reformat tweak?

  • tryk windows tasten + pauseknappen og så er du i system, der går du i avanceret og under ydeevne trykker du instillinger og så best performance eller bedste ydeevne. det hjælper ihvertfald en del.


    man kan også gå i start og genoprettelse og fjerne fluebenet i "skriv en hændelse i systemlogfilen", og "send en administrativ besked".


    det hjælper i sær på lidt langsommere maskiner.


    man kan også gå ind og slå automatisk opdatering fra i system, hvilket igen hjælper lidt på langsommere maskiner, da man ikke kan bruge dem imens de gør det.


    Så er der et lille tip hvis man ikke har såmeget plads på sit windows drev; der går man igen ind under systemsystemgendannelse, og så slår man lortet fra. hvis det alligevel går gal, så kan man lige så godt starte forfra, for at formatere trænger ens lort altid til:). ...



    så er de rlige den sidste, system/fjernforbindelse , der slår man lige hele lortet fra.det er noget skidt og burde afskaffes.


    sådan plejer jeg at gøre hver gang.



    OT: er det ikke muligt at lave en exe fil der kan lave alle disse commandoer som vi efterhånden kommer med, og evt lave et lille bruger interface, sådan at man kan vælge manuelt eller bare lave dem alle automatisk:) ... bare en lille ide så man slipper for at skrive alle commandoerne manuelt.



    EDIT: fik lige en ide da jeg alligevel sidder og optimere mormors computer her.


    ind i system, avanceret. og så under fejlrapportering, og slå det lort fra. weeee så kommer de der dumme beskeder ikke mere.

  • Hmm. tror I har misforstået det lidt.


    Når i siger i bruger regedit til at tweak, så siger det egentlig ikke specielt meget da regedit kan rimelig meget, så gider i ikke skrive hvad for nogle tweaks i laver i regedit?


    Bare hvad de gør og hvor de ligger derinde

  • Her kommer lige nogle fifs.
    Jeg har ikke lige oversat dem, men det går nok alligevel.


    Speed Up Windows Xp Shutdown
    Open up the Windows Registry Editor by clicking Start -> Run and type regedit and press enter. Now locate HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\ - Once you've located this area find the value HungAppTimeout set to 5000 if it isn't already. Next up locate WaitToKillAppTimeout which is in the same folder and set it to 4000 from the default of 20000 - This is one of the key elements of decreasing the time it takes to shut down.


    Finally for this tweak to work locate the following HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Contro l\ and look for an option called WaitToKillServiceTimeout and change this to 4000.


    Watch how quickly Windows XP shuts down for you now!



    OPTIMISE NTFS
    NTFS is a great filesystem, but its feature-set comes at a slight cost in performance. You can negate this a little with the following tips:


    By default NTFS will automatically update timestamps whenever a directory is traversed. This isn't a necessary feature, and it slows down large volumes.


    Disable it by pointing regedit to:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\FileSystem and set 'DisableNTFSLastAccessUpdate' to 1.


    NTFS uses disparate master file control tables to store filesystem information about your drives. Over time these core MFT files grow and become fragmented, slowing down all accesses to the drive. By setting aside a little space, MFT's can grow without becoming fragmented.


    In the same key where you disabled the last access feature creat a new DWORD value called 'NtfsMftZoneReservation' and set it to 2.


    Note: This tweak will not work on FAT32 file systems!


    EXPORT A WHOLE DRIVES FOLDER NAMES TO A .TXT FILE
    Go to Start/Run, type in command, or cmd depending upon your windows version. Get to the root directory ; type"dir /s > whatever.txt" where whatever is whatever you want to name the file. Change it to "dir *. /s > whatever.txt" in order to get just directory names. It'll also put in any files without extensions.


    MORE EFFICIENT DISK CLEANUP
    This tip will show you how to create an unattended disk cleanup which will also empty your prefetch folder. This tip assumes you have Windows XP installed in c:\windows.


    Step 1.
    Create a new text file and place the following contents inside:


    c:\windows\system32\cleanmgr.exe /dc /sageset: 1
    c:
    cd \
    cd c:\windows\prefetch
    del *.* /q


    Step 2.
    Save the file, changing the extension from .txt to .bat
    For this tip's purpose, we will call it clean.bat


    Step 3.
    Execute the file. This will run the Disk Cleanup program in a special mode which asks what items you will want cleaned when Disk Cleanup performs an unattended cleanup. Check the items you wish to have cleaned up, then click OK.


    Step 4.
    Right-click on the clean.bat file and click edit. Change the first line to read:


    c:\windows\system32\cleanmgr.exe /dc /sagerun: 1


    Step 5.
    Save the file. You can execute this file in place of running Disk Cleanup, or, to have this program run unattended, run the Add Scheduled Task Wizard in the Control Panel and create a scheduled task using the clean.bat file you just created.


    Note: This cleanup script will also clear windows prefetch directory. Often this directory can become cluttered with old appication and a cleaning would free up disk space but it will result in a one time performance decrease and windows has to rebuild the cache with active software afterwards.

  • FlexQ hvad køler du den der Barton 2500+ med?


    Jeg vil vide alt :crazyeyes: Kabinet, kølere i kabinet, CPU køler, Vcore, FSB, multiplier. Og hvornår er den købt? evt. temperature.


    Jeg har nemlig selv en 2500+ Barton og den kan vist lige klare 2.4GHz hvis jeg går amok med Vcore, dvs. omkring 2v.


  • Jeg har lige lavet et .BAT Program med de bedste tweaks for mit vedkommende..
    Prøv det, og sig hvad du / i synes om det :)


    http://www.clanmoo.1go.dk/SjQTweak.zip


    Udpak det i Programmer
    Kør så %Systemdrive%\Programmer\SjQTweak\Menu.bat

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Tak :D


    Det hele er lavet i .Bat ;)


    Hvis nogen vil i gang med batch programmering så se her:
    http://www.hacktech.dk/guider/Batch%20Programmering.txt


    Jeg har skrevet en begynder tutorial til Batch programmering, og jeg kender Acid-burn, så den ligger under guides :)
    Det er også mig der har skrevet den guide til Visual Basic .NEt kompilering, i er da velkommen til at læse dem :T


    Hvis du vil se nærmere på hvordan jeg har programmeret det, kan du åbne .bat filen, ved højreklik og rediger :)


    Det er jo nærmest Open Source :D

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Hehe, Jep, jeg ser lige om jeg kan finde ud af noget :T

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SjQLunD
    Hehe, Jep, jeg ser lige om jeg kan finde ud af noget :T


    fedt nok, syns nemlig det er træls at man skal til at skrive menu hele tiden...:) ... Dovenskaben længe leve :)

  • efter lidt research fungerer det nu:
    http://www.clanmoo.1go.dk/SjQTweak.zip
    :D


    EDIT: Hvis nogen er interesserede i hvordan, gjorde jeg det med GOTO kommandoen.. Jeg kendte den godt, men af en grund jeg ikke kender åbner den filerne i et nyt vindue..


    Og ved nærmere eftertanke, så var det vel fordi at Menu.bat lukkede automatisk fordi man havde valgt tweak.. Men med goto kommandoen holder man liv i svinet :P

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

    Rettet en gang, sidst af SjQLunD ().

  • Tweaktown har en guide der hedder "from reformat to relax"
    http://www.tweaktown.com/document.php?dType=review&dId=324
    Den bruger jeg selv det er mærkbart 8)
    Der er også et par andre men dem har jeg ikke prøvet:
    http://www.tweaktown.com/document.php?dType=review&dId=120
    http://www.tweaktown.com/document.php?dType=review&dId=145

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FlexQ
    SÅDAN SjQlund... GJ der...:)


    Tak :)
    Synes i der er nogen super tweaks der mangler?


    Quote

    Hvad er det lige den her er godt for ???
    "XPProCorp-keyChanger.exe"


    Det er til at skifte XP's cdkey?
    Tvivler på at det kan være ulovligt..


    Desuden har jeg lavet programmet til mig selv, men jeg kan selvfølgelig blive nødt til at fjerne den 'detalje' i den offentlige version :]

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SjQLunD
    efter lidt research fungerer det nu:
    http://www.clanmoo.1go.dk/SjQTweak.zip
    :D


    EDIT: Hvis nogen er interesserede i hvordan, gjorde jeg det med GOTO kommandoen.. Jeg kendte den godt, men af en grund jeg ikke kender åbner den filerne i et nyt vindue..


    Og ved nærmere eftertanke, så var det vel fordi at Menu.bat lukkede automatisk fordi man havde valgt tweak.. Men med goto kommandoen holder man liv i svinet :P


    Cool lille ting der ... ;)


    Hm, mente nu ellers 512 KB cache var sat til ON, men åbenbart ikke ... :rolleyes: ... Der står 0 i min REG-base under det ... Spøjst. *G*

  • ADVARSEL!


    Jeg selv, og en god ven har begge oplevet problemer da vi startede computeren idag, vi havde begge brugt mit program.. Jeg fik XP til at virke igen ved at 'genstarte i sidst anvendelige tilstand' eller sådan noget, men min ven har stadig problemer ;(


    Jeg ved virkelig ikke hvad problemet er, men som sagt, brug programmet på eget ansvar..


    Grillrotten: jeg mener 0 betyder den automatisk finder ud af hvad din L2 cache er..

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

    Rettet 2 gange, sidst af SjQLunD ().