DOOM 3 Holder

Oprindeligt indlæg af købkøb
    ...når dette spil burde være et af de 5 bedste FPS spil i år...

Hvad er din TOP-5 over spil som er udkommet i år siden DoomIII ikke under nogen omstændighed står på den liste ?? 8o

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Hvad er din TOP-5 over spil som er udkommet i år siden DoomIII ikke under nogen omstændighed står på den liste ?? 8o

Mente ikke at den ikke kom på denne liste... Faktisk havde jeg regnet med at doom3 og HL2 skulle kæmpe om 1 og 2... Og FarCry på 3...

Men når doom3 mangler de små ting som er nemme at implementere og bare har så mange små mangler som HL2 og FarCry ikke har så vil jeg nok sige...

HL2 og FarCry om 1/2 pladsen... Doom3 på 3 pladsen(Hvis den overhovedet er der)... Jeg tror også at S.T.A.L.K.E.R og F.E.A.R blir federe... Men nu må vi se...

Kan ikke komme i tanke om hvilke spil(FPS) jeg har prøvet i år... Bortset fra Doom3 og så de gamle spil jeg stadig spiller...

• Nå, jeg har spillet i en times tid, og jeg synes altså også stemningen er vildt fed, men særligt svært er det da ikke. Er ikke død én eneste gang endnu, og jeg spiller da trods alt på mellem. Anyway, jeg er altså ikke blevet skræmt fra vid og sans endnu, men jeg synes det er fedt at man skal skifte mellem lommelygte og skydevåben. Er lidt skuffet over lyden fra shotgun'en jeg samlede op på ved tilbage til Marine HQ, men ellers er jeg godt tilfreds.

Må så i øvrigt give John Carmack fuldstændig ret mht. grafikkort overclock.... Det er stort set umuligt at clocke det noget som helst uden at det artifakter. Selv med hastigheder langt under hvor Far Cry kører perfekt i timevis artifalkter det efter få sekunder LOL. Og det med hastigheder omkring 50 Mhz under hvor 3dmark kan køre i timevis uden problemer.... 8o

Heldigvis kan jeg da spille helt flydende i 1600x1200 High Detail på mit x800pro @ default speeds, så det er da faktisk bedre end jeg havde regnet med. Kan desværre ikke nå at spille mere idag.... ;(

Men ligesom DEVIL_DK mener jeg helt klart at det holder.... i alt fald indtil videre. :camp:

E6700 2.66@4.5 Ghz | Mach II GT | Abit AW9D-Max | Corsair PC5400UL

Viewsonic VP201s + Dell FP2001 | 2x Sapphire X1950XTX/CFE | SB X-Fi Fata1ty

3dmark2001se: 76259 | 3dmark06: 13055 | 3dmark05: 24572

3dmark03: 42873 | PCMark05: 11452 | Superpi 1M: 10.938

• Hm okey ... ;) ... Var jo ikke det du skrev. Men fair nok.

Personligt så havde jeg så ikke troede at DoomIII og HL2 skulle kæmpe om førstepladsen 2004 da man hørte nærmere om DoomIII. FarCry vil dog helt sikkert ligge på en TOP-5 / 2004 IMO, men det er pga. den AI som jo gjorde en forskel i forhold til førhen.

og HL2 kan hverken du eller jeg jo så udtale os om endegyldigt da det ikke er udkommet... ;)

• Ok hvem havde du så regnet med skulle tage 1/2 pladsen???

Kommer der ikke kun 3 store FPS spil ud i 2004...

FarCry, Doom3 og HL2...

Jeg mener af de ting man har set fra HL2 ser det ud som om AI og omgivelser og gameplay blir det fedeste i år... FarCry nr 2 tror jeg stærkt på... Og doom3 på en 3 ud af de 3...

Hvad er din liste??? Og hvilke spil udover de 3 er der eller udkommet??? Som kunne konkurere??

• Well... Der er jo IMO masser af muligheder i 2004 ... Som Fx

Kommet :
    Battlefield Vietnam
    FarCry
    DoomIII

På vej :
    Half Life 2
    S.T.A.L.K.E.R.
    Vampire : the Masquerade - Bloodlines
    Conflict : Vietnam

.. Ud fra den liste kan jeg jo nok danne en fin TOP-5... Hvad der vil ligge på den er jo svært at udtale sig om da jeg går og venter på lige så mange games som jeg pt. mener er kanone games ... ;)

Skal man lave en TOP-5, så er man jo dog nød til at adskille SINGLEPLAYER fra MULTIPLAYER da forskellige games har hver sin styrke og altid er bedre i det ene frem for det andet ... Somregl ihvertfald.

Indtil videre syntes jeg at FarCry tilbyder det bedste på SP-siden i 2004, men der er jo også god tid tilbage af året.

På MP-siden fortrækker jeg så Battlfield Vietnam ... Men FarCry er dog også underholdende på MP. Dog ikke så god som BFV IMO. Det er jo så bare mig smag måske ... ;)

• Jeg giver købkøb 100% medhold i hans udtalelser.
    Af et spil der er blevet arbejdet på i 4 år, havde jeg forventet meget mere.
    Det er sgu nemt nok at lave et dystert spil hvis man laver 80% af det bælg mørkt :)
    Det eneste jeg syntes er rigtig flot i spillet er når man kommer uden for, det giver i det mindste nogle variationer, i stedet for gange gange og atter gange.
    Jeg tror netop at det at de har været igang i 4 år har ødelagt det lidt.. de er simpelthen ikke fulgt med tiden.

Og så lige til sidst.. Devil og Daniel.. drop nu jeres ævl om at folk skal holde sig til CS og Monkey Island.. folk ser måske tingene lidt anderledes end jer, og det må man lissom respektere :)

• LarsK

hvad for noget kan man ikke køre océt med DOOM 3
    hmmm måske ikke med ati kort men mit 6800u køre ellers glimrende ved 450/1200

Falsk

selfølgelig skal folk have lov at have derres mening
    at jeg siger de kan spille SC er mest en provakation forde , jeg er træt af at høre på folk prokke sig over man ikke kan se noget og der mangler en masse.

Jeg kan fint se alt det man skal kunne se så enten er folk blinde ellers spiller de på en anden måde end mig.

mener slet ikke man kan sammen ligne DOOM 3 med spil som BF 1942 IMo er det to helt forskellige spil grene.

• Jeg er enig i det meste, at det er mørkt gør bare spillet endnu federe. Det eneste jeg er skuffet over i DOOM3 er den måde monstre dør på, og så at man ikke kan skyde ting i stykker. Men det er da også en succes her, ingen tvivl om det. Fedt spil :) (dog med sine små mangler).

Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK

hver sin smag så hold dig til CS :evil:

Ejj, lad nu være med at bashe cs spillere igen.
    Bare fordi at man kan lide cs betyder det ikke at man er 13 år (mentalt) og jeg syntes at det ikke hører hjemme her at sige sådan noget fordi at der er nogen der er skuffet over spillet. :)
    Når det er sagt så syntes jeg at doom 3 er super fedt!
    Til alle jer der ikke er kommet så langt, GLÆD JER TIL HELL BANEN!!!

Den styrer 110%

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

Oprindeligt indlæg af DEEF

Jeg er enig i det meste, at det er mørkt gør bare spillet endnu federe. Det eneste jeg er skuffet over i DOOM3 er den måde monstre dør på, og så at man ikke kan skyde ting i stykker. Men det er da også en succes her, ingen tvivl om det. Fedt spil :) (dog med sine små mangler).

Tja mangler og mangler..

For at være helt ærlig så tror jeg ikke det er tilfældigt. Jeg tror virkelig ikke at en spil produktion i den kaliber og de budgetter de har med at gøre at noget er halv hjertet.
    Jeg tror seriøst at det er bevidst at de har ladet nogle ting være.
    Jeg tror nok de ved hvad de laver, og når det er sådan en titel, så mon ikke de har styr på deres ting ? ;)

• Stalker er jo blevet udsat til 2005... Så den tæler ikke med...

Så har du kun 3...

Og synes ikke BFV skal derop da den mangler alle former for grafik :D

Oprindeligt indlæg af købkøb
    Stalker er jo blevet udsat til 2005... Så den tæler ikke med...

Så har du kun 3...

Og synes ikke BFV skal derop da den mangler alle former for grafik :D

Er STALKER det ? Hm okey ... Men ja, så er der 3 tilbage på DEN liste .... 2 af dem kører på HL2-engien ... Incl. HL2 naturligvis ...

Tja, det er nu ikke primært grafikken jeg spiller BFV for .... Det MP-gameplayet som jeg godt kan li. Grafikken har jeg dog heller ikke noget imod. Men det er jo en HELT anden snak. ;) ...

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Er STALKER det ? Hm okey ... Men ja, så er der 3 tilbage på DEN liste .... 2 af dem kører på HL2-engien ... Incl. HL2 naturligvis ...

Tja, det er nu ikke primært grafikken jeg spiller BFV for .... Det MP-gameplayet som jeg godt kan li. Grafikken har jeg dog heller ikke noget imod. Men det er jo en HELT anden snak. ;) ...

Hehe ja... Men MP i doom3 er ikke så fedt... Har prøvet det... Meget skuffende... Håber dog at HL2 multiplayer blir federe end HL1 selvom det var VILDT...

• En ting er sikkert. Vi har alle forskellig smag, og dermed er det ikke alle der kan blive enige.

Derfor skal man respektere hinanden og lade folk have deres spilsmag for dem selv.

Konstruktiv kritik er en god ting, men ikke hvis der lige falder en uheldig og irrelevant kommentar som nedsætter indlægets kvalitet.

Btw. har slet ikke rørt Doom3 ;) Men ville lige tilføje denne kommentar inden i hiver hårene af hinanden.

og så at man ikke kan skyde ting i stykker

Der er visse ting der kan skydes istykker, bl.a. har Jeg da skudt en bærbar fuldstændig til skrot, og så kan man skyde lyset ud mange steder, så bliver det først rigtigt mørkt , skal jeg hilse at sige, he he.

R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

• B.t.w., shotgun'en owner bare de der gule kæmpe edderkopper, he he he:evil:

R7 1800X Win 10

.

• Der er også en masse man kan ændre i doomconfig.cfg filen, bl.a. få frame counter på, spillerens skygge, hitrate fra våbene og åbne nightmare sværhedsgraden. :D

R7 1800X Win 10

.