dejligt at have lidt CPU kraft at lege med.

cpu muskler... dejligt
-
-
er det noget du har lavet ? eller hva
-
hmm et quad cpu system med 4gig ram - ganske sødt hvis man kan bruge det
-
Oprindeligt indlæg af Avartar
dejligt at have lidt CPU kraft at lege med.Frækt nok. Xeon?
-
Oprindeligt indlæg af engel
Frækt nok. Xeon?
Ja Xeon.
det er en af vores citrix servere.... så det er ikke min alene
-
Cool
Hvad bruger i den til
Og kan den lave noget
---
the Duke -
Ja Xeon.
det er en af vores citrix servere.... så det er ikke min alene
hehe Citrix er altid sjovt at lege med
-
Oprindeligt indlæg af the Duke
CoolHvad bruger i den til
Og kan den lave noget
---
the DukeDen kører client programmer via en webbrowser - genialt produkt der f.eks gør det muligt at have hele ens Word pakke med på eks. en PDA og adgang til ens egne drev og andet.
Det kan køre over et almindeligt modemVed dette fordi jeg har skrevet hovedopgave om Tryg Forsikrings Citrix server farm hehe
-
Oprindeligt indlæg af the Duke
CoolHvad bruger i den til
Og kan den lave noget
---
the Duketja lige nu sidder der 43 tynde klienter og køre div. office programmer og KMD sap osv. på den
så lidt kan den daedit: vi har pt. 22 servere i vores farm, af den her type
-
tja lige nu sidder der 43 tynde klienter og køre div. office programmer og KMD sap osv. på den
hehe kun 22 ?
det er jo en mellem størrelse farm -> det er jo sikkert også nogle Compaq proliat servere
-
Den ka jeg godt li
-
mon ikke du kan få lov at låne den med hjem i et stykke tid
-
Tror PCMark04 kunne være frækt på den puter
Hvem der nu bare havde sådan et system.. -
Oprindeligt indlæg af s0me1
Tror PCMark04 kunne være frækt på den puter
Hvem der nu bare havde sådan et system..kan være at jeg skulle lave en superPI på den, på et tidspunkt.
-
kan være at jeg skulle lave en superPI på den, på et tidspunkt.Ja, gør det ...
og tag så også lige en game-bench på den ...
.. HeHe ...
Forvokset lommeregner ...
-
tja lige nu sidder der 43 tynde klienter og køre div. office programmer og KMD sap osv. på den
Kunne du ikke lige cluster dem alle sammen i en weekend, og få dem alle til at køre en 32 mb superpi? ... bare for sjov =)
-
Hvis i tænder på servere, så kan i jo tjekke verdens kraftigste ud ...
Earth Simulator Center (Japan/2002)
http://www.es.jamstec.go.jp/esc/eng/ES/hardware.htmlSystem Configuration :
The ES is a highly parallel vector supercomputer system of the distributed-memory type, and consisted of 640 processor nodes (PNs) connected by 640x640 single-stage crossbar switches. Each PN is a system with a shared memory, consisting of 8 vector-type arithmetic processors (APs), a 16-GB main memory system (MS), a remote access control unit (RCU), and an I/O processor. The peak performance of each AP is 8Gflops. The ES as a whole thus consists of 5120 APs with 10 TB of main memory and the theoretical performance of 40TflopsTotal number of APs : 5120 stk
Peak performance pr AP : 8 Giga-FlopsTotal number of PNs : 640 stk
Peak performance/PN : 64 Giga-FlopsTotal main memory : 10 TB
Total peak performance : 40 Tera-Flops...
.... Så er der sgu grevet dybt i lommen for at få en kraftig regnemaskine...
-
Hvad koster sådan en fætter??
Tror næppe den slår den server jeg har set :] 22 PowerPC 1.7Ghz med 128MB Cache :]
Den var nu ret sød :]
-
Oprindeligt indlæg af GrillRotten
Hvis i tænder på servere, så kan i jo tjekke verdens kraftigste ud ...Earth Simulator Center (Japan/2002)
http://www.es.jamstec.go.jp/esc/eng/ES/hardware.htmlSystem Configuration :
The ES is a highly parallel vector supercomputer system of the distributed-memory type, and consisted of 640 processor nodes (PNs) connected by 640x640 single-stage crossbar switches. Each PN is a system with a shared memory, consisting of 8 vector-type arithmetic processors (APs), a 16-GB main memory system (MS), a remote access control unit (RCU), and an I/O processor. The peak performance of each AP is 8Gflops. The ES as a whole thus consists of 5120 APs with 10 TB of main memory and the theoretical performance of 40TflopsTotal number of APs : 5120 stk
Peak performance pr AP : 8 Giga-FlopsTotal number of PNs : 640 stk
Peak performance/PN : 64 Giga-FlopsTotal main memory : 10 TB
Total peak performance : 40 Tera-Flops...
.... Så er der sgu grevet dybt i lommen for at få en kraftig regnemaskine...
nu er det jo ikke alle der har muligheden for at få sådanne en sag hjem ... tjek lige pladskravene "50m x 65m x 17m"
der skal mere end en normal 3 værelses til -
nu er det jo ikke alle der har muligheden for at få sådanne en sag hjem ... tjek lige pladskravene "50m x 65m x 17m"
der skal mere end en normal 3 værelses tilDet er PLADSEN du ligger mærke til som en hindring for at få sådan en ?
.... Hm, man stiler højt kan jeg høre ...
Den koster mere end Danmark har råd til ... De fattigrøve ...
....
Private mennesker har jo så heller ikke brug for en super-computer som den Japan-fætter er ...