adsl til 2 computere

Oprindeligt indlæg af Rolex
    hej en af mine venner har en af de der adsl modem hvoe man skal ringe op før man kan gå på!! kan man der sætte 2 computere til og hvodan ?(

Enten så ringer har op eller også så har han ADSL!

Man ringer ikke op på på en ADSL forbindelse...

Edit: Hvis han har to netkort i den ene PC kan han bruge den som gateway/ router.

• Jeg havde også NetXpress en årgang, og skulle da aldrig ringe op? Han kan jo også købe en LinkSys router med 4 porte, så han også er forbedret, hvis han skulle holde LAN osv.

• 2 netkort i den computer som har ledningen fra adsl-"tingen", og så skal den 2. computer så have forbindelse til det 2. netkort på den 1. computer.. Hm det lød kringlet :P Og så skal der vist også lige slåes til på det 2. netværkskort i PC 1. , at den skal dele nettet over dette kort, eller sån noget, kan ikke helt huske det.

Der er lige en "tegning" :P Thank god for Paint!

[Blocked Image: http://www.marquis1.frac.dk/net.bmp]

Håber det kan forståes ;)

• Det nemmeste og nok billigeste er at købe en router der kan PPPoE som er den type som NetExpress brugte. PPPoE kan vel 99% af alle routere der sælges og jeg kan da anbefale en Linksys BEFSR41 :) ganske fiks lille en og virker kanon

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

• Jeg havde også engang det der "ringe-op" halløj. Og jo det er "ringe" op ;) 8o

Jeg prøvede selv det der med 2 netkort og mindes ikke jeg ku få det til at virke... Så køb en router så slipper du også for at ringe op hver gang pc'en tændes ;)

• Det er løgn :))

Jeg har en 2 Mbit adsl-forbindelse, og hvis jeg ikke bruger min router, skal jeg ringe op. Det tager ca. 1 sek.

Oprindeligt indlæg af Alaza
    Skal ikke ringe op, hvis jeg tager min router fra.

jeps Tele(skod *hehe*)2 bruger gensolgte TDC DHCP forbindelser ;)

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Oprindeligt indlæg af dkwolf

jeps Tele(skod *hehe*)2 bruger gensolgte TDC DHCP forbindelser ;)

Jeg har aldrig oplevet probz med tele2 :boxed:
    Men det er der jo åbenbart nogen der har :crazyeyes:

Oprindeligt indlæg af marquis1

Heh, eller arbejder for konkurrenten :P (Mener jeg dkwolf gør)

Det er der vel en del der gør :T

• laver selv samme nummer da jeg har stofanet, og ikke vil betale for en ekstra ip-adresse...

har 2 netkort i min pc'er, det ene til internet, det andet til lokalnet, bruger et program der hedder sygate til at dele internettet på det netkort jeg bruger til lokalnetværket :)

http://www.sygate.com

• Når man deler forbindelsen med 2 netkort i en comp skal man bar huske at den comp der deler forbindelsen skal være tændt for at den anden kan bruge den :D! Men ellers kan han jo sagtens tage stikket hen til sin egen comp hvis nødvendigt... Men man kan sagtens lave sådan en forbindelse selvom man skal ringe op!!

MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

Oprindeligt indlæg af marquis1

Heh, eller arbejder for konkurrenten :P (Mener jeg dkwolf gør)

hehe jeg arbejde for en af de to seriøse Internet udbydere i Danmark :)
    Efter min mening er der kun to seriøse udbydere i DK lige pt. Bryder mig ikke om den måde Tele2 kører deres kapagner på, men det er jo en smagssag 8)