Hjælp vedr. mit Gforce ti 4200 Grafikkort

  • Hej håber en eller ander lige kan gi mig lidt råd/vejledning


    jeg har et Gforce ti 4200, som jeg er tilfreds med. men ,men men nu har jeg lige fået Doom3 og det spil kan mit grafikkort ikke li :crazyeyes:
    hvis min Pc har stået tændt længe flyder grafikken ud og til sidst bliver skærmen helt sort... ;( kan det skyldes at der er for lidt køling på for når Pcen er helt kold kan jeg spille spillet uden problemer.... altså et stykke tid....
    mon den nye Grafikkort køling fra Zalman ZM80D-HP
    vil løse mit problem???

  • Du kan når computeren går ned, sætte en finger på enten køleren til grafikkortet eller bag på kortet, lige der hvor "grafikprocesseren" sidder. Hvis den er MEGET varm er det varme der er et problem for stabiliteten, hvis den ikke er varm, men kun håndlun, kan det være det er dit grafikkort der er ved være kort død.


    Prøv lige mit lille forslag før du går ud og køber ny køling.


    Men, men, men. Hvis du har pengene ville jeg ikke købe ny køling. Så ville jeg hellere at du købte et bedre grafikkort så du vil få mere ud af spillet, grafikmæssig ;)
    Minimum:
    ATi: Radeon 9600XT
    nVidia: GeForce FX5900


    Bedst:
    ATi: Radeon 9800 Pro(eller derover) - Radeon X800Pro(eller derover)
    nVidia: GeForce FX5950 Ultra - GeForce 6800(og alt derover)

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

    Rettet en gang, sidst af Slammand ().

  • Hvis kortet overheater som Slammmand fortæller om, så vil det klart hjælpe med den kære Zalman tingest du har fundet, hvis spillet vel og mærker kører fint når kortet er "koldt". Men jeg vil da klart anbefale dig at købe et nyt gfx, men nu kender jeg jo seføli ikke til din økonomi :)

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra


  • Du kunne ikke lige finde plads til 5950Ultra, eller mener du bare at det ikke er godt nok ?(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Du kunne ikke lige finde plads til 5950Ultra, eller mener du bare at det ikke er godt nok ?(


    Det jeg mente var bare det absolutte minimum som jeg ville vælge. Alt over, er fint nok ;)


    Men hvis du sammenligner GeForce 6800 og GeForce FX5950U i pris/ydelse kan det simpelthen ikke betale sig :roller:

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slammand


    Det jeg mente var bare det absolutte minimum som jeg ville vælge. Alt over, er fint nok ;)


    Men hvis du sammenligner GeForce 6800 og GeForce FX5950U i pris/ydelse kan det simpelthen ikke betale sig :roller:


    Nej, det er p.t. alt for dyrt og kan ikke betale sig. Men jeg vil da mene at det burde have været nævnt under "bedst", når du nævner R9800pro.
    Nok bare mig der er lidt pernittengryn her til aften og tog det personligt at mit kort ikke var nævnt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Nej, det er p.t. alt for dyrt og kan ikke betale sig. Men jeg vil da mene at det burde have været nævnt under "bedst", når du nævner R9800pro.
    Nok bare mig der er lidt pernittengryn her til aften og tog det personligt at mit kort ikke var nævnt.


    Undskylder da mange gange. Troede ikke at det slog 9800XT i DoomIII :O
    Tilføjer den da lige ;)
    [Blocked Image: http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikelimages/29082004-7.jpg]


    Jeg tar' det nu ikke personligt når folk ikke bruger mit Radeon 8500 som eksempel til CS og BF1942 :)) Hvorfor mon? :crazyeyes:

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slammand


    Undskylder da mange gange. Troede ikke at det slog 9800XT i DoomIII :O
    Tilføjer den da lige ;)
    [Blocked Image: http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikelimages/29082004-7.jpg]


    Jeg tar' det nu ikke personligt når folk ikke bruger mit Radeon 8500 som eksempel til CS og BF1942 :)) Hvorfor mon? :crazyeyes:


    LOL Godt ord igen. Lader da til det klarer sig overraskende godt. Har heller ikke haft problemer med Doom3.
    BTW: Havde ikke set du havde et 8500 i spanden..

  • Hej Slammand....


    takker for din respons....
    vil da lige følge dine råd... :]


    men er det mit kort der er ved at køre dødt så må der jo være garenti på for kortet er jo ikke et år endnu.... og så kan man jo håber på at koret er udgået , så de må gi mig et bedre hehehe


    og må sige det er første gang jeg spørger om hjælp i dette forum... og jeg må sige det havde ikke ventet Så hurtigt respons.... men dejligt at se det godt kan betale sig at spørge :clap:

  • Hej igen , igen


    vil godt lige sige til jer det har prøvet at hjælpe mig....
    jeg har prøvet som Slamman forslog at når Grafikkortet gik ned at åbne kabinettet og mærke på kortet.... Av for hulen da... det var sku varmt... :rocket:


    så jeg har været ude hos min computer forhandler og har købt 2 kølere til den formøse pris af 10 kr stk... hehehe det hjalp sku.... men vil nu ligre sige jeg har tænkt mig at købe den køler her til grafikkortet alligevel....
    http://www.tweak.dk/tests2.php?id=431.


    :hb:
    tror det lige vil gi det sidste....

  • Man kan hvis man er meget uheldig, brænde sig på grafikkortet hvis det bliver så varmt. ;)


    Hvilken form for kølere købte du?
    Hvis dit kort bliver så varmt, syntes jeg da du skulle købe den Zalman, og smide en blæser på. Så burde det ikke gå ned, ved for høj varme ;)

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Øhh det var ikke kølere men blæsere....
    er ikke så stiv i de comuter ord *LooooL*


    jeg købte bare 2 kabinetblæsere.
    en til at suge og en til at puste... http://www.tjdata.dk/default.a…opkid=606&id=56&table=Kat



    og nu har min pc stået tænt i 8 timer og den kan stadigt godt spille doom3 :hb: ... så det er jo bare Kanon!!!!
    og har bestilt en zelman så regner jeg med at mit problem er løst.....


  • Det kan også være din driver til kortet.
    Jeg har også et ti4200 og den bedste driver til det kort er p.t. nvidia 45.23.


    Alle andre driver får jeg grafik problemer med, Feks. bf1942, far cry og doom 3

  • Oki jeg køre med 61.77 driver og der er ingen problemer... og doom3 køre i 800x600, og det syntes jeg da er helt godt når vores kort slet ikke er repræsenteret i testen hehehe... har heller ikke problemer i farcry....


    men problemet skyldtes nok at der slet ikke var blæser i mit kabinet....


    mit grafik kort blev så varmt at jeg kunne spejle æg på det ;(