Nyt surrond anlæg



  • Okay jeg vil prøve at holde mig til det du har sat sammen det lyder fornuftigt.. Og så vil jeg finde den nærmeste hifi butik og spørge om de vil demonstrer det for mig. Hva er deres hjemmeside??

  • Må indrømme at lyden i Gale er noget bedre, men der skal også lydtryk på... Eneste minus ved de V-12F'er er at det tager tid at spille dem til. I starten spiller de godt nok ad røv til.



    Men som sagt:


    Cerwin vega = ok lyd og MEGET af det.


    Dali = Meget god lyd og en rimelig del af det.


    Gale = Billig version af Dali. Lidt dårligere lyd og lydtryk.


    B&W = Det bedste fra CW og Dali, sat sammen til en voldsom pris.


    Så må du selv vælge.

  • Det er sgu ikke helt forkert men vil nu sige at man ikke skal tage de små modeller af dali for der er lyden eller lydtrykket sgu ikke en skid bedre end i Gale.


    Men alt kommer jo an på penge pungen :D

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy



  • Jeg kan ik finde forstærkeren..!!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kaare5000


    Jeg kan ik finde forstærkeren..!!


    Den er inde i recievere

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb


  • Kan ik la vær at sige lidt.. :))


    B&W er en klasse for sig ;)
    Vil aldrig nogen sinde sige at det er "Det bedste fra CW og Dali, sat sammen til en voldsom pris."
    jo.. Prisen er da lidt voldsom.. hvis man ik vil gi ret meget for et anlæg altså..
    Intet i B&W minder om CV.. og der er nu heller ikke noget Dali i.. :)
    Dali laver nu ogs Kvali.. Her mindes jeg ihvertfald om megaline og Ephonia.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb


  • Tjaa... vidste ikke hvad jeg skulle sige om B&W. Men det jeg mente var at B&W er super lyd og lydtryk i ét. Og som en lille 16 årig flaskedreng er B&W meget dyrt. Men vil da sige at jeg så LOTR 3 i hifiklubben på fuldt B&W surround og 42" plasma 8o. Hvis jeg bare havde pengene ville der ikke gå længe før det stod i min stue :hb:!


    Hvis jeg vel og mærke havde en stue :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WalrosMcFisk
    Tjaa... vidste ikke hvad jeg skulle sige om B&W. Men det jeg mente var at B&W er super lyd og lydtryk i ét. Og som en lille 16 årig flaskedreng er B&W meget dyrt. Men vil da sige at jeg så LOTR 3 i hifiklubben på fuldt B&W surround og 42" plasma 8o. Hvis jeg bare havde pengene ville der ikke gå længe før det stod i min stue :hb:!


    Hvis jeg vel og mærke havde en stue :rolleyes:


    Hehe.. Ja okay.. Men jeg var nu 17 da jeg endelig havde sparet sammen til mit anlæg.. og her i var der da et par B&W 604S3.. ;)
    Og ja.. LOTR 3 lydder nu meget godt her hjemme.. hehe.. Jeg må dog nøjes med mit 28" flimmer-TV

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Personligt ville jeg ikke købe en fladskærm idag. Hvis jeg skulle ud og smide så mange penge som en sådan koster så ville jeg hellere smide dem efter en god projektor og et lærede.


    Tror jeg sgu man for mere ud af i længden.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Tjaa.. Hvis jeg havde pengene til det havde jeg sku købt en 42" Plasmaskærm.. Der er virkeligt et kniv skarpt billede på!.. Men men.. Et lærred og en god projekter ville da ogs være kanon lækkert, hvis man har pladsen til det

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • hehe det er jo lige det med pladsen og da jeg ikke bor hjemme ved de gamle på et lille værelse.. men har min egen lejelighed med stue så har jeg fint plads til sådan en... mangler bare lige pengene :D

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Jeg holder på at hvis du ikke kan hører forskel på de kabler der er med som er noget billigt shit og så et par ordentlige kabler så kan du lige så godt smutte i fona eller lignende for så har du ikke noget ud af de bedre højtalere og forstærker anyway... anlæget er ikke bedre end svageste led... og du kan have nok så gode højtalere og forstærker hvis du bruger almindelig netledning som højtalere kabel for du stadig skod lyd.


    Er det baseret på blindtest eller hvordan er du kommet frem til det resultat??


    Om man kan høre forskel på kabler af forskellig "kvalitet" eller ej er altså individuelt, om man kan li´ det eller ej.


    Mit eget højtalerkabel koster 450,- pr.m. og jeg kan godt høre en forskel, jeg har lige nu et sæt Artsound Reference Teflon højtalerkabel på besøg, det koster 5220,- for 2x2.5m det lyder helt ekstremt godt, og jeg overvejer stærkt at købe, samtidigt har jeg også en del ny HiFi hjemme på prøve...


    Hvilke højtalere der er bedre hvis vi snakker om B&W og Dali og CW, kan ikke rigtigt diskuteres for og imod, det er altså op til en selv, man kan altså heller ikke sige at det ene mærke er bedre end det andet pga. prisen, alle HT mærker har deres lyd filosofi.


    Men gutter i glemmer altså at der findes andre end HiFiklubben, som kan tilbyde surround...


    :)

    Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bjørn B
    Men gutter i glemmer altså at der findes andre end HiFiklubben, som kan tilbyde surround...


    :)


    Du Bjørn..


    Hvor kan man ellers købe HiFi i ordentlig kval?..
    Altså.. Merlin, Fona, Elgiganten, 2Tal og Expert er jo ikke ligefrem.. ja.. noget at råbe hurra for.. Ved godt man kan købe andre mærker der er gode, men hvor?

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Hvis man tager til de rimelig store byer så findes der da helt sikkert andre butikker også det ved jeg godt.


    Men jeg holder mig så til at anbefale det jeg kender som er det fra hifiklubben :) Det er vel kun fair nok det andet kender jeg jo ikke til.
    Ved så også at det de sælger er kvalitet sådan vil jeg sige det :D


    Jeg skrev også tidligere at det var et spørgsmål om smag hvilken type højtaler der var bedst... det samme gælder da i øvrigt for forstærkere osv osv osv... to papirende ens forstærkere behøver jo ikke spille ens :D

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Hvis man tager til de rimelig store byer så findes der da helt sikkert andre butikker også det ved jeg godt.


    Men jeg holder mig så til at anbefale det jeg kender som er det fra hifiklubben :) Det er vel kun fair nok det andet kender jeg jo ikke til.
    Ved så også at det de sælger er kvalitet sådan vil jeg sige det :D


    Jeg skrev også tidligere at det var et spørgsmål om smag hvilken type højtaler der var bedst... det samme gælder da i øvrigt for forstærkere osv osv osv... to papirende ens forstærkere behøver jo ikke spille ens :D


    Ja, jeg holder mig ski ogs til HiFi-Klubben..!
    Har kun oplevet gode ting der fra, har ALTID fået god support, Det er virkelige entusiaster der er i forretningen, og de har svaret på alt hvad jeg har spurgt om.. ÉN gang var jeg i Fona for at købe en DVD-afspiller.. og vidste de noget?.. Slet ik!

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jurban


    Ja, jeg holder mig ski ogs til HiFi-Klubben..!
    Har kun oplevet gode ting der fra, har ALTID fået god support, Det er virkelige entusiaster der er i forretningen, og de har svaret på alt hvad jeg har spurgt om.. ÉN gang var jeg i Fona for at købe en DVD-afspiller.. og vidste de noget?.. Slet ik!


    Nu skal fona sælgere heller ikke vide noget om deres produkter. Vil tro at det er et rimeligt stort krav i hifklubben og lignende butikker. Men det gør så også at servicen i fona er ualmindelig dårlig.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WalrosMcFisk
    Nu skal fona sælgere heller ikke vide noget om deres produkter. Vil tro at det er et rimeligt stort krav i hifklubben og lignende butikker. Men det gør så også at servicen i fona er ualmindelig dårlig.


    Arr.. Lidt skal de da vide.. Man kan da ikke sælge ting man ik ved en dyt om.. Ville jeg i hvert fald mene.. Så dårlig kundersevice må man ski da heller ikk' ha

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb