Hvor mange computer

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque
    Har selv 1 computer - kan ikke se hvad jeg skulle med flere :]


    Lige min tanke ... Hellere bruge sine computer-penge et sted frem for at dele det lidt ud... også derfor jeg har noget gammelt lort stående under mit bord. Gider sgu ikke bruge så meget som 5 øre på dem ... og kan heller ikke se hvad jeg skulle bruge dem til, så de står bare og samler støv. *G* :))

  • Hmmm. Jeg har 4 stk. stående her i mit lille computerværelse. Kun 2 af dem er sat til og den ene bruger konen en gang i mellem.
    Den 3. skal min svigerfar have og lege lidt med.
    Den 4. er en antik 486 SX25, men den er fin nok til at lave noget vild programmering på parallelporten.
    Jeg har lavet et relækort, som kan styre 32 udgange og 20 indgange.
    Jeg har planer om, at installere Kawa, når jeg får tid og se om jeg kan styre porten med Java. Det skal nok blive en udfordring. ;)


    Jeg har også en meget lille en liggende. Såvidt jeg husker hedder den Dauphin. Den laves ikke mere.
    Nogen der kender sådan en ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Lige min tanke ... Hellere bruge sine computer-penge et sted frem for at dele det lidt ud... også derfor jeg har noget gammelt lort stående under mit bord. Gider sgu ikke bruge så meget som 5 øre på dem ... og kan heller ikke se hvad jeg skulle bruge dem til, så de står bare og samler støv. *G* :))



    Hvorfor så ikke sælge :D

  • Jeg har 4stk
    min stationære "se sig"
    en server (xp 2800, 512mb, 180gb)
    en workstation (intel 433. 512mb 60gb)
    endnu en workstation (scsi 6gb)(pentium pro 200Mhz,196mb)
    Bliver brugt til at lege med netwærk, så som vpn. terminal server, permissions, udruldning af software, osv osv osv....

  • mig:1 (+ 1 som er solgt og skal ud af døren i næste uge)
    bror: 1
    søster: 1
    mor og far: 1


    plus ½ i løsdele :T (det er planen at kæresten ska har den når den er færdig)


    så ialt her en 4-5 stykker og alle bruges

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Hm.... Har 5, men bruger kun den ene af dem. De andre står og hygger sig under bordet ...


    5???????????????
    Kan de køre alle?
    Eller skal der først flyttes div hw over?


    Har selv 2 komplette og 1 der kun mangler skærm til.



    The_Unforgiven


  • De fleste kan køre ... Dog et par stykker jeg har skildt lidt ad. Et par stykker er så nogle jeg har fået når nogen jeg kender har skulle af med noget gammelt lort. *G* .... Har lige givet en til en fra arbejdet. Han kunne bruge den til sin gamle far der bare har brug for Works eller noget i den retning ... Så det er jo fint istedet for at smide dem ud. Der er jo nogle der godt kan bruge en old-gammel Pentium med 10 GB harddisk... :))


    Har også en gammel P2-450´er, men den bliver som de andre heller ikke brugt. Solgte dog de 448mb SD-RAM som der sad i den da jeg ikke skulle bruge dem til noget. Den jeg selv bruger bruger jo DDR-RAM imens de andre bruger en ældre type RAM end SD... :))


    Har også 2 skærme stående med mus & keys, så jeg kunne vel samle 2 komplette antikke maskiner til server-brug eller ligende, men gider ikke. Har ikke brug for mere end én computer og ingen af dem vil jo nogensinde køre lige så godt som min P4 naturligvis, så kan ikke se formålet med at sidde ved en dårligere computer når jeg har min P4.... Har jo heller ikke brug for en sepperat server lige pt...


    Burde rydde lidt op i det en dag og så smide det ud som jeg ved jeg ikke skal bruge til noget nogensinde ... og så samle et par stykker og give til et par gamle mennesker der spiller minestryger eller ligende... :))