NVMe lever ikke helt op til hastigheden

  • Hey!


    Selvom min SSD er rated til 3480 MBps (læs) / 3000 MBps, så synes jeg nu realiteten er lidt anderledes. Ved godt det nok er best case scenarios de skriver, men jeg får godt halvdelen i hastighed.


     [Blocked Image: https://i.imgur.com/sam10GJ.png



    Jeg har en:
    Corsair Force MP510

    ASUS AMD4 X470-f gaming
    AMD 3700x


    Det er den eneste disk i systemet. Er der en setting, der kunne være sat forkert, eller noget jeg helt overser her?
    Hastigheden er ca. den samme uanset, hvad jeg vælger af størrelse i denne benchmark.

  • Hvilken M.2 socket er den installeret i?


    Spørger ift. dette. Ved ikke om det evt. kan være relevant i dit tilfælde.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Kunne meget vel være derfor! Overrasker mig lidt, at forhandleren der konfigurerede maskinen ikke har placeret den optimalt.
    Der går lige lidt tid inden, at jeg kan få skiftet plads på den, men jeg melder tilbage med resultaterne, så snart det er testet.

  • Kunne meget vel være derfor! Overrasker mig lidt, at forhandleren der konfigurerede maskinen ikke har placeret den optimalt.
    Der går lige lidt tid inden, at jeg kan få skiftet plads på den, men jeg melder tilbage med resultaterne, så snart det er testet.


    Det er ikke unormalt at de vælger at sætte den det nemme sted, i stedet for det bedste sted. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |