Don Rosa historier

  • Jeg sad lige og læste i nogle af mine gamle anders and blade, og jeg synes især om don rosa historier. Så jeg tænkte lidt på om , der findes nogen steder med et indeks over i hvilke anders and blade, der findes historier med don rosa, da de er klart nummer et...

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

  • Kan du lide Don Rosa, skulle du anskaffe dig, Her er dit liv Joakim, den kan fåes i bogform.


    Suveræn historie. Den blev tillige udgivet i Anders And først/midt 90'erne.


    Edit: tror også det var ham der lavede, Det firkantede æg i Peru. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Twilight
    Kan du lide Don Rosa, skulle du anskaffe dig, Her er dit liv Joakim, den kan fåes i bogform.


    Suveræn historie. Den blev tillige udgivet i Anders And først/midt 90'erne.


    Den er udsolgt fra forlaget ;( ;( ;(

  • Ja desværre er den udsolgt. men jeg har alle historierne hver for sig i anders and blade. desuden har jeg også fundet den liste, jeg eftersøgte og den er her

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Twilight
    Kan du lide Don Rosa, skulle du anskaffe dig, Her er dit liv Joakim, den kan fåes i bogform.


    Suveræn historie. Den blev tillige udgivet i Anders And først/midt 90'erne.


    Edit: tror også det var ham der lavede, Det firkantede æg i Peru. ;)


    Den historie om Joakim Von And er simpelthen GENIAL!!! Det er helt klart den bedste historie de har trykt, IMO...


    -Er virkelig glad for at jeg har 4års anders and-blade samlet i mapper, hvor den historie bla. også er med! :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ostermark
    jeg tror nu det var carl barks, der lavede den tur til peru


    Det er meget muligt der var Carl Barks der lavede den, de ligner hinanden meget.


    Edit: det var det.


    Fandt lige noget på nettet.


    Solens Søn" var nærmest en sensation blandt fans, da den udkom i USA 7/4-87. Historien rummer henvisninger til Barks-historien "De firkantede æg fra Peru", og med Žt blev Don Rosa udpeget som den næste store Anders And tegner. Her er en tegning af Barks øverst, Rosas udgave nedenunder.

  • Det er dælme også fed den historie med solen søn. det er alle de historier rosa laver nu. nok mest fordi der er så mange detajler idem. De er helt i særklasse

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

  • Elsker Anders' forskellige ansigts udtryk :D , eller fx dengang hvor der var et eller andet i Tempel Riddernes skat (mener at det var deres interne rangorden) som ikke stod i grønspætte bogen, hvor en af ællingerne så siger "Åååh jeg tror jeg dåner" dét billede er genialt :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ZnY\\
    Elsker Anders' forskellige ansigts udtryk :D , eller fx dengang hvor der var et eller andet i Tempel Riddernes skat (mener at det var deres interne rangorden) som ikke stod i grønspætte bogen, hvor en af ællingerne så siger "Åååh jeg tror jeg dåner" dét billede er genialt :D


    - Så fik vi da det på plads :] :)) :))

  • Der er jo også lige udkommet Hall of fame - Don Rosa
    Som indeholder nogen af hans første historier som bestemt er værd at anskaffe sig.
    Og man skal da selvfølgelig også have kalenderen på væggen 8)


    Nogen der har Her er dit liv bogen er jeg meget interesseret... Smid en PM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bit Phreak
    wooooow en subcultur inden for Anders and & co verdenen 8o


    Du har måske ikke læst Anders And da du var yngre? :P :))

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP