Opfordring: Brug det rigtige forum.

  • Bare en lille bøn til dem, som poster tråde i de forkerte fora. F. eks. kameraer hører til i HW. Tråde om spil hører til i Spil og programmer. Og når det er noget om film og musik - tja så høre det til i - underligt nok - Film og musik. Rimelig enkelt - faktisk.
    Det er jo derfor de er opdelt og også for at gøre det mere overskueligt.


    Og nej jeg leger ikke moderator, eller skal bare brokke mig. Jeg gør det fordi, jeg som alm. bruger synes, det burde være sådan - bare for overskueligheden og nemheden skyld, når jeg og alle andre surfer rundt i de forskellige fora. Vi skulle jo helst ikke begynde at ligne de andre noget forvirrende "sites".
    På forhånd tak. ;)

  • Så meget enig med dig der Bentzin

    [size=11]Board : FIC 865pe Max
    Cpu : P4 2.8Ghz Northwood HTT
    Ram : 1* 256Mb Geil pc3200. 1*256Mb Pqi pc2700
    Grafik : Point of view G4 ti4200
    Skærm : Aoc

  • Undrer mig også over, at nogle af moderators, selv skriver i tråde, som er placeret forkert. Måske passende at de lige flyttede dem på plads. Men det er måske bare mig :roller:

  • tja nu kan Digi cams jo uden problemer godt høre til i Offtopic - ser mere "hardware og overclocking" som rent computer forum. Så ikke nogen problemer det hvis det stod til mig

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Jeps.. Enig..


    Ville dog stadig være rart med film/musik på forsiden.. :T


    Bruger det aldrig pga det.. Og det tror jeg heller ikke mange nyere brugere gør.. Men sådan er det.. Det har været oppe så mange gange.. Så jeg tiger stille nu.. :p

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    tja nu kan Digi cams jo uden problemer godt høre til i Offtopic - ser mere "hardware og overclocking" som rent computer forum. Så ikke nogen problemer det hvis det stod til mig


    Selvfølgelig er der grænsetilfælde, men synes bare på det sidste, at der har været mange fejlplacerede.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    Selvfølgelig er der grænsetilfælde, men synes bare på det sidste, at der har været mange fejlplacerede.


    det kan man jo ikke undgå. Mit råd "lev med det" :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    tja nu kan Digi cams jo uden problemer godt høre til i Offtopic - ser mere "hardware og overclocking" som rent computer forum. Så ikke nogen problemer det hvis det stod til mig


    Kamera går da helt klart ind under hardware, der af ordet :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Jeps.. Enig..


    Ville dog stadig være rart med film/musik på forsiden.. :T


    Bruger det aldrig pga det.. Og det tror jeg heller ikke mange nyere brugere gør.. Men sådan er det.. Det har været oppe så mange gange.. Så jeg tiger stille nu.. :p


    Well... Syntes lige så godt de kunne fjerne de "forum-prewievs" fra forsiden da de IMO fylder unødvendigt meget og der er alligevel forum-menuen på forsiden hvis man vil hoppe direkte til fx. Film/Musik osv ... Men ellers kan man hoppe ind på FORUM FORSIDEN hvis man vil glo forum ??... Men dem om det ... Ikke min side = Ikke min hovedpine.


    Men er HELT uenig med Bentzin btw ... Bare for at være på tværs ! ... Ej, er nu enig nok. :)) Siger vel sig selv ... Naturligvis kan man ramme forkert og det er vel også tilfældet de fleste gange. Kommer da også selv til det en gang i mellem. Vil jeg nu ikke BROKKE mig over ...


    Men at folk laver trådnavne der ligner noget en ordblind neger fra bronx har skrevet .... :camp: ....


    Får helt lyst til at gå ned på gaden og slagte den første jeg ser med Hiphop-tøj eller hvad de forpulede møgunger kalder det ... :evil:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Jeps.. Enig..


    Ville dog stadig være rart med film/musik på forsiden.. :T


    Bruger det aldrig pga det.. Og det tror jeg heller ikke mange nyere brugere gør.. Men sådan er det.. Det har været oppe så mange gange.. Så jeg tiger stille nu.. :p


    Du kan da ændre startsiden til http://www.tweak.dk/zindex.php - en anderledes version hvor musik&film bl.a. er lagt på forsiden :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mazie
    Kamera går da helt klart ind under hardware, der af ordet :D


    det kommer da klart an på tolkningen af ordet - min første tanke ved et forum der hedder tweak.dk og der ligger en kategori "hardware og overclocking" siger jeg til mig selv -> kun til computer hardware og OC af det

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    det kommer da klart an på tolkningen af ordet - min første tanke ved et forum der hedder tweak.dk og der ligger en kategori "hardware og overclocking" siger jeg til mig selv -> kun til computer hardware og OC af det


    Så tænk noget andet næste gang ;)


    Jeg synes nu ikke jeg kan se det svære i at placere en tråd rigtigt - dog har jeg et par gange erfaret at ens tråd får mere opmærksomhed hvis den ligger i 'Off Topic' frem for fx 'Software', så jeg indrømmer da gerne at jeg selv lige har smidt et par over her i 'Off Topic' istedet for 'Software', da jeg jo ville have så meget hjælp som muligt ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Jeps.. Enig..


    Ville dog stadig være rart med film/musik på forsiden.. :T


    Bruger det aldrig pga det.. Og det tror jeg heller ikke mange nyere brugere gør.. Men sådan er det.. Det har været oppe så mange gange.. Så jeg tiger stille nu.. :p


    Ved godt vi har haft det oppe før. ;) Men efter min mening er det nemmere og hurtigere, at bruge menubjælken på forsiden. End at scrolle ned til det sted på forsiden hvor et evt. Film og Musik ville ligge.
    2 klik med musen og du er der hvor du vil være. Du kan jo også , som jeg har gjort, lave et hyperlink til tweak.dk. forum-oversigt.

  • Ved godt der er genveje osv til det...


    Men alligevel bruger jeg dem på forsiden.. Da JEG synes det er nemmere... Og ikke dem i toppen.. Og tror heller ikke nye brugere anvender menuen i toppen.. Men sådan er vi så forskellige...


    Men tak Mikkel...
    Bruger fremover det nye look... ;)
    Synes faktisk også det er pænere.. :T
    Super. Endnu en gang tak...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    det kommer da klart an på tolkningen af ordet - min første tanke ved et forum der hedder tweak.dk og der ligger en kategori "hardware og overclocking" siger jeg til mig selv -> kun til computer hardware og OC af det


    Hvis det kun er til computer ville det nok stå der, sålænge der bare står hardware er det logisk at alt om hardware skal være i den del af forummet.

  • Der er vist heller ikke nogen tvivl om, at "Far Cry film", Fede "Sorround" :rolleyes: Film og Dolby digital absolut ikke hører til i OT !!!! BAre for at nævne nogle af dem fra i dag.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile


    Hvis det kun er til computer ville det nok stå der, sålænge der bare står hardware er det logisk at alt om hardware skal være i den del af forummet.


    nu er det ikke alle der tænker ens... Nogle ser det som rent pc hardware/OC andre gør ikke.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • OMG - mens vi sidder og skriver om dette emne, så dukker der endnu en op af slagsen.
    En opfordring/forespørgsel til et lanparty på Sjælland. IMO - så handler det da om spil over et netværk - eller er jeg jeg helt galt på den ?( :rolleyes: og hører vist ikke til her. Nok nærmere i Spil og programmer.


    Edit: Er det muligt at nogle af moderatorerne flytter nogle af de nævnte tråde til de rette fora ?(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    OMG - mens vi sidder og skriver om dette emne, så dukker der endnu en op af slagsen.
    En opfordring/forespørgsel til et lanparty på Sjælland. IMO - så handler det da om spil over et netværk - eller er jeg jeg helt galt på den ?( :rolleyes: og hører vist ikke til her. Nok nærmere i Spil og programmer.


    Edit: Er det muligt at nogle af moderatorerne flytter nogle af de nævnte tråde til de rette fora ?(


    Hvordan kan du få et netparty til kun at være Spil og Programmer?


    For mig at se, hører den pågældende forespørgsel klart hjemme hvor den ligger, nemlig i Offtopic ..


    Er dog enig i, at nogen af de andre tråde måske ikke hører hjemme hvor de ligger ..