Er Geforce Turing meget mere værd end Pascal serien?

  • Hej Tweak.


    Jeg har lidt svært ved at bedømme udfra forskellige websites mv. som tester grafikkort ud, fordi jeg synes ikke jeg kan få et klart svar på tiltale.


    Jeg har i dag et Titan Xp siddende i min maskine, som sådan er jeg faktisk godt tilfreds med kortet.. Men synes stadigt den halter bagefter når jeg ønsker at køre f.eks. 1440p med 144Hz i spil som f.eks. GTA 5, Battlefield og CoD. (Der oplever jeg tit FPS drops ned til 30-40 FPS, og ligge normalt omkring 60-70 FPS)


    Mit system kan aflæses i signaturen hvis man ønsker resten af hardwaren :)


    Mit spørgsmål går lidt på, når jeg går ind og læser diverse reviews og tests, så kan jeg godt nok se at Titan Xp på papiret burde overgå et RTX 2080ti, men RTX kortet formår formår stadigt at pumpe 10-15% ekstra ydelse ud til spil.


    Dertil må det jo være hele arkitekturen omkring RTX som gør at den er bedre til gaming.


    Vil det give mening at skifte Titan Xp ud med f.eks. 2080ti, og forvente en bedre ydelse til spil?

  • Hvis du synes det er pengene værd at få 10% ekstra ydelse, så er det vel?


    Personligt mener jeg ikke det er pengene værd at opgradere, medmindre du kan få VIRKELIG meget for dit brugte Titan XP. :P


    Sidder selv med GTX 1080TI og jeg kommer ikke til at skifte og slet ikke til de priser. :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Som Renegger er inde på så er det jo tit en personlig vurdering om tingene er noget "værd". 10-15% er jo en forbedringen men så skal det jo så også holdes op imod hvad man så betaler for at få den ekstra ydelse. 10-15% lyder måske på papiret af en del men reelt kan det jo sagtens være noget som man virkeligt ikke mærker med mindre man sidder og stirre på sin FPS counter hele tiden og så vil jeg personligt have svært ved at se at det skulle være værd at smide en ret stor pose penge efter :D


    RTX 2080Ti er uden tvivl det bedste kort til gaming pt og de kort jeg har testet har alle sammen ydet fantastisk men det betyder ikke nødvendigvis at jeg vil anbefale dem til ret mange da jeg stadig synes at prisen for at få den smule ekstra ydelse i forhold til fx et RTX 2080 ikke giver ret meget mening.


    Der er dog RET mange ting inden for High End gaming som ikke nødvendigvis giver økonomisk mening men som vi som entusiaster gør alligevel og så er vi igen tilbage til om DU synes det er det værd :D


    Hvis jeg var dig ville jeg beholde det kort du har alene fordi det er et Bad Ass kort på looks 8o

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.




  • Du burde ikke ryge ned i 40 FPS i et spil som BF5. Jeg går ikke under 60 med højere opløsning og meget dårligere grafikkort? GTAV er bare et problematisk spil og er særligt dårligt optimeret.
    COD burde du heller ikke få noget nær 50 FPS i. Det eneste jeg kan se skulle være problematisk er at din CPU bliver maxet ud måske?

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Jeg har en svagere CPU og jeg tror ikke, jeg på noget tidspunkt er under 90 fps i 3440x1440p når jeg spiller BFV maxed out.


    Jeg ville kigge på problemer med ustabilt OC, rod i driverne eller andet inden overvejelser omkring nyt grafikkort.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Ahh ja overså lige den lille detajle... Der er et eller andet galt et sted i dit system. Med den hardware burde det ikke være noget problem for dig med de spil du nævner og slet ikke drops helt ned i det leje.


    Hvis jeg var dig ville jeg køre et par spil mens du måler på systemet og så se om der er noget der stikker ud. Se fx efter om din CPU eller GPU ser ud til at være meget belastet eller du får hastigheder som du burde have.


    Hvis der er problemer med temps et eller andet sted kan det jo føre til at CPU eller GPU throttler og derfor giver mindre ydelse end de burde.

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.