meget laggy wifi :-(

  • hejsa tweakers.


    min waoo router er begyndt at opføre sig besynderligt, der kommer enormt store lag spikes når man bruger wifi hvilket betyder at alle der spille på en laptop her hjemme har rimelig store problemer i lol osv.


    har kigge på indstillinger og hvilke kanaler der er ledige hvor jeg bor og alt skulle være i den fineste orden.
    routeren er en icotera IGW 3000
    er der noget jeg kan gøre eller skal jeg ud og have en ny router som så håndterer wifi for mig ??

  • well der lader ikke til at være et fald i hastighed og det er uafhængigt af om der er flere på eller ej og tidspunktet på dagen gør heller ikke en forskel.
    det er kun tydeligt når man gamer, så i lol spiker den op til 1500ms hvor imod min stationære kører kablet og har en konstant 21ms ping...
    kan ikke finde nogen firmware opdateringer til routeren det er heller ikke en mulighed i routerens opsætning så hvidt jeg kan se ( har været alle sider igennem)


    den kan desværre heller ikke flyttes da den er skruet fast i vægen der hvor waoo trak fiberen ind :-/

  • bånd det er vel 11 g/n




    det er desværre ikke udfald for de sekundt man smider en kablet forbindelse i en laptop så er den helt stabil med lav latency og alt det jazz.


    lige et screen cap af wifi instillingerne
    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/062017/Untitled-1_big_thumb.jpg]

  • Der er 2 bånd - 2.4 GHz og 5.0 GHz. Hvis du kører 2.4 GHz på routeren, og der er mange der benytter dette bånd i jeres nærhed, så kan du opleve de problemer, du beskriver. Hvis alle enheder i hytten understøtter 5.0 GHz, så prøv at skifte til det.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • hmm det står der så ikke noget om :-/


    men der dukker kun en ssid op så det er vel 2.4 ghz ?


    jeg bliver vel bare nødt itl at bide i det sure æble og få mig en router der kan håndtere tingene :thumbdown:

  • Har du evt en Plex server i huset? Det har jeg og andre oplevet kan give den slags problemer :)

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.




  • af sikekrheds maessigt aarsager vil jeg anbeafle ikke et have TKIP slaaet til som kryptering. men kun AES. medmindre ud har nogle meget gamle B og G enhende ( De fleste G enheder burde kunne tage aes)

  • Hej
    Prøv i det dump du har lavet, under "global settings" at ændre det til "auto" det vil lade routeren checke hvilken kanal der er mindst støj på og skifte til den (du/i vil ikke opdage dette skift) !
    Der er ikke nogen steder der skrives noget om at din router kan andet end 2.4 GHz, og med dine oplevelser og hvad jeg har fundet om denne router på www så vil næste skridt være at skaffe en ordentlig wifi-router hvor du har 2.4 og 5 GHz med mulighed for at bridge de to til en, for du/i må have enheder i huset der kan køre 5 GHz ac !
    Sluk så for icotera wifi'en sæt kabel mellem en selvvalgt og icotera og konfigurer den selvvalgte !
    icotera'en får spark for wifi delen og konfigurations mangler på wifi, det ser ud til at være en router med en wifi hovsa tilbygning !


    Har fundet en håndfuld som vil give dig meget mere båndbredde til hæderlige priser, du kan klart nok få det bedre til en højere pris
    https://www.proshop.dk/Router-…8-2501818450&o=1028&pre=0


    Har valgt proshop.dk da computersalg.dk igen har problemer med at sorterer efter pris, men de er ofte billigere og har lige så god service og RMA !

  • DaveP det prøver jeg. ja kan se at den får hug alle steder for spotty wifi så det er jo bare dejligt...
    tror det er begrænset hvor mange ac wifi enheder vi har xd


    @thy det er i hvert fald et forsøg værd :-)

  • Hej igen
    Du skriver at du har ikke mange enheder nu, men udskiftning af smartphone laptop smart-TV og chromecast til Googlecast 2 og ultravil alle have ac wifi og så er du på forkant, og bliver ikke irriteret når din næste laptop hænger fordi du kun har 2.4 GHz !
    Det er dog helt op til dig og evt partneren !