reformat tweak?

  • Howdy!


    Kunne godt lige tænke mig at vide hvilke tweaks I laver ved Windows XP når i lige har geninstalleret det eller formateret.


    Jeg tænker på registy tweaks og sådan, såsom DisablePagingExecutive osv.


    Jeg plejede at bruge en hel masse af den slags, men nu er jeg lidt i tvivl om det gør en forskel.


    Hvad bruger I? og tror I det gør en forskel? ved i det gør en forskel?


    Tak!

  • jep gp bruger jeg også til at fjerne en masse servicer. derefter har jeg også en par reg tweaks som bliver kørt. og til sidst fyrer jeg en bootvis af på min box så der kommer lidt fart på opstarten

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bit Phreak
    jep gp bruger jeg også til at fjerne en masse servicer. derefter har jeg også en par reg tweaks som bliver kørt. og til sidst fyrer jeg en bootvis af på min box så der kommer lidt fart på opstarten


    bootvis skal bare køres lidt ofte efter min mening hvis man vil holde boot-tiden ordentligt nede - kommer altid til at glemme det ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial
    bootvis skal bare køres lidt ofte efter min mening hvis man vil holde boot-tiden ordentligt nede - kommer altid til at glemme det ;)


    Kan det ikke være ligemeget om det tager 30 sekunder eller 1 minut at boote ? ... Det gøres jo ikke så tit .... Somregl ihvertfald ... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Kan det ikke være ligemeget om det tager 30 sekunder eller 1 minut at boote ? ... Det gøres jo ikke så tit .... Somregl ihvertfald ... :))


    Præcis - også derfor jeg ikke rigtig gider fedte med bootvis mere ;)


    Så hellere kæmpe lidt med alle de små windowstweaks af services osv, som virkelig kan pisse én af i hverdagen ;)


  • Jeg bruger disse sider til at at hente inspiration:
    http://labmice.techtarget.com/windowsxp/default.htm
    http://www.petri.co.il/tweaking.htm
    http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm
    http://www.supportweb.dk/support/
    http://www.tweakxp.com/default.aspx
    Der skulle være nok af tweaks - tror jeg ;)

  • Lige når vi er inde på emnet på en måde :)


    en af miner venner får sådan 2 forskelige beskeder/reklamer (har desværre ingen screenshot pt) op, reklame for messanger men selvom man sletter messanger kommer de stadig! hvordan fjerne man dem?( :roller:

  • Hmmm - plejer at fjerne Messenger og nogle andre småting. Men desværre husker man ikke altid det hele.


    Får lige en ide : Man burde kave en lille guide og så smide den ud på en hjemmeside. Vi kunne kalde den


    Tweak.dk - Members Tweak-list for Windows XP/Pro.


    Nogen der vil være med til at lave så'n en liste - Alle fif er velkomne - og jeg kan da godt stå for at lave listen. Vil bare lave et simpelt Word dokument - og i det skrive hvad "tweak'et" går ud på - og hvad det gør godt for.


    Ved godt man sikkert kan finde masser af info om dette på alle mulige sider - men med så'n en lille "huske-liste" - så slap man for at lede alle mulige steder - og vi kan gå udbygge den løbende - Måske kan Tweak lokkes til at have den liggende her på siden - Det ville jo være det nemmeste.


    Kommer lige med det første lille fif selv : (bare et tilfældigt et jeg lige faldt over) Disable Search from looking in zip (compressed) files


    regsvr32 c:\winnt\\system32\zipfldr.dll /u or


    regsvr32 c:\windows\\system32\zipfldr.dll /u if installed in the windows directory


    To turn this feature back on:


    regsvr32 c:\winnt\\system32\zipfldr.dll or


    regsvr32 c:\windows\\system32\zipfldr.dll if installed in the windows directory



    Kom så rødder - frem med jers små fif's.... ;) - Hmmmm måske burde man lave en ny tråd om emnet....

  • At fjerne windows messenger


    1. Åben run/kør


    2. indtast RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove


    3. Tryk enter


    4. Genstart computeren og windows messenger skulle nu være fjernet

  • Quote

    Ja MSN messenger er fint men da ikke Windows messenger ;) (Det er den vi fjerner)


    Hov hov du - "no posting - without fif'ing"...... ;) ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD


    Hov hov du - "no posting - without fif'ing"...... ;) ;)


    Bare paste nedenstående linie i start => Kør ;)


    RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

  • Quote

    Bare paste nedenstående linie i start => Kør ;)


    RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove



    Naaaaaaaaaaa - den går sgutte mulle - det fif er allerede postet - Det koster lige TO nye i straf.... hæ hæ... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD



    Naaaaaaaaaaa - den går sgutte mulle - det fif er allerede postet - Det koster lige TO nye i straf.... hæ hæ... ;)


    arg.. har jo ikke rigtig nogle spændende jeg kan trække ud af ærmet.....


    Nå men


    1. Søg efter MenuShowDelay i regedit. Der angiver du forsinkelsestiden på undermenuerne i startmenuen - ikke noget specielt, men meget sødt hvis man gerne vil have lidt mere fart på derinde ;)


    2. Fjern servicen "Nvidia driver help service" - efter installation af en driver ligger den bare og banker afsted uden at gøre nogen form for gavn ;)


    3. Mozilla-tweak => Skriv about:config i adresselinien og du får de vilde tweakmuligheder derinde :D
    PS: Ved godt de var lidt tamme, men havde ikke lige andet spændende


  • Lyder meget fornuftigt - og så fra dig :)) - aj rigtig god idé - har selv puslet lidt med tanken. Er faktisk startet i det små på min egen hjemmeside. Men er ikke rigtig kommet videre. Pga. forskellige ting :rolleyes:


    Jeg er med på den, her er et af mine hints:


    Deaktivér fjernadministrering under Windows XP


    Hvis du alligevel ikke har brug for at andre har mulighed for at få adgang til din maskine til fjernadministrering, kan du undgå denne sikkerhedsrisiko ved at slå muligheden fra.


    Højreklik på "Denne Computer" (I startmenuen, eller stifinder etc.) og vælg "Egenskaber".


    Klik herefter på fanebladet "Remote" og fjern de 2 mulige flueben.


    Dermed kan din maskine ikke kontrolleres af andre over Internettet eller det lokale netværk.


    For at være på den helt sikre side kan du også slå Terminal Service fra :


    Gå til Kontrolpanel -> Administrative Tools -> Services
    (Eller start services.msc fra en DOS-prompt/"Kør...")


    Find "Terminal Services" i listen og dobbeltklik på den.
    Under Startup type vælger du "Disabled", trykker OK og genstarter maskinen. Det er ikke sikkert at du kan stoppe servicen direkte med det samme.


    N.B. "Fast User Switching"-funktionaliteten vil muligvis ikke virke efter du har foretaget denne indstilling, da denne service er afhængig af "Terminal Services".