Kvinde ævede skolelærer

• En tysk domstol kendte fredag en overambitiøs kvinde skyldig i overfald, efter at kvinden havde gennembanket sin datters skolelærer, fordi datteren havde fået dårlige karakterer , rapporterer retten i Nürnberg.

Den arrige 39-årige kvinde slog den kvindelige lærer gentagne gange i ansigtet med alvorlige skader til følge.

Alligevel slap voldskvinden med sølle ni måneders betinget fængsel.

- Hun slog læreren fem eller seks gange i ansigtet, fordi hun mente, at datteren havde fortjent bedre karakterer, siger rettens talsmand, Thomas Wankel.

wov hvad mon det næste bliver :dots:

• ja som jeg hørte i en tysk radio, hvor de gjorde "grin" med det, faderen ringer til skole læren og ssger: der må være noget galt med min søns karakter 1 i alt undtagen historie kun et 3 tal.
    Læren siger du burde da være glad for de karakter, de er da nok de bedste i hele klassen.
    Faderen siger: nu var det slut med ferie, 3 uger stue arrast, og så kunne han sidde derhjemme og lære, imens de var på ferie, og tænke over det 3t al, hvor han sluttede med Arbeit Macht Frei ;)

De er sku så "arrige" dernede i pølselandet med deres karakter og deres uddannelses system, der findes ikke et land med flere prøver i Europa end tyskland, og så er det også et faktum, at de høre imellem de dummeste ifølge pica studiet.
    og det får mig til at tænke på Ein Wolk, Ein Reich, Ein Führer, ved sku ikke helt hvorfor ;)

• Vores tysklærer har fortalt at det er helt anderledes dernede med karakterer..
    De får prøver næsten fra børnehaveklassen, og det betyder meget for dem, og endnu mere for forældrerne..

Det er altså helt anderledes end i Danmark

MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

• ja det kan jeg sku godt nok se efter det der er sket men hvis jeg nu også husker tilbage så sagde min lærer at hvis jeg man ikke klare eller er for dårlig så må man tage klassen om hehe det er sku for meget men så kan de sku også lære det