dejlig oplevelse... :D :D

• hej !

som nogle måske har opdaget har jeg det sidste dage været på jagt efter et nyt nforce2 mobo..

da jeg ikke rigtig kunne finde noget, der passede mine krav, bestemte jeg mig for at se, hvad jeg kunne få ud af mit nuværende nf7..

efter en bios opdatering opdagede jeg noget meget mærkeligt.. mit onboard lydkort, som ikke har virket ordentligt de sidste måneder virkede lige pludselig perfekt.. :D ved ikke lige hvad der skete, men sådan er det nu......

derudover har det også givet et pænt boost på fsb. før kunne jeg max nå 203mhz mens jeg nu er oppe på 224mhz.. noget af en forbedring, men den anden bios, jeg brugte var også meget underlig..

nogen der har nogen bud på det med lydkortet og hvad jeg ellers kan gøre ved mit board.. det er endnu ikke moddet og bliver det heller ikke lige nu da jeg ikke har nogen loddekolbe.. men jeg har benærket at der den seneste tid er kommet mange nye tweaks til nforce mobos..

på forhånd tak :D :D

• Hvilken bios er det du har brugt....... Bare nyeste standard, eller er det noget TicTac ?

Skal selv igang med at OC min oplåste Barton når engang bestiller noget bedre køling, så vil gerne vide hvad du har gjort så jeg også kan komme op i hastighederne.....

Syntes nemlig ikke at NF7 plejer at kunne klare det vilde af FSB af dem jeg lige har set på.....

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

• tror i også det virker på NF7-S for jeg kan kun komme op på 183mhz stabilt ;(

så hvilken Bios brugte du?

men udover det så tillykke :cheers:

Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

• jeg bruger den nyeste tictac bios, alt virker perfekt i den, og kører bare stabilt på 217 i fsb :D ... hehe... og den er dejlig iverskuelig. :) måske fordi at han ikke har lavet flere, den her er bare skide god

Oprindeligt indlæg af joatim
    tror i også det virker på NF7-S for jeg kan kun komme op på 183mhz stabilt ;(

så hvilken Bios brugte du?

men udover det så tillykke :cheers:

Det tror jeg altså ikke der er bundkortets skyld, bundkortet skal kunne køre 200 mhz fsb hvis det understøtter en barton 3200+, og det gør dit jo...

Har du tjekket at det ikke er cpu'en der begrænser dit clock? eller ram der får for lidt at leve af?

BTW: tillykke edga ;)

• ja det ved jeg... :(

men ellers tror jeg det er min PSU der er for dårlig... (undervolter min cpu 0.02-0.05 volt 8o )

men ellers må det vel være min cpu for lige gyldigt hvad jeg sætter min vcore til vil den ikke over 183mhz ;(

Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

• Hva med multiplier?

• hej !

undskylder jeg ikke har svaret, men skolen skal jo også passes..

jeg har brugt tictacs d26 black mantaray bios.. senere i dag skal jeg i gang med at experimentere med merlins .. de skulle også være gode.

jeg har endnu ikke oplevet nogle ustabiliteter med denne bios..

det er bare nice :D

• UPDATE :: jeg fifler nu lidt rundt med d26 manta rays XT.. er endnu ikke helt deroppe, hvor jeg var før, men har en ide om at det nok skal komme...

nogen der ved hvor meget vdd voltage betyder på nforce c1 ??? hvis det hjælper meget vil jeg da have lavet et vdd mod så jeg kan give mere end 1.7 v.... det er lidt for lidt IMO...

Oprindeligt indlæg af EdgarBaba
    UPDATE :: jeg fifler nu lidt rundt med d26 manta rays XT.. er endnu ikke helt deroppe, hvor jeg var før, men har en ide om at det nok skal komme...

nogen der ved hvor meget vdd voltage betyder på nforce c1 ??? hvis det hjælper meget vil jeg da have lavet et vdd mod så jeg kan give mere end 1.7 v.... det er lidt for lidt IMO...

det giver da vist en del så vidt jeg ved.. du kan da prøve med et pencilmod og fortællet os det?

Oprindeligt indlæg af SlackeR

det giver da vist en del så vidt jeg ved.. du kan da prøve med et pencilmod og fortællet os det?

synes pencil mod er for dumt.. hvis det skal laves, skal det laves ordentligt.. så kan man lige så godt vente med det og lave det med en modstand...

er der virkelig ikke nogen som har lavet vdd mod på nforce2 og kan fortælle hvor meget det gav ????????

synes pencil mod er for dumt.. hvis det skal laves, skal det laves ordentligt.. så kan man lige så godt vente med det og lave det med en modstand...

er der virkelig ikke nogen som har lavet vdd mod på nforce2 og kan fortælle hvor meget det gav ????????

jeg sagde du kunne prøve det.. hvis det så ikke giver det ønskede resultat er det jo det.. men jeg forstår da udeærket din holdning til det ;)
    jeg har ikke lavet det men regner da med det kommer efter vdimm og vcore som jeg skal i gang med nu her..
    det plejer da så vidt jeg husker at give en 10-20 mhz mindst at ramme ca 2 volt.

• lyder da godt nok.. er omkring 230mhz men kan ikke rigtig få den helt stabil.. så et vdd mod er nok det næste der skal laves med mobo.. og så skal der nok også noget andet køling på..

lyder da godt nok.. er omkring 230mhz men kan ikke rigtig få den helt stabil.. så et vdd mod er nok det næste der skal laves med mobo.. og så skal der nok også noget andet køling på..

jahh det lyder som en fin ide hvis man satser på 2v :))
    de fleste siger at man ikke får mere over 2v vdd.
    men 250 skulle da være muligt med højere vdd. over 250 stabilt er sjældent set med andet end DFI, hvis man overhovedet kan tale om stabilitet på de kort :D
    NF-7 er godt, især med moddede bioser.

• jep !

jeg har indtil videre vundt ca 26mhz bare med bios..

så skal det vdd moddes og så må vi se om det giver lidt mere.. vil jo gerne over 240mhz.. og så kunne det jo være rart lige at passere 250mhz

er omkring 230mhz nu og har endnu ikke fundet det totale max. dertil kommer mods og kølingen på nb er heller ikke optimal..

UPDATE :: 240mhz fsb - - - 242mhz rebootede den efter 2 min...