Slippe for at aktivere XP Home?

Oprindeligt indlæg af Astrocity

Det er jo lige præcis det den gør! Det samme gælder hvis du skifter hardware 3 gange hurtigt - så skal du også aktivere xp igen! Hvis du har samme hardware som før du formaterede, må dataerne der er i filen jo være de samme?

Jeg forstod ikke lige hvad du mente der...

Jeg bliver nød til at stoppe for i aften, skal til eksamen i morgen ;(

Nat nat...

Dvs. at man også "låner" et spil? Du køber ikke et spil, du køber rettighederne til at spille det?!

Har også aktiveret det, ville bare lige forhøre mig mht. til det snyd der..! ;)

Det er iøvrigt det samme med film.
    (Det var lige en pludselig indskydelse)

Oprindeligt indlæg af MJO

Det er iøvrigt det samme med film.
    (Det var lige en pludselig indskydelse)

Virker bare lidt mærkeligt at tænke over at man køber en licens til at spille/se/høre noget.. :]

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

http://www.riversen.dk/?side=tips.php

Længere nede..

NB: Dette kan ikke sammenlignes med at cracke o.l. og er derfor ikke ulovligt. Blot hvis nogen skulle være i tvivl. Hvis dette ikke skulle være tilfældet hører jeg gerne om det.

Jeg kan ikke se noget galt i det.
    Man bruger jo den samme fil som man brugte tidligere.

Husk også at underlige licensaftaler, altså ikke kan sætte den danske lovgivning ud af kraft.
    (Ved dog ikke om der er noget der kan gøres gældende i dette tilfælde?)

Oprindeligt indlæg af MJO

Jeg kan ikke se noget galt i det.
    Man bruger jo den samme fil som man brugte tidligere.

Husk også at underlige licensaftaler, altså ikke kan sætte den danske lovgivning ud af kraft.
    (Ved dog ikke om der er noget der kan gøres gældende i dette tilfælde?)

Præcis! Man bruger den samme fil = samme hardware = så er det jo ikke ulovligt?! Når jeg tænker på crack tænker jeg på de crackere der cracker spil/software, og det er jo ovre i en anden afdeling! Det er også ligemeget, nu ved jeg hvordan det skal gøres, hvis man kommer til at bruge det en dag.. ;)

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• Havde en snak fort stykke tid siden, med en supporter på MS DK, fordi jeg lige pludselig skulle aktivere igen (vist nok efter et par OC-test). Da jeg nævnte det med den fil. Så var hans svar: Ja det er rigtig nok, men det kan jeg ikke sige mere om. ;)

Oprindeligt indlæg af bentzin
    Havde en snak fort stykke tid siden, med en supporter på MS DK, fordi jeg lige pludselig skulle aktivere igen (vist nok efter et par OC-test). Da jeg nævnte det med den fil. Så var hans svar: Ja det er rigtig nok, men det kan jeg ikke sige mere om. ;)

Hehe.. Det må da heller ikke være sjovt for supportere at få sådan noget i hovedet! Men de er jo så selv udenom det kan man så sige! :boxing:

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Præcis! Man bruger den samme fil = samme hardware = så er det jo ikke ulovligt?! Når jeg tænker på crack tænker jeg på de crackere der cracker spil/software, og det er jo ovre i en anden afdeling! Det er også ligemeget, nu ved jeg hvordan det skal gøres, hvis man kommer til at bruge det en dag.. ;)

Bemærk også at der sandsynligvis aldrig vil være nogen der vil stille spørgsmålstegn ved din metode, tilladt eller ej.
    Aktivering er da dødirriterende, du har så at sige fundet en smutvej, men kommer frem til det samme resultat.

Har også googlet mig frem til at mange andre bruger metoden.
    Den er at finde på de fleste tips&tricks sider.

Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk
    aktiver !!

Gem filen wpa.dbl som ligger i C:\WINDOWS\system32

næste gang du har haft formateret ligger du bare den der ind igen ;) så kører det

Dén har jeg prøvet og det virkede ikke hos mig.... :evil:
    Jeg har haft problemer med mit RAID 0, og har derfor haft formateret nogle gange den sidste uges tid. Hver gang har jeg måtte ringe til MS. Og da fastnettelefonen er nede (Tak Kabelnettet.dk :evil: ) har jeg måtte bruge mobil hver gang.
    I sidste uge skiftede jeg mit Lite-On DVD-drev ud med et Asus. Da jeg startede op skulle jeg genaktivere XP ?( ?(
    Det er efterhånden meget tæt på, at W2K bliver hevet frem igen.

• Hm. Er HOME mere speciel og irreterende end PRO på det område ? ... Har sgu aldrig aktiveret min Windåse. Kan ikke se nødvendigheden af det. Så hellere cracke lortet. Hvis man gør det på CD-kopi man laver af sin Windows-CD, så skal det kun gøres én gang... 8)

Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Hm. Er HOME mere speciel og irreterende end PRO på det område ? ... Har sgu aldrig aktiveret min Windåse. Kan ikke se nødvendigheden af det. Så hellere cracke lortet. Hvis man gør det på CD-kopi man laver af sin Windows-CD, så skal det kun gøres én gang... 8)

Ja hvorfor ikke? Man må da gerne lave en kopi til eget brug..

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Oprindeligt indlæg af Maverick

Dén har jeg prøvet og det virkede ikke hos mig.... :evil:
    Jeg har haft problemer med mit RAID 0, og har derfor haft formateret nogle gange den sidste uges tid. Hver gang har jeg måtte ringe til MS. Og da fastnettelefonen er nede (Tak Kabelnettet.dk :evil: ) har jeg måtte bruge mobil hver gang.
    I sidste uge skiftede jeg mit Lite-On DVD-drev ud med et Asus. Da jeg startede op skulle jeg genaktivere XP ?( ?(
    Det er efterhånden meget tæt på, at W2K bliver hevet frem igen.

Lige efter formatering, derefter aktivering.. Gem den der fil, formater og læg den ind igen! Det virker ikke?! Har desværre ikke selv prøvet endnu, håber da det virker, for jeg er fandme da god træt af MS!

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• Fatter intet... jeg installere mit XP pro og bruger det. den sir nada om aktivering og 30 dages periode pis.. men jeg er nok bare heldig :)

Edit: kan nogle se min signatur ?? hos mig er der et rødt kryds.. lorte peerguardian..
    |
    |
    |
    V

[i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

Rettet en gang, sidst af Carstone ().

• Nej, ingen sig.!

Det er nok fordi dit XP ikke er en OEM version.. ;)

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• Lol, det er nok fordi du har en cracket udgave skal du se ;) heh

Astrocity:

Niks, alle Windows XP'er og Windows 2003'er SKAL aktiveres ;)

• Nope, ikke alle XP'er skal... Har selv 2 venner der ikke behøver at aktivere deres - og det er IKKE ulovlige versioner!

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Nope, ikke alle XP'er skal... Har selv 2 venner der ikke behøver at aktivere deres - og det er IKKE ulovlige versioner!

En af dem købte den Medion PC for 8999 i Aldi - hans XP behøver ikke at blive aktiveret!

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

En af dem købte den Medion PC for 8999 i Aldi - hans XP behøver ikke at blive aktiveret!

Det er fordi hans XP cd er en recovery CD... 111 % sikker på det.