Halløj, danske PC entusiaster, håber I kan hjælpe.
Så nu har jeg for en stund gået og tænkt over, at bygge en drømmemaskine jr., som kan alt det jeg gerne vil bruge den til, og måske endda også lidt oveni.
Jeg fandt denne her artikel, som faktisk bekræfter mig i mange af mine umiddelbare tanker. Men, for det første vil computeren også skulle kunne andet end videoredigering (selvom jeg forestiller mig, at en PC som kan dét, kan vist også godt klare lidt musikproduktion, med et ordentligt lydkort og hørebøffer, og nok også et high-res spil eller to). For det andet, er artiklen næsten 7 måneder gammel, og er der noget som er sikkert, i forhold til teknologi, er det den hurtige udvikling på markedet.
Nå, lang historie kort:
Vil bygge PC som kan redigere videoer, producere musik og som kan klare at man spiller på den. Hvad skal jeg investere i, for at få det bedste knald for min mønt? Er buildet i linket op til hastighed, eller er der kommet noget bedre sidenhen? Er der noget, som jeg med fordel vil kunne opgradere, for et beskedent beløb, men som vil forbedre min oplevelse markant? Er ikke lavet af penge, men hvis jeg i bytte for 500 kr. ekstra, kan få meget, meget mere for pengene, vil jeg i hvert fald gerne vide det.