Pris på brugt k cpu med bundkort og ram?

  • Har en i5 7400 med 16gb ddr4 ram (køre 2400mhz) og et msi B250 pc mate, utrolig mange usb fan header incl cpu og pumpe og usb i i/o panelet og så videre.


    Cpuen gør det godt og pga sænkning a cpu pll oc voltage køre jeg med 47 grader på varmeste kerne (max 2 på 40 eller over) i prime 95 small fft med en alm cpukøler med en god blæser på lige under 800 omd.


    Kunne godt tænke mig en k cpu men har ikke pt muligheden for at købe en ny og en i5 7600 som yder ret godt er der ikke nogen brugt til salg af
    så jeg kan nøjes med at betale difference imellem de to cpuer (som er under 500kr), min i5 7400 er sat til salg.




    Hvad burde jeg kunne få for min cpu,bundkort og ram?


    Hvad skal en brugt i5 4690k med bundkort og 16gb ram koste brugt?


    Jeg kan f.eks ikke helt trække Forza Motorsport 6: Apex hvis jeg vælger at købe det


    http://www.game-debate.com/gam…ubmit=#systemrequirements

  • Sådanne hjemmesider skal du ikke stole på. Se en youtube video med nogle der benchmarker noget lignende det system du har, for en i5 3470K overclocked skulle gerne kunne spille alle spil på high-ultra.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Helt enig - Youtube og fora er en langt bedre kilde til om et spil vil køre på given hardware. Sider som disse kigger alt for meget på papiret og ikke nok på f.eks. overclocking og praktiske sammenligninger.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Nu er det bare sådan at jeg før har haft en kraftigere cpu end den jeg har nu og
    ud fra det ved jeg at det gi lidt ekstra med en hurtig cpu med et gtx 1060 6gb.


    Havde forventet at jeg trods et B250 bundkort kunne oc til 3.5ghz på alle kerner som den max kan køre på 1-2 kerner.


    Men det kan jeg ikke,cpuen kan ikke oc's til max ghz på alle kerner som et z bundkort kan.


    Da jeg stod her og nu og skulle bruge en i5 cpu kunne jeg ikke med det samme få andet end en i5 7400,men er glad for jeg valgte et msi budkort pga mange features og cpu pll oc voltage



    Har faktisk haft en i5 3570k pc


    Men hvad skal jeg forvente af pris på et z bundkort med k cpu og ddr 3 ram?


    Vil gerne bytte, men kan være lige så svært at finde en der vil bytte som at få det solgt, 2000kr incl ram er det for meget/lidt for mit?


    2000kr burde næsten kunne gi mig en i7 3770k med bundkort og 16gb ram, sli og raid er jeg ligeglad med og min m.2 ssd kan jeg bruge via et pcie 3 adapter hvis bundkortet ikke understøtter m.2 (sata)


    I5/7 sandy bridge er jeg ikke interesseret i pga jeg gerne vil køre med pci e 3.0 (uanset om mange siger det ikke gør den store forskel)