Kreativ arbejdshest (hjælp til selvbyg; forslag, idéer)

  • Halløj, danske PC entusiaster, håber I kan hjælpe.


    Så nu har jeg for en stund gået og tænkt over, at bygge en drømmemaskine jr., som kan alt det jeg gerne vil bruge den til, og måske endda også lidt oveni.


    Jeg fandt denne her artikel, som faktisk bekræfter mig i mange af mine umiddelbare tanker. Men, for det første vil computeren også skulle kunne andet end videoredigering (selvom jeg forestiller mig, at en PC som kan dét, kan vist også godt klare lidt musikproduktion, med et ordentligt lydkort og hørebøffer, og nok også et high-res spil eller to). For det andet, er artiklen næsten 7 måneder gammel, og er der noget som er sikkert, i forhold til teknologi, er det den hurtige udvikling på markedet.


    Nå, lang historie kort:

    Vil bygge PC som kan redigere videoer, producere musik og som kan klare at man spiller på den. Hvad skal jeg investere i, for at få det bedste knald for min mønt? Er buildet i linket op til hastighed, eller er der kommet noget bedre sidenhen? Er der noget, som jeg med fordel vil kunne opgradere, for et beskedent beløb, men som vil forbedre min oplevelse markant? Er ikke lavet af penge, men hvis jeg i bytte for 500 kr. ekstra, kan få meget, meget mere for pengene, vil jeg i hvert fald gerne vide det. ^^

  • Til en arbejds PC af den type vil jeg helt klart gå med AMD Ryzen. Du får flere kerner og tråde for pengene på den side og vil have mulighed for PCIe 4.0 til lager osv hvilket ikke er en mulighed på Intel siden endnu.


    Intel har den fordel at der kan bruges QuickSync i forbindelse med eksport af video men den ene ting er ikke nok til jeg ville vælge Intel frem for AMD. :)

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.




  • Til en arbejds PC af den type vil jeg helt klart gå med AMD Ryzen. Du får flere kerner og tråde for pengene på den side og vil have mulighed for PCIe 4.0 til lager osv hvilket ikke er en mulighed på Intel siden endnu.


    Intel har den fordel at der kan bruges QuickSync i forbindelse med eksport af video men den ene ting er ikke nok til jeg ville vælge Intel frem for AMD. :)

    Trods mandepatter (tak for den, XaVieR :))), har jeg heller ikke set grund til at vælge Intel frem for AMD. Ingen af de kilder jeg har undersøgt, har anbefalet det heller. Tak for svar. :)

  • Har selv 2066 i9 9980XE

    men er det AMD eller Intel...Det er måske ligegyldigt..

    Her nogle Nvidia programmer der kan gøre tingene ved hjælp af gpu

    https://www.nvidia.com/en-us/studio/software/

    Så er det måske bare GPU som er afgørende ..

    Du kan også bruge en masse ram til ramdisk og løbe langt hurtigere end PCIe4

    Min mavefornemmelse siger Intel... dog: AMD : Er- billigere ydelse..Men det er heller ikke helt så meget der kommer ud.(Alt efter hvad du bruger af værktøjer)

    Jeg tvivler meget: Om du har brug for så stor kapacitet som de indtil nu foreslåede

    CPUer og bundkort .Da prislejet er meget langt fra hvad du har fundet på nettet..

    Og en virkelig" DRØMME PC "ligger langt fra størstepartens PC-budget

    Så egentligt vil jeg foreslå noget lignende det, du allerede har fundet ,og kalde den din drømme-PC

  • Ryzen3900X CPU

    Bundkort X570 (Asus, Msi, Gigabytes, ASrock eller noget helt femte)

    32 gb ram af en eller anden størrelse (3000, 3200, 3600)

    Rtx2080super

    1000w PSU (overkill måske)

    AIO køling

    1TB ssd NVME (gerne to af dem)

    Windows 10 pro

    Miditower eller hvis du har plads, et fulltower og godt med blæsere

    Find selv på mere

    Så burde du være kørende😀😀😀