Sælger bundkort, CPU & RAM

  • Hej alle
    Jeg er ny her på forum.
    Jeg vil gerne opgradere min selvbyggede gaming PC, og vil derfor gerne sælge de dele jeg opgraderer.


    CPU: Intel - Core i7-4790K 4 GHz Quad-Core Processor
    Motherboard: Asus - Z97-A ATX LGA1150 Motherboard
    RAM: G.Skill - Ripjaws X Series 16 GB (2 x 8 GB) DDR3-2133 Memory


    Alle dele er købt i januar 2015 fra Proshop, i god stand og kvittering haves.


    Jeg har lavet en mild overclock inden for det sidste halve år.


    Købspris (i 2015):


    G.Skill RipjawsX DDR3-2133 C9 DC - 16GB kr. 1.283,00
    Intel Core i7-4790K Devils Canyon - Box kr. 2.429,00
    ASUS Z97-A kr. 1.049,00


    Umiddelbart vil jeg gerne høre hvad jeg kan regne med at få for delene. De virker ubeklageligt, men er selvfølgelig snart 4 år gamle.


    På forhånd tak :)

  • ca 2500kr

  • Jeg plejer typisk at tage ca. 50% af nyværdien og så justere lidt ift. alderen og om det stadigvæk er relevant hardware, eller "til min ti-årige søns første gamer PC". ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg plejer typisk at tage ca. 50% af nyværdien og så justere lidt ift. alderen og om det stadigvæk er relevant hardware, eller "til min ti-årige søns første gamer PC". ^^

    Fedt, så ved jeg nogenlunde hvordan jeg ville regne det ud :)
    Men ved nærmere eftertanke, så tror jeg sgu at jeg bare beholder og får sparet op til en GPU upgrade. Virker som om de dele jeg har er fine nok (i hvert fald ifølge reddit hehe).
    EDIT: Og dog.. nogen siger at det er værd at opgradere, da jeg gamer på 1440 p skærm.

  • Jeg ville tage GPU først og se tiden an - Du har en virkelig stærk 4gen i7 der. :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Tak, det er godt at vide :) Gad godt have 32 GB ram dog... men det er svært at få gamle DDR3 vel? :S


    Njaa... det burde ikke være umuligt at finde 4x8GB stænger brugt. Der er stadigvæk folk der sælger ud af deres DDR3 alder ting for at få DDR4. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Njaa... det burde ikke være umuligt at finde 4x8GB stænger brugt. Der er stadigvæk folk der sælger ud af deres DDR3 alder ting for at få DDR4.

    Ok fedt jeg må kigge på DBA :)


    Uha, hvis jeg sælger min CPU, og opgraderer er jeg også nødt til at sælge mobo og ram. :S Befinder mig i både Haderslev og København. Men kan ikke sælge den alene hvis jeg stadig er usikker.

  • Citeret fra "HerrMansen"




    Njaa... det burde ikke være umuligt at finde 4x8GB stænger brugt. Der er stadigvæk folk der sælger ud af deres DDR3 alder ting for at få DDR4.
    Ok fedt jeg må kigge på DBA :)

    Citeret fra "ninjastyle"




    Citeret fra "ninjastyle"

    Hvis du beslutter dig for at sælge er jeg meget interesseret i CPU.
    Hvad tænker du prismæssigt?
    Omkring de 1000,-
    Men alle skal jo være glade - hvor befinder du dig i landet?
    Uha, hvis jeg sælger min CPU, og opgraderer er jeg også nødt til at sælge mobo og ram. :S Befinder mig i både Haderslev og København. Men kan ikke sælge den alene hvis jeg stadig er usikker.

    Citeret fra "HerrMansen"




    Njaa... det burde ikke være umuligt at finde 4x8GB stænger brugt. Der er stadigvæk folk der sælger ud af deres DDR3 alder ting for at få DDR4.
    Ok fedt jeg må kigge på DBA :)

    Citeret fra "ninjastyle"




    Citeret fra "ninjastyle"

    Hvis du beslutter dig for at sælge er jeg meget interesseret i CPU.
    Hvad tænker du prismæssigt?
    Omkring de 1000,-
    Men alle skal jo være glade - hvor befinder du dig i landet?
    Uha, hvis jeg sælger min CPU, og opgraderer er jeg også nødt til at sælge mobo og ram. :S Befinder mig i både Haderslev og København. Men kan ikke sælge den alene hvis jeg stadig er usikker.

    God beliggenhed, arbejder selv i Kbh. Så vi ville kunne lave en face2face handel, hvis du beslutter dig for at sælge den.

  • Fedt, så ved jeg nogenlunde hvordan jeg ville regne det ud :)
    Men ved nærmere eftertanke, så tror jeg sgu at jeg bare beholder og får sparet op til en GPU upgrade. Virker som om de dele jeg har er fine nok (i hvert fald ifølge reddit hehe).
    EDIT: Og dog.. nogen siger at det er værd at opgradere, da jeg gamer på 1440 p skærm.

    Køre selv med en 4790K og ASUS maximus ranger 7 bundkort med 16GB DDR3 RAM og en ASUS PG279Q skærm og jeg har lige smidt et MSI 2070 gaming Z kort i og det køre altså super smooth selv på 1440P, så gå du bare efter en ny GPU som det første.

  • Køre selv med en 4790K og ASUS maximus ranger 7 bundkort med 16GB DDR3 RAM og en ASUS PG279Q skærm og jeg har lige smidt et MSI 2070 gaming Z kort i og det køre altså super smooth selv på 1440P, så gå du bare efter en ny GPU som det første.

    Fedt så må jeg spare op :)!