nForce2 mobo @ 240mhz+

• hej!

jeg har været væk fra hele hw/oc scenen i lang tid og vil nu have min computer endeligt opdateret. Da jeg ikke vil have a64 endnu, leder jeg efter et nforce2 mobo som kan erstatte mit nuværende.

men jeg kan ikke finde nogle gode oc mobos mere. Er der ikke nogen der laver gode nforce2 mobos overhovedet ?

ved godt at der er DFI lan party men det er altså alt for dyrt !!

hvis der er nogen der har nogle ideer, ville jeg meget gerne høre.

• Der er lanparty broderen, infinity? Ved ikke om den er liså lam til at corrupte bios, men de skulle kunne det samme...

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

• Abit NF7-S Rev. 2.0
    Eller
    EPoX EP-8RDA+

Nok et af disse jeg ville købe, og som jeg har hørt bedst om.... Både hvad angår OC, men også stabilitet.

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

• Jep et par mods på et Abit NF7-S rev. 2 skulle kunne gøre det ;)

ellers kan man jo også forske lidt i et DFI Ininity, skulle jo være en tro kopi af lanparty, bare uden alt det der smarte ekstra "gøjl" (uv agp/pci sokler og dimm pladser osv.) ;)

• Abit NF7-S rev. 2 ! it rocks!

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

• Nu kan er der set en del ultra med mod's der har nået en fsb på 250 og mer, spørgsmålet er bare om de smadre bios inden, og om infinity kan det samme? Ellers ville jeg os vælge NF7-S eller AN7...

Lian Li V2000B - HX1000W
    måske en MD20 til salg

Oprindeligt indlæg af teko
    Nu kan er der set en del ultra med mod's der har nået en fsb på 250 og mer, spørgsmålet er bare om de smadre bios inden, og om infinity kan det samme? Ellers ville jeg os vælge NF7-S eller AN7...

Mit DFI lanparty ultra b har kørt 253 mhz fsb med strame timings på ram og 263 mhz md løsere timings, alt sammen med std bios og uden mods (som max clocks igennem en superpi 1m)

kørtet kører fint idag, og det har altså været gennem meget, bl.a. mit waterchiler projekt som jeg opgav pga. mangel på isolerings materiale (og tidsmangel), så det har oplevet lidt kondens ( 8o :boxed: ) men som sagt, den kører endnu 8)

Man plejer at sige at lanparty mobo's er mest til oc og hvis man skal bruge dem i en 24/7 maskine skal man have kendskaber til bios osv. men tror ikke Edgar får problemer der ;)

• Takker for de mange gode svar! og undskylder mange gange for ikke at have svaret men kæresten tvang mig fra compen.. hun er det mest luskede... !!

nå men vil da kigge efter det infinity.. er ikke så meget til alt det gejl der. vil hellere selv lave det :D :D

det board jeg har er også et abit nf7 men det er det mest skod jeg nogensinde har haft !!

er der forresten nogen som kan sige mig hvor jeg kan købe et infinity board ? har aldrig haft dfi så det kunne da være meget sjovt at prøve :D

skal lige sige at hvis der er nogen derude, som ligger inde med et oc venligt nforce2 mobo vil jeg gerne lige høre fra jer ;)

er der forresten nogen som kan sige mig hvor jeg kan købe et infinity board ? har aldrig haft dfi så det kunne da være meget sjovt at prøve

http://www.overclockers.co.uk/…rty_amd_motherboards.html

£56.99 * 10,88 = 620 kr....

Test:
    http://www.hardinfo.dk/show.asp?page=3748

EPoX EP-8RDA+ test: ( Mener ikke det er nyeste rev )
    http://www.hardinfo.dk/show.asp?desc=116

Abit NF7-S revision 2 test:
    http://www.tweak.dk/tests2.php?id=278

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Rettet 3 gange, sidst af Henrik- ().

• takker for linket henrik ;)

men såvidt jeg lige kunne læse mig til er infinity boardet bygget over dfi lanparty rav. A .. ??? synes at kunne huske den første revision var noget dårligere end rev B ?

• Kan lige supplere med at Epox 8RDA+ rev. 2 er nok det mest stabile og oc-venlige. Efter hvad jeg har hørt og læst. Det og Abit NF-S rev. 2 fås ikke bedre og så koster de ikke alverden.
    Epox 8RDA3+ (400mhz) har også fået mange gode anmeldelser og er faktisk en anelse billigere:
    http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=73943

De 2 nævnte Epox boards har ikke SATA, som Abit boardet har. Ellers har de alt hvad der skal bruges !

Har selv 8RDA+ - dog kun rev.1.2 :( - Så jeg kan ikke komme over 200Mhz uden at jeg skal volt modde o.a.
    Det gider jeg ikke, men er udemærket tilfreds med hvad det kan. (Se "sig")

• Et kort som er set ramme 240+FSB er fx. Abit AN7, fordi den køre bedre med høj Vcore og FSB end NF7-S Rev 1/2

Så derfor tror jeg et Abit AN7 med TicTac Overclock Mod bios ville være det bedste, har også selv lige købt et AN7 som jeg venter på at få sendt hjem til mig selv, og det får en TicTac bios og så skal den rykke 2,8Ghz af på min Barton :)

• kan godt være man skulle vælge an7, men synes bare at have hørt at der er nogle rigtig skod boards imellem. vil ikke have noget lort igen. denne gang skal det kunne klare mosten. har kigget lidt på dfi infinity, men der er også mange ulemper ved dette board.. nogen der kan kommentere på dette ?

• Har også hørt om folk der havde været uheldige med Abit kort. Til gengæld har jeg så at sige aldrig stødt på brok og utilfredshed fra Epox ejere. Hverken i newsgroups, div. forums eller i test/reviews. Har heller aldrig haft noget, som var forårsaget af mit board. De gange der har været noget - har det været ham, der sad lige foran pc'en der var årsagen ;)

• hehe ja, der er jo altid den mulighed. har dog haft et epox rda3+ men det kunne kun 226mhz fsb. har hørt meget godt om dfi infinity, men i dag ville jeg lige checke reviews og sådan og mange steder sagde de at der var alvorlige fejl og mangler på boardet. og designet af det er ikke helt tilfredsstillende synes jeg ..

• Epox er ikke så fedt til høj FSB, imho..
    og syntes også dens memory performance er lidt skuffende..

Men.. Back to Abit.. De kort er kendt for at toast'e biosen.. så det er en god idé at hot flash'e sig en backup af sin Bios ligesom jeg gør på mit AN7..

• Syns mit dfi er mega fedt! Hvis altså ikke bios' var gået død!! X( Og har ikke tid til at få en ny før om et par uger... Men til ca. 900 er det måske et lidt dyrt men fedt board...

Lian Li V2000B - HX1000W
    måske en MD20 til salg