• Så blev jeg færdig med at modde mit nye Leadtek 6800GT.


    Sådan ser kortet ud standard:


    [Blocked Image: http://www.tweakup.dk/images/article/455/6.jpg]


    Man kan nemt pille plastikken af og fjerne den lille ret larmende blæser - derefter kan man montere en meget større blæser som larmer mindre og køler langt bedre...


    Her kommer nogle billeder:


    [Blocked Image: http://www.upit.dk/u/Billede%201
    Nedenstående ser man bagsiden af kortet som også er kølet med en plade - Leadtek er vist de eneste som benytter sig af denne teknik. Det er effektivt, og bagsiden bliver generalt meget varm på Highend grafikkort!
    [Blocked Image: http://www.upit.dk/u/(0)billede%202]


    [Blocked Image: http://www.upit.dk/u/(1)billede%202]


    Det er svært at se på billederne her, men køler profilen er ca 3.5-4cm høj, så det er noget af en kobber køler der er monteret fra standard...


    Det er MEGET nemt at lave og det er udelukkende skruer der skal fjernes. Garantien behøver ikke smutte, hvis man bare passe lidt på... :P


    Når dette er fjernet kan man passende montere en 92mm eller 120mm blæser - evt. én på hver side af kortet. Det har jeg gjort og kortet er nu næsten helt lydløst, og væsentligt kølere end før...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

    Rettet 2 gange, sidst af Søndergård ().

  • Blæseren er bare sat fast med en elastik indtil videre... Men der skal laves et eller andet fusk...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Cool... Har også lige fået en email fra shoppen om at mit er på vej ... Var sgu også på tide... De high-res billeder hjalp lidt. *G* :crazyeyes:


    Nå, men hvad blev det så til med STD-køling ? ... og hvad med custom køling ?....


  • Læg IKKE kortet på en seng!! :roller:


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Hmm ja det glemte jeg alt om... Men kan da sige at jeg ved 3.36GHz (Kører pt ikke 3.5GHz pga køler) fik 11210 i 3Dmark 2003 og 12600 ved 400@1100 (Ultra hastighed)


    Ved 400@1100 ligger Aquamark på 661xx points. Det ser ikke ud til at scoren stiger efter jeg runder de 420MHz på coren - Rammene giver ikke højere score når de kommer over ca 1150 MHz


    Jeg er meget godt tilfreds da rammene er steget 11,5% i ydelse og coren endnu mere.
    Jeg gider pt. ikke stile efter mere, lige nu er jeg overud tilfreds med ydelsen, men frem for alt en utrolig lydsvag PC!


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af arnbak
    GrillRotten hvor har du fået fat i det armbånd?


    En jeg har fået fra en gut på arbejdet som jeg så bruger hjemme.


    På arbejdet bruger vi sådan en her ... Lidt anden model, men samme princip.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af søndergård
    Hmm ja det glemte jeg alt om... Men kan da sige at jeg ved 3.36GHz (Kører pt ikke 3.5GHz pga køler) fik 11210 i 3Dmark 2003 og 12600 ved 400@1100 (Ultra hastighed)


    Ved 400@1100 ligger Aquamark på 661xx points. Det ser ikke ud til at scoren stiger efter jeg runder de 420MHz på coren - Rammene giver ikke højere score når de kommer over ca 1150 MHz


    Jeg er meget godt tilfreds da rammene er steget 11,5% i ydelse og coren endnu mere.
    Jeg gider pt. ikke stile efter mere, lige nu er jeg overud tilfreds med ydelsen, men frem for alt en utrolig lydsvag PC!


    Ingen max-clock ?...

  • Hvad er det for armbånd?


    Og hvad bruger man dem til? :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    En jeg har fået fra en gut på arbejdet som jeg så bruger hjemme.


    Kender godt den slags armbånd, samt vigtigheden af at man ESD sikrer sig. Vi bruger selv den slags armbånd på skolen, men de kan ikke oplyse hvorfra de har dem :S


    Synd der er så mange der undervurdere vigtigheden af at sikrer sig ordenligt mod ESD.

  • Det må være de 420mhz tror jeg - ved det ikke 100% endnu.. Den skal flashes til ultra så den får lidt mere strøm - men det skal jeg lige have samlet nerverne til først...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Grunden til man bruger armbåndet er for at sikre sig at man er i samme potentiale som det man arbejder med. Armbåndets krokodillenæb sættes på f.eks. kabinettet eller lign.
    Såfremt det ikke er tilfældet springer elektronerne og det er elektronik meget følsomt overfor. Specielt integrerede kredsløb, såsom microchips og ramchips.


    De steder hvor man fremstiller elektronik, er områderne hvor tingene håndteres af medarbejderne afmærkede. Medarbejderne bruger specielle sko samt bomulds tøj for at undgå at kunne få et potentiale som er i risikozonen. Desuden er embalage af den antistatiske type. Forøvrigt bruges der også ion blæsere for at fjerne overskydende elektroner som jo er dem der springer.


    I bund og grund er det som sagt vigtigt at være i samme potentiale som det der håndteres, på den måde undgår man de overskydende elektroner springer.


    Grunden til det er dumt at lægge kortet på en seng f.eks. er at det materiale sådan et stræk lagn f.eks. er lavet af er meget nemt at give et potentiale. Prøv f.eks. hvordan det er når man har tørret et lagn i en tumbler at det knitre. Når først det knitre så har det et ret højt potentiale. Det farlige er at der stadig kan ske skadelige udladninger selvom man ikke kan høre eller mærke noget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af søndergård
    Det må være de 420mhz tror jeg - ved det ikke 100% endnu.. Den skal flashes til ultra så den får lidt mere strøm - men det skal jeg lige have samlet nerverne til først...


    HeHe okey ... Men sig lige til. ;)


    Du kan jo evt. lave nogle før-flash MAX og efter-flash MAX for at se hvad det har givet ... ;)

  • Læg IKKE kortet på en seng!! :roller:[/quote]



    nu spørger jeg nok dumt, men hvorformå man ikkelægge et gfx eller lign på en seng....... kn måske være derfor at jeg har brændt mit gfx af..... ved det ikke....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af IT Professor
    Læg IKKE kortet på en seng!! :roller:



    nu spørger jeg nok dumt, men hvorformå man ikkelægge et gfx eller lign på en seng....... kn måske være derfor at jeg har brændt mit gfx af..... ved det ikke....[/quote]
    Mon ikke det er statisk electrisitet :] :))
    Det kan jeg så fortælle dig at det kan print plader ikke tåle!!!!

  • Der skal ikke meget til at ødelægge printbanerne - tror det er det han mener... Dog har jeg aldrig ødelagt noget...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|