Jeg har ikke hul ud af computeren!

  • Jeg har ikke hul ud af computeren!

    Jeg har et stort problem med min Win 10 computer. Den vil ikke sende information ud af computeren.


    Det er fx Messenger, som gerne tager imod mine indtastninger og lader som om de er sendte, men så dukker der et udråbstegn op på rød baggrund og meddelelsen blev ikke sendt alligevel.


    Det er også Blu-ray afspiller programmet Leawo som ikke kan sende information tilbage til serveren og derefter nægter at afspille Blu-ray skiven.


    Og endelig, går jeg i Microsoft Store som ikke har nogen billeder og jeg får ikke forbindelse med serveren.


    Jeg kan godt sende mails og skrive i diverse foraer, men hvergang der er et program der skal sende virker det som om der er en port der er lukket. Jeg har nyeste opdateringer på Windows (det vil den godt) og det har stået på længe.


    Jeg har prøvet at afinstallere mit Norton 360, men det hjalp ikke. Min bredbåndsforbindelse fejler ikke noget da andre computere ikke har samme problem.

    Er der nogen der har en god idé til hvad jeg kan gøre, for det er ret irriterende!?
    pfh Tak!

  • hmmm det man sådan umiddelbart frygter først er en eller anden form for malware.
    har du en velfungerende laptop eller lignende ved siden af, som du kan teste ved siden af, så du kan udelukke, at det ikke er noget i router eller lignende, der blokerer?


    Hvis en anden computer virker fint, så må fejlen jo sandsynligvis ligge et sted i Windows. Om det så er Windows selv eller Malware er jo så lige spørgsmålet. Hvor længe har det stået på?


    Kan Windows firewall være blevet aktiveret ved siden af Norton og måske blokere et eller andet?


    Ellers kan du altid forsøge dig med malware scannere, men personligt ville jeg være mest tryg ved at nuke Windows og lave en ren installation. Det er selvfølgelig nemmest, hvis man har et drev til styresystem og et andet til opbevaring af dokumenter.

    SEGA Master System II | Commodore 64 | Piccoline | Amiga CDTV | Intel 486 dx2 | 3DFX Voodoo 2 | Peer2Peer LAN Party

    Rambo 3 | Giana Sisters 2 | Snake | Indiana Jones and the Fate of Atlantis | Day of the Tentacle | Carmageddon 2 | Red Alert 2

  • Tak for svar. Jeg forventer klart at Norton 365 kan finde evt malware. For at tjekke om det var Norton der lukkede udgangen fjernede jeg det og testede og der var ingen forskel, så jeg installerede Norton igen.
    Det har stået på nogen tid, men jeg har først bemærket det for alvor efter Facebook blev ændret, siden da har Messenger kørt af h til. Før da var problemet med MS Store og Leawo BD player.
    Mere mystisk blev det i går aftes, jeg havde lige genstartet computeren og så virkede det hele i ca 2 minutter, hvorefter 'hullet' atter blev lukket.
    Og når jeg nu sidder og kikker på min postning fra i går, så er BD player billedet helt sort, så jeg attacher lige et andet billede af samme.
    En geninstallering ville være godt, men det er en Win 7 installation der er opgraderet gratis, så jeg har ingen CD eller nøgle dertil, men det kan selvfølgelig købes. Det er bare så besværligt med alle programmer og licenskoder.

  • Jeg mener du godt kan opgradere / installere Windows 10 oveni gratis, hvis du altså vil have det. Er ikke helt sikker - måske en af de garvede Tweakere kan svare på det? Når den er installeret binder licensen sig til din computer/bundkort og så kan du formatere skidtet og lave ren installation.

    😀 Ellers koster en licens, vist kun 150 kr.


    Jeg har selv været ude for et antivirus program ikke fangede malware, men at en malware scanner fangede det. Den eneste jeg lige kan huske, der var gratis er Malwarebytes Antimalware.


    Aller sidst kan det jo også bare være så simpelt, at Win 7 er forældet og ikke længere understøttes af de programmer du nævner.

    SEGA Master System II | Commodore 64 | Piccoline | Amiga CDTV | Intel 486 dx2 | 3DFX Voodoo 2 | Peer2Peer LAN Party

    Rambo 3 | Giana Sisters 2 | Snake | Indiana Jones and the Fate of Atlantis | Day of the Tentacle | Carmageddon 2 | Red Alert 2

  • Jeg tror jeg har fundet problemet, men måske fundet et nyt ;-)
    Det er Proxy indstillingerne der driller. På vedhæftede billede ses hvordan jeg skal have dem stående, men for ca en halv time siden havde de ændret sig til den Proxy setting der ses og som jeg ikke for lov at slette. GEM knapperne virker ligeledes ikke.
    Men jeg er da kommet et skridt nærmere.

  • Nogen der har en idé om hvilket/hvilke programmer der kan ændre Proxy indstillingen?
    Min Proxy indstilling bliver automatisk ændret til en værdi (ses ovenfor), som blokerer nogle af mine programmers evne til at komme på nettet (som nævnt i første opslag).

  • Har du en VPN aktiveret? Det lyder som om du har ExpressVPN, NordVPN, Private Internet Access eller lignende til at køre. Det overtager vel styringen af netop dette.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Hej Berleburg
    Nej jeg har ingen af nævnte funktioner kørende. Men tak for dit bud.

    Jeg leder efter et program der ønsker at bruge port 8082, som vist er en Chekkisk proxy server. Ikke betryggende!

    Jeg sætter dagligt Win til Automatisk registrering Slået Fra

    og lidt senere er den rettet til Slået Til


    Samtidig sætter jeg Brug en Proxy server til Slået Fra og sletter indholdet i boksen

    og efter at den automatiske registrering er slået Til bliver Proxy serveren også slået til, og den automatiske registrering bliver slået Fra.

    Og det er ikke mig (der er ikke andre brugere) der gør det, så jeg kæmper med at finde hvilket program der piller ved settings.
    Forskellige programmer har været afinstalleret, uden det dog har været dem.

  • Nu har jeg lige kørt en Malwarebyte scanning og den fandt 3 entryes for TweakBit

    i en mappe under ProgramData, men den var tom (jeg har vis skjulte filer på), og et entry i Registreringsdatabasen. Jeg slettede entryet.

    En ny scanning fandt intet.

    Så krydser jeg fingre til i morgen!

  • Jeg har nu styr på at det er programmet Video Downloader Ultimate (registreret) der fuckker med min Proxy settings.
    Programmet vil bruge port 8082 og det er problemet.
    Er der nogen der kender til en port der ikke genere noget?