Indlæg af Thy25138

    Jeg kører pfsense. Jeg har selv bygget min router og det kostede en bondegård, fordi jeg er en komplet nutcase. Men det kan sagtens ordnes med en gammel core2 computer til nærmest ingen penge. Ved gigabit hastigheder er det bedst at bruge intel netværkskort.
    Mit bud er at du får den bedste gigabit vpn oplevelse med pfsense.


    Hvis du har mulighed for at skaffe en billig/gratis kontormaskine med et onboard intel netværkskort, og et ekstra pci-e intel kort er det jo en billig måde at teste om pfsense er noget for dig.

    Vær opmærksom på at der findes flere typer m.2.
    Jeg har selv en m.2 disk som køre NVME hvilket betyder den bruger PCI-E
    Man kan også købe m.2 diske som kører sata.
    Kan problemet ligge i at din Startech usb box ikke kan kørere det rette interface?

    Lige et husråd.
    Når du trækker en installation som ender i "dåse" er det bestemt en fordel at trække kabel med faste core/ledninger. Knivene i stikkene skærer ofte de små fine tråde i blød kabel over hvilket betyder ingen eller dårlig forbindelse.

    Her på bagkanten.
    Har selv haft en HP med samme kabinet.
    Kabinettet er ikke særlig godt egnet til grafikkort med en "åben" køler som kaster varmen tilbage i kabinettet.
    Det kan selvfølgelig godt være at et GTX 1050 ti udvikler mindre varme end mit gamle GTX 760.
    Hold lige øje med om din computer bliver for varm.

    Jeg ville hoppe på HDMI løsningen! uden at være den store HDMI freak vil jeg tro at det er svært at beskytte sig mod fremtidige opgraderinger som 4k med en netværksløsning.
    Jeg kan ikke se hvordan frost skulle blive et problem. Rent elektrisk vil det være en kæmpe fordel at have et frossent kabel. Det store problem med udendørskabler bliver ædt sol, vin og vejr SPECIELT sorte kabler! Nu kender jeg ikke til kabeltrækket men et kabel med mini hdmi kabel vil give mulighed for at lave huller som rent faktisk kan lukkes igen, og et "Kabeldækjern" kan beskytte mod naturen.