nogle som kendet til tele2

Oprindeligt indlæg af klf

det er nu ikke fordi at der er den store prisforskel
    hos tdc får du en 2048/128 kbit/s til 499 kr. + 25 kr. for at kunne ringe frit fra kl 19.30 til 8.00
    den største forskællen er at man fra CC kan ringe fra kl 18.00

Den pris på 499 er kun for ADSL - du skal så lægge 139 kr. til for fastnettlefoni. derudover så er de laveste takstpriser = 12,5 øre og så er der opkaldsafgift på 25 øre lige meget hvornår. Så hurtigt regnet så er prisen hos TDC ca. mellem 650 -700 kr.(Hos CC ville den tlsvarende ikke komme over 600 kr.)
    Sådan tolker jeg det, efter et kig på deres sider lige for lidt siden. Hvis jeg tager fejl, må du godt lige fortælle hvor du har dine priseksempler fra.

• Præcis Bentzin!
    Det der med man engang hørte fra en fætters onkels brors mor barnebarn at det der Tele2 vist er noget "griz", eller måske havde læst noget som noget havde skrevet om noget der måske handlede om. DROP DET!
    Du spørger hvad vores erfaring er. Så hjælper det ikke noget og henvise til noget artikler som BT SELVFØLGELIG har dramatiseret for så og få bedre opslag (SET FØR!).
    Sig jeres ERFARING! Ikke noget i engang har set et eller andet sted.
    Du vil nok gerne vide hvordan deres internet er f.eks.
    Hvorfor så læse nogle annoncer der handler om deres udulige sælgere. Ja det kan være de er hakkede i kanten.
    Men deres produkt er skam fint. Og til en billig pris.
    Og hvad gør det så at en eller anden dum dame i Sønderjylland betaler halvdelen af mit Internet. Jeg siger! Find nogle flere der kan dele min regning. Der er sku okay med mig :evil: :evil: :evil:
    Ej. Tilbage.
    Kan godt være SÆLGERNE er skumle.
    Men hvad fanden! Det er ikke dem du skal snakke med. Du ser på nettet. Bestiller det du vil have. Og så var det det.
    Og hvis folk ikke vil snakke med en sælger på gaden. Så gør som jeg gør til de der FUCKED-UP HIPPI "Jeg-skal-redde-jorden" Amnesty International osv. "jeg-skal-give-dig-skal-jeg" folk! :camp:
    Sig:
    "HALLO! Hvis jeg ville snakke/købe af dig! Tror du så ikke jeg var gået hen til dig istedet! JEG HAR IKKE TID!" :chain:
    Og så sætter jeg mig på den nærmeste bænk og spiller xRick (Rick Dangerous) på min SPV. :dots:
    Så går de et andet sted hen. Bliver pisse fornærmet. Og er sure de næste 10 min hvor de så heller ikke forstyrrer en af mine andre landsmænd/kvinder.
    Gør det samme. Drop mellemledet.
    Hvis jeg skal have Internet/Redde Willy/Pudse rude ved Dalai Lama. Så skal jeg nok selv henvende mig.

Nu skal jeg vist i seng. Tror jeg kogte lidt der. :evil:
    Bær over med mig :O

One last thing.

Måske skulle jeg blive :ban:

[Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

Oprindeligt indlæg af bentzin
    Overvejer kraftigt at slå til, så jeg kan komme ud af TDC's klamme klør (slippe for deres fastnettlf. og ikke støtte dette monopol-lignende firma). :rolleyes:

Damn der er nogen der har strintet morgenurin på din sukkermad :)

• SShadowS du lyder som en sælger fra tele2.

bentzin jeg skal ikke kunne gøre mig klog på det men priserne fra tdc fik jeg her http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_priser
    og priserne fra CC fil jeg på det link du smed ud
    http://www.cybercity.dk/privat/produkter/telefoni/priser/
    priserne på fastfon hos tdc http://www.cybercity.dk/privat/produkter/telefoni/priser/

og hos CC står der :
    I betalingsperioden (hverdage ml. kl. 8-18) betales en
    opkaldsafgift på 25 øre.
    Nummeroverførsel 99 kr.
    Overdragelse af ADSL-abonnement 245 kr.

jeg ved ikke helt hvor du får de 139 kr. jeg skal så lægge til, men hvis at der er Abonnement på de 119 kr. pr mdr. tror jeg også at du skal regne med at du skal betale dem uden at jeg ved det. der er vist noget med at man stadig betaler Abonnementafgift til tdc (hmm det lyder sgu som en gang volapyk)
    men den gang at jeg havde mit gamle 56k havde jeg CC og jeg har ikke haft det vilde at klage over

• Sorry - det er 119 kr. pr. mdr. i fastnet-abonn. hos TDC + 499 kr. for bredbånd (2048/128 ) + samtale takst 25 øre normal tid og 12.5 øre el. lidt mindre ved Damarspris el Favorit-aftale i fritiden. Dertil er der så opkaldspris på 25 øre lige meget hvad tid det er.

Hos CC er prisen for både 2048/128 Kbit/s ADSL og telefoni ialt 549 kr.(Det er nyt ift. hvordan det er lige nu for mig. Har TDC fastnet + CC ADSL) Hertil skal så lægges samtaler på 22 øre per minut + 25 øre i opkaldsafgift (kl. 8-18 ) - resten af tiden er både samtale og opkald gratis.

Kort og godt: TDC bredbånd + telefon abonn. =618 kr. dertil så samtaltakst og opkald variabel ift. tidspunkt. Men ikke gratis.
    Og ifølge mine regnemaskine en forskel på 69 kr. i CC's favør når det gælder telefoni og ADSL(2048/128 ).
    I forhold til samtale og opkald i "fritiden" kl. 18 - 08, så koster det penge hos TDC - mens det er gratis hos CC.
    Altså en hel del billigere hos CC.
    Det er hvad jeg kan få ud af det der bliver skrevet på henholdsvis TDC's og Cybercity's sider.

• hos tdc kan du give 25 kr pr mdr og ringe lige så meget at du vil fra kl 19.30 til kl 8.00 og jeg tror stadig at du skal betale de 119 kr hvis at du vælget CC til brug af deres kobber men skal ikke kunne sige det

• Det var dog en underlig indstilling at have?

Husk at sælgerne repæsenterer selskabet udadtil.
    Jeg ville da aldrig støtte et selskab der bruger sådanne salgsmetoder.
    De ved jo ikke engang hvor etik og moral står i ordbogen.
    Det er rent bedrageri og bondefangeri.
    De bryder markedsføringsloven §1, og sikkert mange flere.

§ 1. Loven gælder i privat erhvervsvirksomhed og offentlig virksomhed, som kan sidestilles hermed. Der må i sådan virksomhed ikke foretages handlinger, som strider mod god markedsføringsskik.

At du så siger at man bare kan tilmelde sig på nettet.
    Det holder jo ikke, man støtter stadig de sælgere.

Men hvis du synes det er sjovt, at blevet rykket rundt i manegen, så værsgo.
    Jeg kan dog ikke se det morsomme i det?

Husk også at der er et særligt teleankenævn, under forbrugerklagenævnet.
    Det er altså ikke oprettet fordi teleselskaberne opfører sig som engle.
    Teleankenævnet er derimod begravet i sager.
    Hovedsageligt ang. Telia og Tele2.
    Det er meget muligt at TDC er en elefant at danse med, når man skal have fat i kundeservice.
    Og deres produkter er også dyrere.
    Men så vidt jeg ved, svindler de heller ikke med tilmeldingerne.

Her kan du få en idé om hvor mange klager de egentlig modtager:

1400. Så mange klager har Teleankenævnet modtaget efter ca. 1 års levetid. Det viser nævnets første opgørelse. Omkring 1000 klager er færdigbehandlet. I alt 514 sager er afgjort i selve nævnet.

Link:http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1158896

Og her er en anden om teleankenævnet:

Link:http://www.google.dk/search?q=…l+teleanken%C3%A6vn&hl=da

Her kan det ses at forbrugerombudsmanden også har været involveret.
    Så det er ikke bare noget BT har fundet på.

Tele2's kunder kan nu opsige deres abonnementer med det omstridte telefonselskab ved at henvende sig til Teleankenævnet. Det har økonomi- og erhvervsminister Bendt Bendtsen (K) besluttet, efter flere hundrede kunder klagede sidste år til Forbrugerinformationen og Forbrugerstyrelsen, fordi Tele2's sælgere havde fået dem til at underskrive aftaler på falske betingelser. I august anmeldte Forbrugerombudsmanden Tele2 til politiet for brud på markedsføringsloven, og nu er politiet godt i gang med at efterforske sagen.

Link:http://www.forbrug.dk/presse/a…skriver0/20040522/133355/

• Du glemmer dog en ting.
    Nok fordi du ikke har læst på lektierne. :evil:
    Klager til CyberCity eller Telia tæller som klager
    OVER CyberCity eller Telia!!! (Og klagen *skal* lovgivningsmæssigt
    gå den vej!!)
    Så hvis det er Teledanmark der ikke vil lave din ADSL linie til tiden. Så går klagen TIL dit nye selskab. Også selvom den ikke er OVER dit nye selskab.

Og det sagde de også i den udsendelse der var med telefusk.

[Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

Rettet 2 gange, sidst af SShadowS ().

• må vi lige få den på dansk ?

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

Oprindeligt indlæg af dkwolf

må vi lige få den på dansk ?

Ja tak, jeg er heller ikke helt med.

Men jeg tror det er noget med, at mange af klagerne iflg. SShadowS er klager over TDC selvom de fremgår som klager over et andet selskab.

Jeg køber den dog stadig ikke.
    Men måske vil SShadowS levere noget dokumentation på den påstand?