Postnord forsendelse

  • hej, jeg har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med. jeg bestilte en masse tøj fra kina fra ca. 2 uger siden. nogle t-shirts, bukser, hoodie og pandebånd. de sendte varerne i 2 pakker. her kommer problemet. den ene pakke, er allerede nået til danmark, og kommer nok på mandag eller tirsdag: http://www.mediafire.com/view/…_2017-07-29-13-03-32.png# , mens den anden har jeg stadig ikke fået nået information om. der står bare den har forladt afsender landet: http://www.mediafire.com/view/…_2017-07-29-13-03-38.png# . som i kan se blev de sendt nogenlunde samtidig. så, hvad kan der være sket? er det normalt at en pakke ligger et eller andet sted i så lang tid, uden at man høre noget, eller burde jeg være bekymret for at der er en eller anden idiot der har snuppet den. en anden teori jeg har, er at de har glemt at registrere pakken , og at den kommer sammen med den anden. har i nogen erfaring på dette punkt, og burde jeg være bekymret for at den ikke ankommer? tak på forhånd!

  • Det kan foregå på adskillige måder. Har selv oplevet at en pakke cirkulerede rundt i Kina, da flyselskabet i første omgang nægtede at tage pakken ombord, da det var nogle batterier. Så gik der en lille uge og vupti så stod postbuddet og bankede på min dør med pakken.
    Der kan også være sket det at den ene pakke måske er blevet taget ud til told kontrol af PostNord. Mange ting kan være sket.


    Og så er T&T ikke altid let at blive klog på! :)


    Btw. du skriver, at du har bestilt noget tøj. Du er OBS på at asiatiske størrelser er LANGT mindre end US/EU størrelser? Det har jeg i bitterhed måttet sande. Købte 4-5 t-shirts i XXL, men det svarer til en medium/large her i landet. :D

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

    Rettet en gang, sidst af ShoutingSeeker ().

  • Hvis din pakke sidder i det internationale postcenter, så har tolden nappet den og sender dig et brev omkring betaling af toldafgifter.


    Kina er ikke en del af EU, så du får lov at betale gebyrer for alt over 80kr (fragt medberegnet)


    Edit: Du kan eventuelle ringe derind med dit T&T og høre hvad de mangler fra dig, før de frigiver pakken.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Tak for svar! Ja, jeg har bestilt i XL, har hørt fra andre steder, at det svarer til L. Hvor lang tid går der inden, man får en besked om at den er taget i tolden? der er gået 9 dage siden jeg har hørt... tak på forhånd!

  • Jeg plejer at få brev indenfor et par dage. Kan være du skal hive fat i dem mandag, da de plejer at sende ting tilbage efter 14 uanset hvor meget du har snakket med dem, hvis ikke I har aftalt andet.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hvis den ene pakke er sendt som Small parcel og typisk er pakket ind i en plastic pose, så bliver den bevidst forsinket hos PostNord.
    Disse små pakker kan ikke sorteres maskinelt og bliver kun sorteret på dage hvor der ikke er meget at lave for sorteringsmedarbejderene. Har de travlt, - ingen Kina post.
    Dette har jeg fra en PostNord sorterings medarbejder.
    Normalt når jeg køber noget på ebay fra Kina går der 6 uger før jeg ser det og ca 20% af mine indkøb kommer aldrig frem! Og ja jeg køber en del.... :-)

  • problemet er, at den ikke engang er ankommet til danmark endnu (i hvertfald i følge track & trace). pakken blev sendt med China Post Air Mail. kan det være at min pakke er blevet stjålet, eller bliver de fragtet sikkert og gemt væk? også, de pakker som du ikke har fået, ved du hvor det er gået galt henne?

  • Jeg synes du skal tage det roligt! De små pakker tager tid før de når frem. De to uger du har oplevet med den ene pakke er luftpost, og det er hurtigt.


    Jeg har normalt ikke t'n't men en enkelt havde det, den ankom til Kastrup og forsvandt derefter.


    Men slå nu koldt vand i blodet, når der er gået 6 uger kan du begynde at bekymre dig!

  • Mhmm. Det tager typisk en 3-4 uger for en pakke at nå Danmark fra Kina.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • ok, det vil jeg gøre så! problemet er nok bare at jeg har bestilt fra dem 2 gange før, første gang ankom pakken på 8 dage, anden gang 12 dage, og den ene ud af 2 pakker denne gang er også kommet til landet! derfor bekymrer det mig nok bare om den kan være stjålet eller et eller andet, fordi jeg ikke har hørt noget i 9 dage.

  • Jeg har pakker ude at sejle på 4. uge. Det er ikke unormalt, en enkelt gang dukkede den først op efter 6 uger, der havde jeg for længst fået pengene refunderet, så den handel var gratis, og andre har jeg prøvet det samme med.


    Hvis du annullerer, så skal du også være opmærksom på noget andet, nogle sælger, vil sende pakker efter du annullerer og argumentere de bare ikke havde skrevet t&t ind. Hvis du køber de rigtige steder, så får du refundering efter flere uger, når du kan klage.

  • Som skrevet - 6 uger er det normale for mig for Small parcel fra Kina med air mail. Enkelte gange lidt hurtigere.
    Store pakker kommer hurtigere frem fordi de ikke syltes af PostNord.