Hvad beskæftiger Tweakere sig med?

  • Lige nu er jeg midlertidigt ansat på Linak i Nordborg i 6 uger.. håber jeg får fast arbejde der omme. Har ingen uddannelse endnu, og ved stadig ikke hva jeg vil være :(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Undskyld jeg spørger dumt, men hvorfor hedder det egentlig KLEIN-smed ? ... Noget tysk der betyder et eller andet ? ...


    Det hed det dengang jeg var i lære.
    Der var grov og klein.
    Og klein er ikke bare tysk, det er et gammelt ord for lille.
    I dag er der bare smed.



    The_Unforgiven

  • er der ikke stadig i hvertfald klein? Bare fordi en af mine venner sagde for nogle år siden at han ville være klein smed.. Eller har det ændret sig?

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2


  • Har taget et screenshot af din post - hvem ved, måske kommer jeg ind og smækker et print af det på disken før du aner det ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cedde
    Jeg er 1.x'er på HTX i Haderslev...
    Der startede jeg efter at have gået til 9. klasse på en friskole, bagefter det, tog jeg så 10. på en efterskole i Nordborg...


    Foruden at få tiden til at gå på HTX, så arbejder jeg i Netto! -som service-medarbejder (hvilket vil sige at JEG skal rydde op efter kunderne (JER!)... :D )


    Kender jeg alt for godt, hader når kunder ikke kan styre deres plagende børn, eller når de "glemmer" at gøre opmærksom på det glas fede hvidløg de lige har tabt! :camp:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af VDK
    Kender jeg alt for godt, hader når kunder ikke kan styre deres plagende børn, eller når de "glemmer" at gøre opmærksom på det glas fede hvidløg de lige har tabt! :camp:


    Hehe... du har HELT ret!!! så sent som idag, var der en eller anden latterlig kunde der mente at 1 flaske rødvin skulle smadres INDE UNDER VORES TILBUDS-BORDE... damn... det var jo næsten til at blive hissig af... hehe...
    Heldigvis arbejder jeg så sammen med en masse sjove knægte i min egen alder... så idag var der "kun" flødebolle kamp og papkasse-krig i butikken...... hehe... :T

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X-Man
    Jeg har nu i cirka 9 måneder arbejdet som lagerarbejder, er egentlig meget tilfreds med selve arbejdet jeg udfører, men kan bare ikke fordrage min chef, han er da den største spade der findes på jorden :chain: :camp: :boxing: :ban: :hammer: :mg: :rocket: :finger:


    Du har ikke set min tidligere chef på Scientific Atlanta så. Magen til usympatisk r*vhul skal man lede længe efter.
    Hele natholdet jublede af glæde, da de fik en fyreseddel. :]

  • går i folkeskolen i 9. klasse. skal videre på gymnasiet, matematisk og derefter aner jeg ikke hvilke veje jeg skal gå! har overvejet at blive arkitekt, men det tager lige 5 år mere på arkitektskolen, og det har jeg ikke tålmodighed til.


    PS: fik et 9-tal i mundtlig matematik i går! -ikke helt tilfredsstillende, men det går nok! ;)

  • De første 7 år i folkeskolen foregik på "Rughavevej" (Valby Sk.)
    Derefter tog jeg real-eksamen (=10 kl. i dag) i ´70 på Nygådsskolen i Brøndby.
    Gik så i "Den Fri Forsøgsklasse" i ´71 på Br. Vester Skole. 8)
    HF i Vallensbæk St. sk. de næste par år.
    Så Idrætsleder-uddannelse på Vejle Idrætshøjskole.
    Havde så forskellige jobs i nogle år, som henholdsvis tømrer-assistent, lagerarbejder, butiksbud o.a.
    Var et ca. 1½ år tjener på den lokale bodega. Det blev s.. for hårdt. :rolleyes:
    Tog så en Fritidspædagog-uddannelse ´78 -´81. (Var det eneste sted man på det tidspunkt var sikker på optagelse. Var ikke lige det som jeg havde drømt om)
    Arbejdede så nogle i Brøndby Kommune på Fritidshjem.
    Så igen ca. 4 år på den anden lokale pub. Det var så noget hårdere for helbredet. (Barsk miljø: Druk - Rockere)
    Har så siden arbejdet som EDB-ansvarlig i en SFO 2 i Rødovre. Med en del af ansvaret for 3 inst. under skolen (personalemaskinerne) og så også vores EDB-rum for børnene hvor vi har ca. 10 maskiner som kører sammen. Har så også en lille skare af privatpersoner, som jeg er fast IT-supporter for.


    Sikke dog en smøre - men har jo også levet en del år efterhånden. :))


  • hehe, du har jo prøvet det hele! :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cedde


    Hehe... du har HELT ret!!! så sent som idag, var der en eller anden latterlig kunde der mente at 1 flaske rødvin skulle smadres INDE UNDER VORES TILBUDS-BORDE... damn... det var jo næsten til at blive hissig af... hehe...
    Heldigvis arbejder jeg så sammen med en masse sjove knægte i min egen alder... så idag var der "kun" flødebolle kamp og papkasse-krig i butikken...... hehe... :T


    Flødebollekamp, det var alligevel meget nok :P Var det noget arrangeret for kunderne, eller var i brændt inde med en masse, der var blevet for gamle? Der hvor jeg arbejder er der også en masse gæve gutter, sammenholdet er godt, det samme gælder humoren, så går det nok med alle de trælse og sure kunder alligevel. Der er kun en ting værre end sure kunder, og det er sure medarbejdere, som jeg plejer at sige til mig selv, så det går jo ganske smooth ;)


    Btw. haderkunder.dk er en guld side :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DarkhorZe


    Har taget et screenshot af din post - hvem ved, måske kommer jeg ind og smækker et print af det på disken før du aner det ;)


    Kunne godt tænke mig en der forestiller en gnu.. eller en flad fugl.

  • Arbejder ved PostDK, ikke som postbud, men på et såkaldt "PostCenter" her har jeg været i snart 10 år og har prøvet lidt af hvert, de sidste par mdr. har dog gået med at snuse lidt til HiFi produktion, hvor hovede området er produktion af Digitale effektforstærkere og forforstærkere, måske enda en linje med Surround, intet ligger fast endnu, måske skal der også forhandles højtalere, dog ikke af egen produktion, men intet er fast endnu, kapitalen er der ikke endnu, men drømmen er :)

    Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT