Computer crasher i spil (suspekt på strømforsyning)

  • Hej,


    Jeg har i et stykke tid nu oplevet at min computerskærm går i sort (kan stadig høre lyd i godt 5-7 sekunder) og mine blæsere går amok. Det er for det meste når jeg spiller computerspil (Næsten alle spil). Har kunne spille i længere perioder men nu kan jeg kun spille i ca. 5-7 min. før at min computer crasher. Jeg erstattede mit grafikkort for ca. 2, måske 3 år siden og tror virkelig ikke det er den som er problemet. Er heller ikke den største tek-nørd og har ikke styr på computerdele osv så go easy on me. Jeg har haft suspekt på min strømforsyning, muligvis da den ikke forsyner nok strøm, eller mit primære bud som ville være at den er for gammel. Den er aldrig blevet skiftet ud, og har haft computeren i ret langtid. Jeg har også overtaget computeren af min bror, og har kun skiftet mit graffikkort og blæser, og er derfor heller ikke helt sikker på hvad for en strømforsyning jeg har. Af hvad jeg kan se er den på 650W ;/.

    De specs jeg kan fortælle er (Taget fra Speccy):

    - Intel Core i7 7700K @ 4.20GHz

    - 16,0GB Dual-Channel DDR4 @ 1069MHz

    - ASUSTeK COMPUTER INC. PRIME Z270-P (LGA1151)

    - NVIDIA GeForce RTX 2060

    - 931GB Seagate ST1000DM003-1CH162 (SATA)

    - 111GB SanDisk SDSSDA120G (SATA (SSD))


    Jeg kunne godt tænke mig at udskifte min strømforsyning uanset hvad, men er i tvivl om at hvis strømforsyningen er mit problem, skal jeg så have en strømforsyning der giver mere strøm, eller kan man bare nøjes med at erstatte den, da den er gammel, og så ville den ikke skabe problemer? Jeg håber der er en der kan hjælpe mig :)


    Tak

  • Det kan godt være at det er dine ram der er fejl på, så prøv at checce med 1 klods af gangen.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg har selv oplevet at ramklodserne får fejl efter noget tid, men var så heldig at jeg kunne få dem byttet da de ikke var gamle. Er dine for gamle til reklamasionsretten skal du så have nye.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Med den hastighed dine rammer kører ,kan de forekomme lidt bedagede

    men: Du hører spillet efter at skærm er gået sort.

    Det tyder på grafik fejl fremfor ram fejl ,da din CPU (i7)stadig kører en stund.

    Ved ramfejl vil PC fryse straks og du kan ikke høre spillet

    Skulle der blive for varmt på din CPU .Vil den søge at skrue ned for tempoet,

    og sætte ekstra gang i blæserne

    Din strømforsyning burde kunne trække PCen.Men den kan have en defekt

    Prøv et andet grafikkort.........

  • "Ved ramfejl vil PC fryse straks og du kan ikke høre spillet" -ikke altid, hvis det kun er på en af klodserne. jeg kunne sagtens køre alt muligt indtil den skulle skrive på den klods, som der var problem med. Er det ikke rammene er det jo rigtigt nok at sikkert er grafikkortet

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet 2 gange, sidst af Fragman ().

  • #Fragman

    Er enig i at ramfejl udløses når der skal skrives/læses på defekt ramklods

    men : CPU fryser spillet øjeblikkeligt ,når den defekte RAM nås.

    Du kan ikke høre spillet ,kører videre i baggrunden i 5 til 7 sekunder.

    Mener jeg :)

  • en af de bedste mærker er Seasonic imo. de er ikke helt billige, men der er aldrig problemer med dem. hvor store du vil købe er der op til dig, men hellere for store end for små.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg har efter jeg skiftede ram ud haft problemer med min skærm. Jeg prøvede at tænde min computer og den tænde, alt kørte men min skærm ville ikke tænde. Hvis jeg tændte for den manuelt, lavede den startskærm, men sagde derefter No Signal. Har prøvet med 2 forskellige skærme med hver sit eget HDMI kabel og strømkabel og ingen af dem virker? Er dette pga. ram eller måske grafikkortet?

  • Prøv at høre om en af dine venner har et du kan låne til lige at teste med en weekend

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Lige en ting mere

    Hvis du kan låne et grafikkort .Så kan du måske også låne en PSU af samme person

    Når du har sat bios op til intern grafik

    og gemt opsætning

    Slukker du for PC .Så kan du eventuelt pille det dedikerede grafikkort ud

    Så må du se om det er grafikken der er fejl på

    :)

  • Jeg har nu testet intern grafikkort eller hvad det hedder, og kan konkludere at graffikkortet i hvertfald fikser min skærm problem. Skærmen tændte som normalt og kørte fint. Kunne dog ikke helt teste om den stadig crasher men det kan være ligemeget. Så må jeg vel finde et nyt grafikkort :wacko: Har i nogle foreslag som helst ikke er for dyre, men som også er 'gode'?

    Mange tak for jeres hjælp forresten :)

  • Har kigget en smule på internettet efter gode grafikkort som heller ikke er for dyre og mange sider foreslår det her grafikkort:

    ASUS GeForce RTX 3050 8GB GDDR6 DUAL OC (LHR)


    Tror det ville fungere? Det ligger også okay godt i mit budget.

    Tak

  • test rammene med intel burn test, den vil hurtig melde om fejl hvis der er på rammene,går ud fra din cpu køre stock


    Hvilken strømforsyning har du ?


    Istedet for et andet grafikkort kunne du prøve at bruge cpuen

  • Afslutter min tråd her, da jeg har fået fikset mit problem. Kan konkluderes at det var min strømforsyning som var bag det hele.. Jeg har ikke haft problemer i et par måneder nu, så tak for jeres hjælp :)