Tidsbegrænsning af internetforbrug

  • Hej alle
    Jeg eftersøger en mulighed for at kunne tidsbegrænse intetnetforbrug her hjemme, så f.eks. en bruger har maks 2 timers adgang i døgnet.
    Min router har selvfølgelig mulighed for at kunne blokerer internetafgang i bestemte perioder, men det jeg eftersøger er en mulighed for at kunne give en gruppe enheder f.eks. 2 timers adgang i døgnet.


    Min drøm er at kunne definerer f.eks.:
    Bruger 1 har PC+iPad samlet maks forbrug i døgnet 3 timer
    Bruger 2 har iPad maks forbrug i døgnet 2 timer.


    Jeg undres over at åbenbart ikke findes nogle router med sådan en mulighed.


    Windows 10 har denne mulighed, og det fungerer ganske glimrende, men det dækker så ikke iPad'en.
    Har så fundet nogle enkelte løsninger til iPad, men de dækker så ikke Windows.

  • jeg følger lige med her for det kunne være en super måde at begrænse ungernes tv/tablet tid :-)


    min ummidbare tanbke er at man skal ha sig en pfsense router eller noget i den stil??

  • Har du checket at din router/AP ikke har den funktion indbygget.
    Jeg mener at have set min har det mht til mac adresser.

    Man kan sætte min router (og sikkert de fleste andre) til at spærre en bestemt IP-adresse i en bestemt periode, men det er ikke det jeg ønsker.
    Jeg ønsker at kunne sætte en 2 timers begrænsning i døgnet, så når de 2 timer er opbrugt, så bliver forbindelsen spærret.

  • Man kan sætte min router (og sikkert de fleste andre) til at spærre en bestemt IP-adresse i en bestemt periode, men det er ikke det jeg ønsker.
    Jeg ønsker at kunne sætte en 2 timers begrænsning i døgnet, så når de 2 timer er opbrugt, så bliver forbindelsen spærret.

    jeg er klar over hvad du oensker. som sagt er funktionen indbygget i min router men jeg bruger ogsaa en 3.part firwmare (tomato).
    naar en given mac adresse har har traffik til nette som er hoejre end en hvis hastighed. saa taeller der minutter og nar du opnaar en given tids periode er det slut.

  • jeg er klar over hvad du oensker. som sagt er funktionen indbygget i min router men jeg bruger ogsaa en 3.part firwmare (tomato).
    naar en given mac adresse har har traffik til nette som er hoejre end en hvis hastighed. saa taeller der minutter og nar du opnaar en given tids periode er det slut.

    Ja det netop sådan noget ligende jeg ønsker. Har du mulighed for at grupperer flere mac adresser sammen, og derved begrænse den samlet online tid?
    Knægten har nemlig både en PC og en iPad, og jeg ønsker at kunne begrænse den samlet tid på de to enheder.


    Min Netgear router fra Yousee har desvære ikke sådan en funktion.
    Umiddelbart ser det ud til at "Circle with Disney" boksen vil være løsningen for os.

  • Nopes :(
    kun per mac adresse . dvs det ville vare en times tid paa den ene og sa en times paa den anden.
    men eller evt hvis du har tid/lyst kig paa hvad der er af alternative opensource firmware til din router og se om de har nogey mulighed der passer.


    Jeg brugte kun tomato fordi dne understoettede kryptering af DNS opslag direkte. saa jeg ikke skulle bruge special software paa alle mine maskiner. men tomato var lidt mere compliseret af saette op end den normale firmware. men efter et par aftener var jeg oppe og goer med min korrekt port dirigering igen

  • Hvad er årsagen til at man/vi/i ikke løser det via samtaler med børnene?
    nu har jeg efterhånden set så mange forældre søge de her mulighedern, og jeg har også hørt de erfaringer fra forældre som "lykkedes" med projektet.
    læg mærke til "lykkedes" det tiltag de tog lykkedes, men samarbejde og sammenholdet med børnene røg helt af fløjten.



    Hvorfor SKAL problemer med teknik løses med mere teknik?
    vold mod vold....løser heller ikke vold.


    Det kan nemt gøres. Køb noget ordentligt udstyr og ikke noget skrammel consumer udstyr i 200 kroner's klassen, så får du alverdens muligheder, men som jeg ofte også ser andre folk advare mod(også folk der selv har børn) så må vi advare jer. I træder potentielt ind et sted hvor i kan risikere at ødelægge meget mere end hvad i regner med at få ud af det. Til den tid er det for sent.
    Det er altid nemt og løse andres problemer tænker i nok. Ja det er det vel, men i spørger efter råd, Men når folk ofte har et problem med netværk og lign hører man altid hvad de selv har forsøgt sig, men i disse her situationer fortæller topicstarter sjovt nok aldrig hvad de selv har forsøgt.
    jeg nægter som forældre at tro på at man ikke kan få en dialog med sine børn. Så har man i min verden virkelig gjort noget forkert.
    Dialog kommer man længst med, og hvis det ikke virker i første omgang, så er løsningen ikke og give op og krydse fingre for at andre(teknologi) løser problemet for en.




    ps. jeg håber selvfølgelig du får løst det.
    Disney Circle kan løse dit problem, hvis du alligevel vælger og ty til den metode.

  • Jeg ønsker ikke en diskussion omkring børneopdragelse, blot en teknisk løsning på mit spørgsmål.

  • Hvad er årsagen til at man/vi/i ikke løser det via samtaler med børnene?
    nu har jeg efterhånden set så mange forældre søge de her mulighedern, og jeg har også hørt de erfaringer fra forældre som "lykkedes" med projektet.
    læg mærke til "lykkedes" det tiltag de tog lykkedes, men samarbejde og sammenholdet med børnene røg helt af fløjten.



    Hvem siger der ikke har vaeret en samtale?
    Der er ikke altid boern foelger hvad der er blevet aftalt. hvis det var tilfaeldet ville vi ikke have alle de problemer i samfundet som vi har nu.
    Du antager en masse ting som der slet ikke har vaeret nogen grund til at antage maaske projektere du lidt dine egne issues ?

  • Hvem siger der ikke har vaeret en samtale?
    Der er ikke altid boern foelger hvad der er blevet aftalt. hvis det var tilfaeldet ville vi ikke have alle de problemer i samfundet som vi har nu.
    Du antager en masse ting som der slet ikke har vaeret nogen grund til at antage maaske projektere du lidt dine egne issues ?

    øøhø
    1,. jeg projekterer ikke mine egne issues nej. Jeg har en datter som nogle gange spørger om hun må spille på vores telefon. Det gør hun i 15-30 min. Så gider hun ikke længere.. :)


    hvis børn ikke følger/hører efter så har forældrene fejlet. Den er bare ikke længere. Børn er de voksnes ansvar, men den holdning du skriver med at "det ikke altid er tilfældet" er desværre den man ser mere og mere i samfundet hvor forældrene som det første starter med at forsvare/undskylde at de opgav kampen. ligesom topicstarter her opgiver kampen med sine børn.
    Han forventer at løse et teknisk problem med endnu mere teknik. løser du også en dranker problemer med at hælde noget stærkere sprit på ham? Det håber jeg så sandelig ikke.
    Du ku jo prøve og spørge diverse psykologer om hvilke erfaringer de har gjort sig ude i marken med den slags forældre som laver "løsninger" på den måde fremfor SELV at stå til ansvar overfor barnet.



    Men igen Disney Circle løser problemet

  • Jeg ønsker ikke en diskussion omkring børneopdragelse, blot en teknisk løsning på mit spørgsmål.

    Jeg ønsker ikke en diskussion omkring børneopdragelse, blot en teknisk løsning på mit spørgsmål.


    Nej jeg tænkte nok du ikke ønskede et besyv med..


    man ønsker heller ikke at ens narkohandler spørger hvorfor man tager de ting man gør. konfrontationen er nemlig ikke særlig nem.


    Men som sagt Disney Circle er den tekniske løsning der løser dine tekniske problemer med børnene.
    Jeg håber du en dag opdager at det ikke giver et bedre forhold til hinanden.



    Jeg håber ikke i ender med flere kampe derhjemme selvfølgelig når børnene opdager at du låser noget for dem fordi de ikke gør hvad du beder dem om, fremfor dialogen og samværet.


    God dag til dig.

  • Det er endeligt sjovt så kloge andre på mine børn.



    Dette er det 3. forum hvor jeg har stillet dette spørgsmål, og hvergang ender det med alle dem uden børn eller med småbørn eller piger skal spille kloge på mine børn og prøve at fortælle mig hvordan jeg skal opdrage mine børn, eller fortælle hvor elendig forældre jeg er.


    Nu tænkte jeg at jeg spurgte i et teknisk forum, og håbede så på at jeg måske kunne få en teknisk løsning på det tekniske spørgsmål jeg startede med, men åbenbart er der også "super forældre der er meget bedre vidende end alle andre" i dette forum, SUK SUK SUK.


    Hvis jeg var interesseret i hvordan jeg skal opdrage mine børn, så havde jeg for det første nok ikke spurgt i dette forum, og jeg havde nok heller ikke spurgt til en teknisk løsning.


    Havde håber på at der fandtes flere tekniske løsninger end "Circle with disney", hvilket der sikkert også gør, men igen skal diverse bedre vidende superforældre ødelægge min tråd.

  • Det har ikke noget at gøre med at andre ødelægger din tråd. Det er et simpelt råd menneske til menneske - om du vil lytte til dette råd er helt op til dig selv. Men hvis vi mennesker ikke skulle kunne komme med gode råd til andre mennesker, så ville verden fandme se dårlig ud.


    Jeg er helt enig i, at børn skal have sat begrænsninger og IMO er det forældrene der skal sætte disse grænser - ikke et eller andet program. Kan du ikke få dine børn til at lystre mht. til din fastsatte tidsramme, så har du et problem som forældre at dine børn ikke lytter efter dig og dette kan blive et større problem senere i deres barndom.


    Ikke at det er i samme kategori, men havde en bruger på et andet forum, der ledte efter en PC så hans 9 årige søn kunne spille BF1 og ligende spil (18 års alders-begrænsning). Dette pointerede jeg overfor vedkommende som endte med at blive eder sur.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Vi er ikke KLOGE.
    vi forsøger faktisk og rådgive dig, ligesom man ofte gør på et forum


    Havde du spurgt om du skulle købe en router til 5000 fordi den normalt koster 6 så havde vi nok også givet dig andre råd.
    Du vælger bare og blive fornærmet fordi du føler vi rammer dig på dine evner som forældre, og istedet for at tage rådet til dig bliver du fornærmet.


    Du beder om en løsning og nu har du fået den. Nu håber du så på der er andre løsninger.
    Hvad er det Circle with disney ikke kan opfylde af dine behov? Er det priser der kradser? Hvis ja. så er det satme et sjovt "problem" du har. undskyld at jeg sikkert er forudindtaget, men du har NETOP fået anbefalet et produkt til dit problem, og nu håber du så der er andre og er stadig i tænkeboks istedet for at eksekvere..



    Held og lykke.

  • Quote

    hvis børn ikke følger/hører efter så har forældrene fejlet. Den er bare ikke længere. Børn er de voksnes ansvar, men den holdning du skriver med at "det ikke altid er tilfældet" er desværre den man ser mere og mere i samfundet hvor forældrene som det første starter med at forsvare/undskylde at de opgav kampen. ligesom topicstarter her opgiver kampen med sine børn.

    Kæft hvor lad lad holdning. Det vil sige at ALLE forældre har fejlet. Har du overhovedet selv børn. Og har de ALTID hørt efter hvad du har sagt.? Husk at den dag som de ikke gør og lige meget hvad så kommer den så er du en dårlig forældre!


    Udover det så er der også børn med særlige behov. Der har forældrene vel også fejlet!



    Jeg kan 100% godt se det smarte i det som op søger.! 3 timer og bum ikke mere net.

  • Så folkens - Tror liiiige vi skal tage en slapper her. ^^

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |