Returret????

  • Hvordan er det??? Har man altid 14 dages returret??
    Da jeg har købt en CPU køler for en lille uge siden, som jeg ikke er tilfreds med.... Den har været monteret men der er ikke noget ødelagt alt er som nyt......
    HÅBER AT I KAN HJÆLPE MIG.....

  • Ulrik har som udgangspunkt ret, men det er nu ikke HELT unormalt at en butik også giver kunden en returret hvis man handler i deres shop frem for via nettet ... Men de SKAL ikke gøre det. Undersøg det med den shop du har købt den hos ... og gør det hele i tip-top stand så de ikke kan sætte fingeren på noget ...

  • Tak for jeres hurtige svar..... Har snakket med butikken og de vil ikke tage den tilbage da den har været monteret..... Han heller ikke bytte den til en anden...


  • Varen behøver ikke være i perfekt stand, og det gør indpakningen heller ikke.


    Forretningen skal bare tage højde for denne værdi forringelse når tilgodehavenet tilbagebetales.

  • Det er synd du ikke kan sende den tilbage. Men det er jo det man ma lade ligge. Heller ikke fair, hvis du bare skulle tage en masse varer tilbage hele tiden.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af recruit
    Hvordan er det??? Har man altid 14 dages returret??
    Da jeg har købt en CPU køler for en lille uge siden, som jeg ikke er tilfreds med.... Den har været monteret men der er ikke noget ødelagt alt er som nyt......
    HÅBER AT I KAN HJÆLPE MIG.....


    Sendte en p4 3.0 retur som havde været monteret retur til Shg.dk(Lorte firma) men fik et nedslag på
    - 400,- kr den var 3 dage gammel og virkede aldrig fik sort skærm men da jeg monteret den gamle cpu ingen problemer


    joso


  • Det er nu ved alle former for fjernkøb/bestilling, at der er 14 dages returret. Ved visse former for fjernkøb er der endda 30 dages returret/fortrydelsesret :) Så ved krosalg/messesalg/demosalg/postordre/telefonsalg og etc. hvor sælger ikke befinder sig på sit normale forretningssted (butik, firma osv.) eller ved bemeldte fjernkøb har ret til at returnere, hvis varen ikke lever op til ens ønsker, krav eller formodning om funktionalitet :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Eller dårlig kunde!? .. Hvis den ikke virker, så skulle du da have oprettet en RMA ..


    Ja men mine oplevelser med Shg er ikke lige frem gode 1.problem købte et saphire r9700pro som havde ram fejl ikke shg's fejl fik det byttet efter 2x rma men de havde ikke flere så jeg fik mod mere betaling på 450,- et tyran r9800pro som jeg ikke var tilfreds med så ville jeg ha' alle mine penge Da jeg mente at jeg købte et nyt produkt og ikke et garanti produkt tilbage men det ville de ikke da det var en garanti sag de ville betale dags'prisen som var 400,- under den pris som jeg gav 6 dage forinden,Nå men fik alle mine penge købte en p4 3,0 hos dem så vi ikke skulle til at udvæksle konto nummere da jeg modtog min 3,0 fik jeg sort skærm og ja det var ikke min bios der skulle
    opdateres sendte den retur og modtog 400,- mindre end jeg gav for den ;( så min mening om shg syntes jeg er vel dokomenteret =Lortefirma Handler der aldrig mere X(


    Ps. Købte en p4 2,8c et andet sted og ingen problemer med den køre fint den dag i dag :)


    Joso

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af joso
    Ja men mine oplevelser med Shg er ikke lige frem gode 1.problem købte et saphire r9700pro som havde ram fejl ikke shg's fejl fik det byttet efter 2x rma men de havde ikke flere så jeg fik mod mere betaling på 450,- et tyran r9800pro som jeg ikke var tilfreds med så ville jeg ha' alle mine penge Da jeg mente at jeg købte et nyt produkt og ikke et garanti produkt tilbage men det ville de ikke da det var en garanti sag de ville betale dags'prisen som var 400,- under den pris som jeg gav 6 dage forinden,Nå men fik alle mine penge købte en p4 3,0 hos dem så vi ikke skulle til at udvæksle konto nummere da jeg modtog min 3,0 fik jeg sort skærm og ja det var ikke min bios der skulle
    opdateres sendte den retur og modtog 400,- mindre end jeg gav for den ;( så min mening om shg syntes jeg er vel dokomenteret =Lortefirma Handler der aldrig mere X(


    Ps. Købte en p4 2,8c et andet sted og ingen problemer med den køre fint den dag i dag :)


    Joso


    Hmm de har da vist overtrådt en del paragraffer bare i den sag.

    Quote


    1.problem købte et saphire r9700pro som havde ram fejl ikke shg's fejl fik det byttet efter 2x rma men de havde ikke flere så jeg fik mod mere betaling på 450,- et tyran r9800pro som jeg ikke var tilfreds med


    Må de ikke, en reklamation skal altid ske uden omkostninger for kunden.
    At de ikke har flere kort, er ikke dit problem.
    Som udgangspkt. har du krav på et identisk kort.

    Quote


    Da jeg mente at jeg købte et nyt produkt og ikke et garanti produkt tilbage men det ville de ikke da det var en garanti sag de ville betale dags'prisen som var 400,- under den pris som jeg gav 6 dage forinden


    Må de heller ikke.
    Det er altid den pris kunden har givet for en vare, der skal betales tilbage.

    Quote


    købte en p4 3,0 hos dem så vi ikke skulle til at udvæksle konto nummere da jeg modtog min 3,0 fik jeg sort skærm og ja det var ikke min bios der skulle
    opdateres sendte den retur og modtog 400,- mindre end jeg gav for den ;( så min mening om shg syntes jeg er vel dokomenteret =Lortefirma Handler der aldrig mere


    Må de stadigvæk ikke.
    Se ovenfor.