Computer bliver for varm.

  • Hej allesammen.

    Jeg sad og streamede CSGO tidligere i dag, pludselig får jeg "blue screen" og den genstarter. Lod ikke mærke til om den var varm, da jeg bare skyndte mig at komme online igen da jeg sad med 8 seere, hvilket ikke er, hverdag for mig ihvertfald ikke endnu :)

    Efter endt stream sad jeg og spillede fortnite alene og pludselig fik jeg sort skærm og blæserne gav den fulde gas. Jeg mistænker derfor mit grafikkort for at blive alt for varm. Det er denne model: ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix OC


    Det er ret frustrerende og det er desværre ikke noget der kun er sket i dag, men faktisk en del gange nu efterhånden. Søger derfor lidt rådgivning omkring, hvad jeg kan gøre for at fixe dette problem!?

    !!!OBS!!! Jeg har intet overclocket overhovedet så alt er standard!!!


    Mvh

    RicksenDK

  • Hej RicksenDK.


    Det første du bør gøre er nok at kontrollere, at din teori er korrekt. Så jeg ville starte med at installere HWMonitor for så at tjekke hvordan temperaturerne i systemet rent faktisk er.


    https://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Hej igen og tak for svaret. :)


    Jeg har taget et kig på diverse grader på CPU, GPU osv osv. Det eneste som lige springer i øjenene på mig er at under GPU ligger sådan her:

    GPU: 74 grader

    Memory: 80 grader
    VDDC VR: 95 grader
    MVDD VR: 90 grader

    Har ingen ide om hvad de sidste 2 er ?

  • Okay.

    Jeg har dette setup:

    RAM: HyperX Fury DDR4 2666MHz 8GB x2
    MB: MSI B350 Tomahawk
    CPU: Ryzen 7 1800x
    SSD: Samsung 860 EVO 500GB SSD (windows)
    GPU: ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix OC.
    PSU: Corsair RM 750x 750W

    Det er muligt at det er møg beskidt. Må lige se om jeg kan komme forbi mine forældre i morgen og få det blæst igennem da de har en kompressor :)