Indlæg af waiting for gordon

    Det er flere år siden, at PriceRunner købte edbpriser og så har de vist bare stille og roligt ladt den sænke i døden.

    Det giver jo også meget god mening, at så sidder de mere eller mindre kun med Google som konkurrent indtil den dag Amazon gør sit indtog..

    Hey


    Vil lige tage pulsen på Tweak nationen. Hvordan har I det med, når man klikker på links - skal de åbne i:


    1) Samme vindue/fane

    2) Nyt vindue

    3) Ny fane?


    Jeg er selv tilhænger af #3, ny fane. Synes det er mega irriterende, hvis man har navigeret ned på en side, klikker på link og så flyver ind på ny side i samme fane. Så er det nemlig ikke altid, at tilbage-knappen sender en tilbage til samme sted man var før på forrige site...

    Jeg mener du godt kan opgradere / installere Windows 10 oveni gratis, hvis du altså vil have det. Er ikke helt sikker - måske en af de garvede Tweakere kan svare på det? Når den er installeret binder licensen sig til din computer/bundkort og så kan du formatere skidtet og lave ren installation.

    😀 Ellers koster en licens, vist kun 150 kr.


    Jeg har selv været ude for et antivirus program ikke fangede malware, men at en malware scanner fangede det. Den eneste jeg lige kan huske, der var gratis er Malwarebytes Antimalware.


    Aller sidst kan det jo også bare være så simpelt, at Win 7 er forældet og ikke længere understøttes af de programmer du nævner.

    Jeg har et GTX 1070, som faktisk stadig klarer det ganske fint til mine behov (Borderlands 3 og Far Cry har været de mest krævende spil jeg har kørt).

    Her i dag tænkte jeg så lige for sjov skyld, at jeg lige ville se hvad det ville koste at opgradere til de nye. 12000 kr. for et RTX 3090?!? 12000 kr. for et grafikkort - det er jo vanvittigt 🤣

    Var det ikke 7- 8000 kr. der var Max dengang 20xx kom frem?


    Jeg er ikke lige up to date på specs, men hvad får man mere for de 12000 kr. mod de 5- 5500 kr. et 2080 kan fås til?

    hmmm det man sådan umiddelbart frygter først er en eller anden form for malware.
    har du en velfungerende laptop eller lignende ved siden af, som du kan teste ved siden af, så du kan udelukke, at det ikke er noget i router eller lignende, der blokerer?


    Hvis en anden computer virker fint, så må fejlen jo sandsynligvis ligge et sted i Windows. Om det så er Windows selv eller Malware er jo så lige spørgsmålet. Hvor længe har det stået på?


    Kan Windows firewall være blevet aktiveret ved siden af Norton og måske blokere et eller andet?


    Ellers kan du altid forsøge dig med malware scannere, men personligt ville jeg være mest tryg ved at nuke Windows og lave en ren installation. Det er selvfølgelig nemmest, hvis man har et drev til styresystem og et andet til opbevaring af dokumenter.

    Jeg har en 34” buet, som er rigtig god til både arbejde og spil, hvoraf det primært er det første den bliver brugt til.

    Jeg var selv betænkelig om det ville være underligt med buet skærm, men mærker ingen forskel.

    Jeg gætter på, at når man kommer op i de brede størrelser, så giver det faktisk et bedre billede med buet skærm, fordi dens pixels får den rigtige lysstyrke og farver i forhold til at pege i den rigtige retning mod dine øjne.

    Du kender måske det med, at man ser en pc skærm fra siden og så er billedet ikke lige så farverigt som forfra.
    Igen, det er et gæt, så hvis der er nogle med mere nørdet viden, så skyd endelig min teori ned :-)


    Jeg er dog glad for, at jeg to skridtet fra to mindre skærme ved siden af hindanden til en stor. Dejligt ikke at skulle alt+tab mellem vinduerne, når man arbejder.


    Jeg har ikke lige bud på hvilken skærm du skal købe, idet min er et par år gammel efterhånden, så jeg er ikke med på det nyeste. Tag dog en tur i Elgiganten, Power eller hvad der nu er i nærheden og få et indtryk af størrelserne og hvordan det virker for dig med buet/curved. Det er nu meget rart at se skidtet inden man kaster penge efter det...

    Jeg har selv en Samsung CF791 34” som jeg er virkelig glad for. Dejligt stort billede til Outlook i den ene side og browser i den anden... eller kæmpe Excel ark :-)

    Den kører 100 hz på DisplayPort og fungerer også godt for mig som gamer skærm sammen med mit gode gamle gtx 1070 gfx.


    Kan kun anbefale stor skærm til hjemmekontoret!