The_Unforgiven[/quote]
Bare lige for at være sikker: Din højere score ved at flashe det til Ultra er ikke noget at gøre med "Ultra" Det skyldes simplethen kun at det nu er clocket til ultra hastighed. Du får det til at lyde som om det ikke er clocket endnu - det er det!
The_Unforgiven
Hvad får du så???
Og i hvilket system??[/quote]
The_Unforgiven[/quote]
Bare lige for at være sikker: Din højere score ved at flashe det til Ultra er ikke noget at gøre med "Ultra" Det skyldes simplethen kun at det nu er clocket til ultra hastighed. Du får det til at lyde som om det ikke er clocket endnu - det er det![/quote]
Ja og nej.
Jeg har ikke manuelt oc det , det er lavet med en flash bios , og som jeg har hørt er det flere ting du piller ved når du flasher.
Når du oc , er det gpu og ram du piller ved.
The_Unforgiven
Det du får er et Ultra kort. Dog vil det i de fleste tilfæl´de ikke kunne clocke ligeså godt som et Ultra.
Desuden bliver der når du flasher til Ultra givet mere strøm til GPUén 1,3v-->1.4v hvilket betyder at du kan OC endnu højere (Dog ikke i alle tilfælde). De 1.4v betyder mere varme, hvilket også er derfor Ultra kort er bedre kølen end GT kortene. Derfor er det en god idé at lave bedre køling når du har flashet...
Rammene: Rammene som sidder på Ultra kortene er 1.6ns ram hvilke er rated til 1200MHz hvorimod rammene på GT oftest er 2.0ns RAM og er derfor rated til 1000MHz - dog findes nogle GT kort med 1.6ns RAM og kan derfor OC bedre.
Mit leadtek kunne ved 1.3v (GT bios) oc til ca 420MHz og RAmmene ca 1150MHz (det er 2.0ns RAM).
Efter Ultra flash med 1.4v kunne det køre 445MHz men stadig kun 1150MHz på rammene. Med andre ord giver Ultra flash ofte bedre Core OC men giver ikke noget til rammene.
Dog er det helt klart et ´MOD der ofte kan betale sig, og desuden finder jeg det ret dejligt at man pludselig har et Ultra kort...
NB: Hvis GT kortet ikke kan køre stabilt nok flashet til Ultra ved 1.4v kan det være en idé at lave sin egen bios lige som jeg gjorde og satte v til 1.3v i Ultra bios lige som GT bios. Dette betyder at det kort stadig hedder et Ultra men får faktisk kun 1.3v som er det samme som med et GT kort.
Skal lige siges at jeg bruger 1.3v fordi jeg kører min pc extremt støjsvag (kan ikke høres), men stadig kører det som et Ultra ved 400@100MHz. Når jeg får lyst til at lege giver jeg det bare 1,4 eller 1.5v (1.5v giver ikke meget, og kræver god køling!) hvorefter jeg skruer godt op for kølingen...
QuoteOprindeligt indlæg af Astrocity
Læg IKKE kortet på en seng!!
Du tror ikke det er fordi du bruger plastik lagen? (sorry.. kunne ikke lade være..)
JEg kan ikke se billederne fra upit
QuoteOprindeligt indlæg af Falsk
Du tror ikke det er fordi du bruger plastik lagen?
(sorry.. kunne ikke lade være..)
JEg kan ikke se billederne fra upit
Hehe..
Billederne er åbenbart blevet slettet eller noget..
det flash gør altså også noget ved rammene, det løsner timings på dem, og kan man pga strømmangel eller andet ikke oc dem mere, så taber man faktisk effekt der....
Har nu monteret mit Leadtek 6800GT/Ultra i min 3.2EE , men mit vandkøling passer sgu ikke på , lorttttttttttt.
Så den kører med luft.
Det er en 3.2EE
Gigabyte 8KNXP
4x512 PC 3500
Leadtek 6800GT/Ultra
Score : 12084 i 3D Mark 2003.
The_Unforgiven
QuoteOprindeligt indlæg af Fragman
det flash gør altså også noget ved rammene, det løsner timings på dem, og kan man pga strømmangel eller andet ikke oc dem mere, så taber man faktisk effekt der....
Bevis?? Der er alle mulige mærkelige teorier omkring flash af GT!
QuoteOprindeligt indlæg af IT Professor
hvis i har noget at brokke jer over vær venlig at gøre det til en af moderatorerne.... bare ikke mig.... :lame:
da jeg lavede min profil var jeg ikke ret gammel...
Det er du stadig ikke :dots:
Bevis?? Der er alle mulige mærkelige teorier omkring flash af GT!
var enten på det her forum eller i overclocking.dk jeg så det...søg selv forums igennem hvis du vil have beviser....gider sq ikke bruge timer på at søge det her igennem med "søge-maskinen" ....
men bare brug en bios editor til et ultra kort, så kan du se at timings er løsere på deres ram....og den egenskab ryger med over ved bios flash.....