240mm radiator i midi-tower?

  • Hej,



    Ny bruger her - sidder og roder med oc for første gang siden den originale Pentium , så det er et par dage siden :)
    Har kigget forum igennem, men ikke umiddelbart fundet noget endnu.


    Anyway - Hardware er flg:
    MSI Z77Ma-G45 bundkort
    I5-2500K
    MSI GTX 1060 Gaming X 6GB


    Har for nyligt smidt GTX grafikkortet i, og er så efterfølgende kommet frem til at cpu'en er lidt langsom. Har ikke rodet med oc på det setup før nu, da behovet ikke rigtigt har været der.


    Jeg har så sat en Coolermaster Masterliquid Lite 240 i, og den klarer jobbet ganske fint - kører p.t. 4.4GHz, og Prime95 blend-test hiver tem. op på omk. 60c med forholdsvis lav køling (1240rpm). Der er fin basis for at gå lidt højere op inden længe :)



    Men - kabinettet jeg har er et Antec 600, fin størrelse, men jeg kan ikke finde en fornuftig plads til at motere radiator.
    Der er plads til ekstra blæsere i fronten, men ikke radiatoren, så enten skal den sidde i plexiglas-ruden i siden (dårlig plads, og noget bøvlet når maskinen skal åbnes.


    Ligeledes er det et problem i toppen af maskinen - man kunne fjerne blæseren (20cm), og skære yderligere huller ud, men det er heller ikke nogen fed løsning.


    Så der skal nok et ny kabinet til - kigger lidt på forskellige i den billigere ende (omk. 500,-) men har svært ved at gennemskue hvilke der rent faktisk har plads til radiator m.v.


    Hvad gør man her - tror ikke rigtig at det er til at lave fornuftigt med det nuværende kabinet - nogen der kan anbefale et kabinet der giver plads til kølingen, og også gerne plads til køling af gpu )man ender jo nok der en dag alligevel)?
    Kigger umiddelbart efter et mid-tower i nogenlunde samme størrelse?


    Nogle af dem jeg har kig på er:
    Cooler Master MasterBox MB600L
    nzxt phantom 240
    Fractal Design Focus G
    Fractal Design Core 2500
    Antec GX 330


    Ind til videre ser det ud til at Antec GX 330 er bedste bud, men er i tvivl om der stadig er plads til dvd-/bd-drev - Nogen der kender kabinettet, eller evt. har andre forslag?

  • Problemet som jeg ser det er lidt dit budget... Du leder efter et kabinet med lidt mere high end features men til en entry level pris. De fleste kabinetter i den prisklasse er jo netop billige fordi der ikke er brugt tid og plads på ting som god understøttelse af vandkøling.


    Men umiddelbart vil jeg satse på Fractal Design Focus G kabinettet. Der burde der være plads til din 240mm og samtidigt burde der også være fornuftigt airflow OG plads til DVD drevet hvis det skal med. Vær bare opmærksom på at det evt. kan betyde at HDD buret skal pilles ud eller som minimum flyttes og jeg ved ikke om du har nogen 3,5" mekaniske drev der skal med eller hvor mange der i så fald er tale om :P

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.




  • Som Kenneth lidt er inde på, så får man lidt hvad man betaler for - Men mere korrekt i dit tilfælde er det nok at sige, at kabinettet simpelthen kom på markedet før at (AIO) radiatore var et fokuspunkt på markedet. Rigtig mange kabinetter understøtter i dag som minimum en 240mm i fronten uden noget behov for modifikation.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • fractal-design meshify c
    Lige hvad du ønsker dig....
    den har det hele og Tweak har lavet et fint review af den.

    Kabinet: Corsair Graphite 230T Orange
    Mobo: Asus ROG z370 Gamiing-H
    CPU: Intel I5-8600k @ 5ghz
    PSU: Cooler Master G650M
    GPU: Manli GeForce® GTX 1080 Ti Gallardo

  • Har ikke nogen problemer med min Cooler masterliquid lite 240 i mit define r6 med 2x noctua redux 900 og en 140mm bagerst som køre ca 600 omd.


    Pumpen køre 77% så vidt jeg husker og er HELT stille i mit lyddæmpet kabinet