Nyt surrond anlæg

  • Angående alt den CV-snak, så har jeg ogs snart fået sparet op til et par CerwinVega. CLCS-215.. Glæder mig sku til at fyre lortet af og rykke Naboerne ud af deres hus.! hehe...
    Har i forvejen et okay surround-anlæg fra HiFi-klubben, men savnede sku lidt et jordskælv en gang imellem.. ikke at jeg ikke kan spille højt nu, men med CV kan man jo spille Rigtig øredøvende højt! hehe

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Kig efter de gamle DC1515 de slår de nye med flere længder både med power og kvali tro mig :D

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astrocity


    Dali 5005..


    Arr.. Det er lidt begrænset hvor højt de kan spille... Men hvorfor ik CerwinVegas V-15F?.. Ved godt de ikke spiller klokke-rent, men de spiller da okay.. HVIS du vel og mærket har et rum der er stort nok.. Ellers kan man jo bare "nøjes" med V-12..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Kig efter de gamle DC1515 de slår de nye med flere længder både med power og kvali tro mig :D


    Har du da hørt begge to?..
    De nye er jo en fornyet udgave af de gamle.. der af navnet "Classic"

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jurban


    Arr.. Det er lidt begrænset hvor højt de kan spille... Men hvorfor ik CerwinVegas V-15F?.. Ved godt de ikke spiller klokke-rent, men de spiller da okay.. HVIS du vel og mærket har et rum der er stort nok.. Ellers kan man jo bare "nøjes" med V-12..


    Det bliver ikke dem med 15"... Det er sikkert... ;) -De fylder simpelthen for meget! :))
    Men er stadig ikke blevet overbevist om at jeg skal købe andet end de V-12F jeg havde tænkt mig at købe, helt fra starten af... Sådan et på CV 12"ere må da også rykke fint rundt!!! Desuden skulle de "nye" udgaver jo spille helt fint (altså klar og rent forstås). Vil bare helst ikke over de ~3700kr for et sæt højtalere.


    Desuden... Hvad som helst bedre end det jeg har nu! Ejer pt 2stk eltax-højtalere som virkelig spiller af lort!!! -tro mig! -hvad som helst er bedre...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cedde
    Det bliver ikke dem med 15"... Det er sikkert... ;) -De fylder simpelthen for meget! :))
    Men er stadig ikke blevet overbevist om at jeg skal købe andet end de V-12F jeg havde tænkt mig at købe, helt fra starten af... Sådan et på CV 12"ere må da også rykke fint rundt!!! Desuden skulle de "nye" udgaver jo spille helt fint (altså klar og rent forstås). Vil bare helst ikke over de ~3700kr for et sæt højtalere.


    Desuden... Hvad som helst bedre end det jeg har nu! Ejer pt 2stk eltax-højtalere som virkelig spiller af lort!!! -tro mig! -hvad som helst er bedre...


    Ork!! Nu ved jeg jo ikke hvor stort dit værelse/din stue er... Men under 30 kvadratmeter, ja.. så er V-12F mere end rigeligt! De kan skam også hamre godt der ud af!.. Og lyden er da okay.. :D Om ik andet, så bedre end dem du har nu!..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cedde
    Det bliver ikke dem med 15"... Det er sikkert... ;) -De fylder simpelthen for meget! :))


    Du har forresten misforstået noget!
    Højttalere kan IKKE fylde for meget! hehe..Jeg har lige nu 4 store højttalere, og en center... og ja.. nu også snart 2stk CerwinVega CLCS215... Og ja.. Man kan jo altid sove på gulvet hvis ik der er plads til en seng. ;)

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().


  • Tjooo.. JBL kan da bruges ;)
    Min halvbror har også et surround anlæg med JBL'r.. og det lydder da okay.. han har dog en Sony til at trække skidtet med...
    Men hvis du synes det lydder godt, og er tilfreds med "ydelsen", så skal de jo være dem!..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jurban


    Tjooo.. JBL kan da bruges ;)
    Min halvbror har også et surround anlæg med JBL'r.. og det lydder da okay.. han har dog en Sony til at trække skidtet med...
    Men hvis du synes det lydder godt, og er tilfreds med "ydelsen", så skal de jo være dem!..



    Ja jeg kiggede oz på det og det var det biligste de havde og han sagde at det var rimlig godt til det jeg skal bruge det til og at det ville kunne holde et par år.. Så tror lige jeg sparer lidt også ska jeg ha det..:D

  • Sjovt det enme lige skulle komme op nu :) Har nemlig selv lige været ude og købe begyndelsen på et surround-system. Jeg var nede i Hifi-klubben og det var virkelig en god hjælp jeg fik dernede.
    Jeg overvejede selv at købe 2*Cerwin Vega V-12F højtalere til at starte med, men efter at jeg havde hørt Cervin Vega CLSC-12'ern spille, så var jeg ret overbevist at det ville være en bedre investering i længden! Godtnok kostede de små 300,- mere pr. stk, end ifh. til V-12F, men når jeg endelig skulle ud og have noget, så kunne jeg jo ligeså godt købe noget jeg var tilfreds med. Til at drive højtalerne købte jeg så en Denon AVR-1804 receiver, og den er mildest talt genial ;) Jeg er ikke nogen hifi-ekspert, det er faktisk mit første "rigtige" hifi-udstyr køb jeg har gjort, men jeg kan love jer for at bassen bragede igennem i Band of Brothers episode 2, der hvor Winthers skal sørge for at destruere de tyske 88'ere! Huha hvor var det en alt for fed oplevelse. Min næste investering bliver så enten en DVD-afspiller, en center-højtaler og / eller 2*baghøjtalere. Jeg hælder nok mest til center- og baghøjtalere, da jeg bare kan bruge min computer til at afspille dvd'erne med indtil videre :)
    Mht. den snak om kabler... Altså enhver ville sikkert nok kunne høre forskel på en almindelig netledning, og så noget mere descideret højtalerkabel. Jeg fik selv så noget et eller andet ledning med nogle kobbertråde indeni, og det er sq fint til mig! Så længe jeg ikke har så meget erfaring endnu ser jeg overhovedet ingen grund til at bruge penge på noget kabel til 49,- pr. meter, eller mere! Så det er mit råd til dig kaare, brug pengene på noget ordentlig kvalitets forstærker, højtalere what so ever.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af marquis1
    Sjovt det enme lige skulle komme op nu :) Har nemlig selv lige været ude og købe begyndelsen på et surround-system. Jeg var nede i Hifi-klubben og det var virkelig en god hjælp jeg fik dernede.
    Jeg overvejede selv at købe 2*Cerwin Vega V-12F højtalere til at starte med, men efter at jeg havde hørt Cervin Vega CLSC-12'ern spille, så var jeg ret overbevist at det ville være en bedre investering i længden! Godtnok kostede de små 300,- mere pr. stk, end ifh. til V-12F, men når jeg endelig skulle ud og have noget, så kunne jeg jo ligeså godt købe noget jeg var tilfreds med. Til at drive højtalerne købte jeg så en Denon AVR-1804 receiver, og den er mildest talt genial ;) Jeg er ikke nogen hifi-ekspert, det er faktisk mit første "rigtige" hifi-udstyr køb jeg har gjort, men jeg kan love jer for at bassen bragede igennem i Band of Brothers episode 2, der hvor Winthers skal sørge for at destruere de tyske 88'ere! Huha hvor var det en alt for fed oplevelse. Min næste investering bliver så enten en DVD-afspiller, en center-højtaler og / eller 2*baghøjtalere. Jeg hælder nok mest til center- og baghøjtalere, da jeg bare kan bruge min computer til at afspille dvd'erne med indtil videre :)
    Mht. den snak om kabler... Altså enhver ville sikkert nok kunne høre forskel på en almindelig netledning, og så noget mere descideret højtalerkabel. Jeg fik selv så noget et eller andet ledning med nogle kobbertråde indeni, og det er sq fint til mig! Så længe jeg ikke har så meget erfaring endnu ser jeg overhovedet ingen grund til at bruge penge på noget kabel til 49,- pr. meter, eller mere! Så det er mit råd til dig kaare, brug pengene på noget ordentlig kvalitets forstærker, højtalere what so ever.



    Okay hva syntes du så om det jeg har kigget på..


    Forstækeren er en Harman Kadon 5x45 watt, dolby Digital, logic7, 5,1, programerba fjbt.. Det står der på det stykke parpir jeg fik med af forhandleren


  • Ved ikke så meget om det så jeg ligefrem kan anbefale en frem for en anden. Men ved da at en af mine venner også har en Harman Kardon surround-receiver, og den spiller rigtig godt. Det er sån set det eneste jeg kan sige ;) Ellers kan jeg anbefale dig at søge efter reviews af den, og evt. også se om http://www.hifi4all.dk har et review af den. ( Det er umiddelbart det eneste danske hifi-community jeg kender til )

  • Der er ingen tvivl om at Harman spiller helt ok men til de penge kan du altså få både en god denon forstærker og cd-afspiller og de spiller MIDST lige så godt og nok også bedre, også er de endda billigere :)


    Det ville jeg klart gå efter istedet... som flere har nævnt så kig på 1604 det er virkelig en klasse forstærker og den yder sygeligt godt til de penge.


    @jurban ja har hørt dem begge, den nye model i hifiklubben og den gamle har jeg selv haft :D
    Ingen tvivl om hvad jeg ville vælge :D

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Der er ingen tvivl om at Harman spiller helt ok men til de penge kan du altså få både en god denon forstærker og cd-afspiller og de spiller MIDST lige så godt og nok også bedre, også er de endda billigere :)


    Det ville jeg klart gå efter istedet... som flere har nævnt så kig på 1604 det er virkelig en klasse forstærker og den yder sygeligt godt til de penge.


    @jurban ja har hørt dem begge, den nye model i hifiklubben og den gamle har jeg selv haft :D
    Ingen tvivl om hvad jeg ville vælge :D


    okay jeg ved ik overdrevet meget om det..
    Men kan du prøve at samle et surond system til mig hvis du havde 10000kr og det skulle være med alt.. Altså Dvdmaskine m.m.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    jurban ja har hørt dem begge, den nye model i hifiklubben og den gamle har jeg selv haft :D
    Ingen tvivl om hvad jeg ville vælge :D


    Ja.. Men nu er der også stor forskel på at høre en højttaler i HiFi-Klubben, og hjemme hos sig selv :)
    Nu har jeg ik hørt DC1515, men jeg har hørt de andre, og tror ikke at man får meget bedre lyd ud af en bulderhøjttaler.. Og lad os sige at man får lidt bedre lyd, så er DC1515 jo ik nye, men koster alligevel NÆSTEN det sammen som CLCS-215..


    Så holder mig sku til CLCS-215..
    Og når jeg vil har kvali-lyd, så har jeg jo mine B&W 604S3...

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Til Kaare!


    Bulder-anlæg


    CerwinVega CLCS-10” x 4stk = 5200kr
    CerwinVega CLSC-C6 = 1300kr


    Denon AVR 1804 = 3300kr


    I alt = 9800kr… Prut lidt med prisen…. = 9500kr..


    DVD-Afspilleren.. ja.. Dem kan man få mange steder..


    Kablerne køber du bare i El-Giganten.. Et kobberfarvet kabel med en rød streg på.. kan sku ik huske hvor mange kvadrat-mm det er på, men kan godt finde ud af det til dig hvis du er interesseret.
    Det koster kun 20kr. meteren, og er yderst egnet til CV

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb


  • Okay tak og det er med det hele undtagens DVD afspiller??

  • Hehe der er selvfølgelig noget om at det ikke er det samme. Lyden vil jeg sige er ca. det samme men lydtrykket i de gamle vil jeg sige nok er voldsommere... men igen hvor meget har man lige brug for de nye kan jo også rykke et halvt hus omkuld :D

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy