Ny skærm

  • Hej


    Jeg har planer om at opdatere min pc og i den omgang vil jeg også have en ny skærm. Jeg går og diskutere med mig selv hele tiden, så nu vil jeg lige høre hvad andre tænker.


    1. Scenarie: 4k 144hz, FPS spil (CSGO) bliver kørt i 1080p for at maks fps og andre store spil og andet i 4k og med den fps der kan opnås.

    2. Scenarie: 1440p 240 hz og alle spil bliver i denne opløsning og med den fps der kan opnås.


    Har 1080p 144hz skærm idag. Min tanke var at hvis jeg går med scenarie 2 så kan jeg om nogle år når 4k skærme er bedre og billigere opgradere og så anvende 1440p som anden skærm.


    Lad mig høre hvad i tænker om jeg er helt ude i skoven, eller om noget giver bare lidt mening.


    // Casper

  • Scenarie 2 ,og så opgrader med 2 skærme mere ,når prisen passer bedre.

    Jeg foretrækker ,og bruger selv 3 stk 1440p skærme(ca.5K, og panorama) frem for 4K:)

    Mange tak for dit svar.

    Jeg har 2 1080p skærme nu og sælger den ene og køber derefter den "nye" og syntes ikke jeg har behov for 3 stk. Men tanken er at en 1440p er en opgradering og så kan jeg købe en 4k om 1-2 år og så er der opgraderet igen :D.

  • så kan du købe en PS til kone og børn, og lade dem bruge den sidste skærm, så du kan få fred ;)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.