Hej
Min bærbar, lenovo thinkpad x1, har kun 8BG ram, og jeg syntes efterhånden den sover en del gange i løbet af arbejdsdagen
Er det muligt at skifte ens ram ud, sådan man får 16GB
Hej
Min bærbar, lenovo thinkpad x1, har kun 8BG ram, og jeg syntes efterhånden den sover en del gange i løbet af arbejdsdagen
Er det muligt at skifte ens ram ud, sådan man får 16GB
Du kan ikke opgradere Lenovo ThinkPad X1 Carbon med mere ram.
Du kan ikke opgradere Lenovo ThinkPad X1 Carbon med mere ram.
Hvad kan det være?
Hvad kan det være?
I en del laptops er de simpelthen ikke udskiftelige. RAM kan være loddet fast til bundkortet, hvilket er tilfældet med din maskine, og så er der ikke meget at gøre. Så skulle man have valgt flere RAM da man købe maskinen hvis det var en mulighed.
Jeg mener du kan skifte ssd i den model
øv.. Men tak for jeres svar
enig med Lars, SSD kan skiftes og der kan også være et ekstra slot til en SSD i mindre form factor end primær disken
Men vil det løse mit problem? Som jeg forstår det er det min ram som er 77% optaget ved "normalt" arbejde?
måske du bør undersøge hvad der æder al dit ram
Jobliste > Detaljer tab og sorter på Hukommelse.
Måske også en god ide at slå arbejds hukommelse til i kolonerne og prøve at sortere på det. Højreklik på navne rækken og vælg vis koloner, find arbejds hukommelse og sæt flueben og derefter OK.
Resource overvågning kan evt også benyttes til at få et bedre indblik i det, findes i bunden på Ydeevne tab i joblisten, Vælg Hukomelses tab'en.
evt. kunne du måske få et lille boost ved at slå autostart fra på de programmer du ikke bruger, de plejer dog ikke at æde for meget ram så ikke sikkert det afhjælper problemet i nogen grad.