Computer lagger ved brug af spil, facebook eller lignende

  • Okay. Nu har jeg de sidste dage haft en computer som faktisk køre ok.

    Der kan dog opstå problemer som f.eks. at det "lagger". Dvs hvis jeg spiller kan der kommer store lagspikes. Det kan være når jeg ser film eller blot når jeg er på facebook.

    Har de sidste par dage siddet og lavet billede redigering og andre ting til mit stream og der viser der sig også noget lag fra tid til anden.

    Før det her havde jeg problemer med min computer jeg kan henvise til denne tråd: Computer sortskærm fans fuldfart!

    GPU ligger på 35c ved normal brug (film)
    CPU ligger på 43c ved normal brug (film)
    Så uden at jeg ved så meget om det så tænker jeg at det ser meget normalt ud?

    Håber i vil prøve at hjælpe mig med at finde frem til hvad der kan være årsagen

    Her er mine specs:


    AMD Ryzen 7 1800x

    Asus Radeon RX Vega 56 ROG Strix OC

    MSI B350 Tomahawk

    Corsair RM750x 750W PSU
    WD Desktop Blue 1TB 3.5"
    Samsung 860 EVO 500GB SSD

    Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz 32GB (2x16)

  • sidder og spiller lidt pubg. Det køre super fint på min computer og grafikkortet kommer ikke over 40c.

    og har nu efter en del frustration smidt spillet over på min ssd i stedet men igen crasher det og alle blæsere er igen på fulde blæs!

    Kan det stadig godt være den anden harddisk som er problemet ?


    Okay det er WD harddisken jeg mistænker så jeg prøver :D

  • Har desuden mistet alle mine billeder da jeg formaterede min maskine af min datter da hun var lille til nu :( Er der nogen chance for at de kan genskabes ? Har dem på en usb pin men som det fjols jeg er så er jeg kommet til at "knække" den usb pin så den reagerer slet ikke når den bliver smidt i et usb-port :(

  • altså ifølge dashboard så er drevet sundt ? Men jeg får diskskrivefejl når jeg installerer noget fra steam f.eks. Og det samme med fortnite det er en kamp at opdaterer mine spil når de endelig er blevet installeret hvilket jo også er en kamp :/

  • Ift. det knækkede USB stik. Tag det ind til en IT butik der tilbyder data-redning.
    De kan typisk sende det til et værksted der kan give et overslag og oversigt over de data der kan reddes.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hej det er ikke fordi jeg har glemt tråden har bare ikke lige haft tiden + jeg har været syg. :(

    Men jeg tror faktisk at jeg har fundet fejlen (hvor mange gange har jeg snart sagt det? :D )

    Men min computer (CPU) blev pludselig meget varm (75c-80c) i idle ! Så kunne godt regne ud at dette måtte skyldes enten dårlig kølepasta/køler.

    Skiftede så pastaen hvilket har hjulpet en del men min køler er begyndt at larme (CoolerMaster Masterliquid lite 120) og muligvis har den gjort det længe uden at jeg har hørt det da jeg altid har musik eller en film kørende eller nogle som snakker :) Beklager naturligvis at jeg ikke har undersøgt dette bedre og "spildt" jeres tid hvis det viser sig at problemet rent faktisk ligger her.

    men planen er at jeg skal have fundet mig en ny køler så hvis en eller flere har et godt bud på en god køler er jeg meget åben for forslag :) Om det er vand eller luft er for mig ligegyldigt :)

  • No problem ^^


    Det er altid fornuftigt at holde øje med temperatur/støj fra vandkølere. Pumperne kan udvikle problemer eller decideret dø fra et øjeblik til andet, og din PC er ikke sjov ved 100 grader. :crazyeyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Nej det er klart :)


    Men når jeg sådan følger med i temperaturen så ligger den relativt stabilt omkring 55c-65c hvilket jo ikke er super højt antager jeg når jeg er ingame..


    Men har fundet ud af at jeg kan smide min køler op på fuld kræft når jeg gamer så den har ikke crashed siden jeg fandt ud af det men tænker ikke at den holder til det i længden.

    • men planen er at jeg skal have fundet mig en ny køler så hvis en eller flere har et godt bud på en god køler er jeg meget åben for forslag :) Om det er vand eller luft er for mig ligegyldigt :)
    • mobdro apk tubemate app
  • din 120 mm AIO er ikke nok til en ryzen (personligt finder jeg 120 mm AIO .Ubrugeligt til alt andet end kontor maskiner)

    Den skal gerne op i dobbelt størrelse "Hvis du har plads i din kasse"

    Min anbefaling : En stor luftkøler giver mere køling pr krone..

    En GOD Køler..Det er relativt !..Jeg bruger ekstern køling

    2 stk Phobya 420 X 420 X 45 ,monteret med 18 140mm blæsere

    ,

  • Jeg endte med at købe denne: https://www.komplett.dk/produc…-nh-d15-se-am4-cpu-koeler


    Har haft den i små 2 dage nu og det har bare spillet. 50c Max på CPU men mens jeg er på vej ind i et spil i pubg slukker den pludselig igen og alle fans køre igen på fuld knald...


    Efterfølgende er det blevet helt umuligt at spille pubg og cs da når jeg rykker min mus er den 1-3 sekunder om at reagere eller også er det som om den "springer" fra et sted til et andet.


    Jeg skiller maskinen ad og samler den igen i morgen for at udelukke at der er noget som ikke sidder som det skal. Kommer der ikke noget ud af det overvejer jeg at prøve med en formatering medmindre nogle har gode forlag til hvad en eventuel løsning her kan være?


    Idle ligger cpu på 29c og gpu på 34 så mistænker enlig ikke dem for at være problemet men jeg er ingen expert her 😂👍


    Håber at i kan hjælpe mig endnu en gang 🤞