Indlæg af Axlon

    Beklager, men jeg er ret blank med hensyn til dele til computere.
    Min søn har følgende computer en "HP Compaq 8200 Elite MT - A" med 4 GB ram, som han godt kunne tænke sig at udvide med 2x4GB (der er to ledige RAM-slots).


    Der sidder i forvejen 2x2 GB Samsung RAM med følgende spec:
    Part #:M378B5773DH0-CH9
    Module Capacity: 2GB
    Speed: DDR3-1333 - 1333MT/s - PC3-10600
    Specs: DDR3-1333 - 1333MT/s - PC3-10600 • CL9 • Dual Rank • Non-ECC • Unbuffered • 1.5V • Lifetime Advance Replacement Warranty



    Går jeg helt galt i byen hvis jeg køber følgende til ham?:
    https://www.edbpriser.dk/produ…-gb-dimm-240-pin-3469860/

    Det er sikkert fordi din computer ikke er jordet.


    Nu kender jeg ikke det keyboard, men går ud fra en der må være noget metal du kan røre ved.


    Når computeren ikke er jordet, så kan der komme til at ligge 110V på selve kabinettet (pga. støjfilter i PSU'en), som også er computerens stel.


    Det er selvfølgelig en meget lav strøm, som er helt ufarlig, men dog ubehaglig.
    Dit keyboards stel er så forbundet til computerens stel, og derfor har du så 110 V på dit keyboard.


    Selve keyboardet bliver forsynet med blot 5V som du ikke kan mærke, så jeg er ret sikker på at dit keyboard ikke fejler noget.


    Hvis du har jord i stikkontakten, så find et 230V kabel med jord og benyt det istedet.
    Nogle gange kan det også hjælpe at bytte rundt på fase/nul ved blot at vende stikket i stikkontakten, hvis man ikke har mulighed for jording.

    Kæft hvor lad lad holdning. Det vil sige at ALLE forældre har fejlet. Har du overhovedet selv børn. Og har de ALTID hørt efter hvad du har sagt.? Husk at den dag som de ikke gør og lige meget hvad så kommer den så er du en dårlig forældre!

    Denne tråd ligner fuldstendigt de andre tråde jeg har forsøgt mig med. ?( ?( ?(



    Jeg har fået meget få brugbare svar.
    Ja ud af vel 100 indlæg, har jeg fået to foreslag, hvor det ene måske er brugbart.


    Det sjove/sørgelige er at samtlige af dem som skal nedgøre og gøre sig kloge på opdragelse af mine børn, ikke selv har drenge skolebørn.
    De aner kort sagt ikke hvad de snakker om. :wacko: :wacko: :wacko: :wacko:


    Ja jeg kan kun sige, vi kan tage diskussionen når I har drenge skolebørn.
    I bliver helt sikkert klogere :D :D :D :D :D

    Det er endeligt sjovt så kloge andre på mine børn.



    Dette er det 3. forum hvor jeg har stillet dette spørgsmål, og hvergang ender det med alle dem uden børn eller med småbørn eller piger skal spille kloge på mine børn og prøve at fortælle mig hvordan jeg skal opdrage mine børn, eller fortælle hvor elendig forældre jeg er.


    Nu tænkte jeg at jeg spurgte i et teknisk forum, og håbede så på at jeg måske kunne få en teknisk løsning på det tekniske spørgsmål jeg startede med, men åbenbart er der også "super forældre der er meget bedre vidende end alle andre" i dette forum, SUK SUK SUK.


    Hvis jeg var interesseret i hvordan jeg skal opdrage mine børn, så havde jeg for det første nok ikke spurgt i dette forum, og jeg havde nok heller ikke spurgt til en teknisk løsning.


    Havde håber på at der fandtes flere tekniske løsninger end "Circle with disney", hvilket der sikkert også gør, men igen skal diverse bedre vidende superforældre ødelægge min tråd.

    Jeg ønsker ikke en diskussion omkring børneopdragelse, blot en teknisk løsning på mit spørgsmål.

    jeg er klar over hvad du oensker. som sagt er funktionen indbygget i min router men jeg bruger ogsaa en 3.part firwmare (tomato).
    naar en given mac adresse har har traffik til nette som er hoejre end en hvis hastighed. saa taeller der minutter og nar du opnaar en given tids periode er det slut.

    Ja det netop sådan noget ligende jeg ønsker. Har du mulighed for at grupperer flere mac adresser sammen, og derved begrænse den samlet online tid?
    Knægten har nemlig både en PC og en iPad, og jeg ønsker at kunne begrænse den samlet tid på de to enheder.


    Min Netgear router fra Yousee har desvære ikke sådan en funktion.
    Umiddelbart ser det ud til at "Circle with Disney" boksen vil være løsningen for os.

    Har du checket at din router/AP ikke har den funktion indbygget.
    Jeg mener at have set min har det mht til mac adresser.

    Man kan sætte min router (og sikkert de fleste andre) til at spærre en bestemt IP-adresse i en bestemt periode, men det er ikke det jeg ønsker.
    Jeg ønsker at kunne sætte en 2 timers begrænsning i døgnet, så når de 2 timer er opbrugt, så bliver forbindelsen spærret.

    Hej alle
    Jeg eftersøger en mulighed for at kunne tidsbegrænse intetnetforbrug her hjemme, så f.eks. en bruger har maks 2 timers adgang i døgnet.
    Min router har selvfølgelig mulighed for at kunne blokerer internetafgang i bestemte perioder, men det jeg eftersøger er en mulighed for at kunne give en gruppe enheder f.eks. 2 timers adgang i døgnet.


    Min drøm er at kunne definerer f.eks.:
    Bruger 1 har PC+iPad samlet maks forbrug i døgnet 3 timer
    Bruger 2 har iPad maks forbrug i døgnet 2 timer.


    Jeg undres over at åbenbart ikke findes nogle router med sådan en mulighed.


    Windows 10 har denne mulighed, og det fungerer ganske glimrende, men det dækker så ikke iPad'en.
    Har så fundet nogle enkelte løsninger til iPad, men de dækker så ikke Windows.

    Kingston rammen blev også afprøvet på en iMac og en thinkpad, men med samme resultat.
    Afprøvede så Kingston rammen på en HP pc på arbejdet, og der virkede de perfekt, så Kingston rammen er ikke defekt.
    Afprøvede så den ram (Samsung) som sad i HP pc'en på min egen Asus, men de virkede heller ikke i min Asus.


    Så bestilte jeg nogle Crucial ram hjemfra England, og de virker heldigvis. :clap:


    Tak for input.

    Når computeren forsøger at boote med windows, så melder den at der er sket en fejl efter ca. 1sec boot, så den når slet ikke at starte windows. Det er Windows 7 64bit.
    Det er nyeste BIOS jeg har. BIOS kan godt se de 8GB ram.
    Hvis jeg starter Memtester86 op fra en bootbar CD, så melder den fejl over alt.
    Computeren kan ikke starte overhovedet med et ram modul installeret.

    Hej
    Jeg ville lige smide lidt mere ram i min ældre Asus N71ja bærbar, så den fik 8GB istedet for 4GB, så jeg har købt to stk. 4GB moduler hjem, men kan ikke få dem til at virke :cursing:
    På Asus hjemmeside står følgende om N71ja:
    DDR3 1066 MHz SDRAM, 2 x SO-DIMM socket for expansion up to 8 G SDRAM.
    De to gamle 2GB ram moduler er følgende:


    Har købt følgende ram:
    http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=350854


    Nogen der har en ide om hvad der er forkert?

    Jeg har aldrig købt noget på afbetaling eller lavet nogen forbrugslån.
    Ja faktisk har jeg ikke engang nogen sine lånt penge af mine forældrer.
    Eneste lån jeg har, er vores lån i huset.


    Har altid sparet sammen til de ting jeg ville have, og det skal mine børn også lære.
    Jeg kunne uden problemer smide 10.000kr for en computer til ham, men det ville han ikke lære noget af.


    Jeg takker for input fra jer.
    Har ihvertfald indset at det nok skal være en stationær pc han skal have.
    Så har han også mulighed for løbende at spare sammen til opgraderinger.
    Har også indset at man sagtens kan nøjes med en i3 CPU hvis man bare har et nogenlunde gpu.

    Har bare haft en dårlig oplevelse med en byg-selv computer for snart mange år siden, som frøs/genstartede uden varsel, pga. et ustabilt bundkort.
    Desværre beskyldte forhandleren af bundkortet alle de andre dele at være de skyldige.
    Til sidst måtte jeg selv punge ud med penge til et andet bundkort. :cursing:

    Hej
    Min kære søn (8år) ønsker sig sin egen computer til at spille på. :9xo
    I øjeblikket låner han min gamle Asus laptop, som lige kan trække Minecraft. :thumbdown:


    Heldigvis regner jeg med at de fleste nye PC'er ikke har noget problem med at trække Minecraft, men gætter på at han inden længe ønsker at begynde at spille andre spil, så derfor godt vil prøve at finde en PC som kan køre nyere spil bare sådan nogenlunde.


    Er godt klar over at han ikke får det store for 5000kr.
    Har kigget lidt på følgende laptop, da den har en i5-cpu og et GeForce 940M:
    Acer Aspire E 15 E5-573G-54G8



    Har også forsøgt at se om man kunne sammensætte en stationær, men syntes lynhurtigt at prisen ryger over 5000kr, især fordi man så også skal have skærm med. :cursing:


    Er ikke meget for at skulle ud og forsøge at finde noget brugt.


    Er der nogen der har nogle gode forslag, eller kommentar til den Acer laptop som jeg har linket til?