Tweak.dk tester Cooler Master Cosmos II 25th Anniversary Edition

  • Det beklager jeg. Det var sådan jeg forstod det.


    Vedr usb på bundkort så kan disse og helt sikkert flere.


    Asus Z270-WS


    ROG-MAXIMUS-IX-CODE


    ROG-MAXIMUS-IX-FORMULA



    Jeg gider selvfølgelig ikke at kigge alle bundkort igennem. Der er helt sikkert en del der kan. Samtidig kommer x299 snart, hvilket nok vil forsætte trenden.


  • Der vil jeg egentlig gerne give dig ret :9xo .


    Men Cosmos II blev egentlig osse kun et godt kabinet, fordi det kunne moddes, så det kun var/er ens egen fantasi som sætter grænsen. Out of the box, så er designet egentlig for "gammelt", men bruger man vandkøling og store radiatorer, så bliver det svært og finde et kabinet, som tillader dig og lave så meget om på.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hvad bruger du 4 stk. USB 2.0 porte til? Kan de overhovedet komme til at virke på et moderne bundkort? Mit har f.eks. kun 1 stik USB 2.0 stik. hvilket min AIO bruger.


    Det her må betragtes som et highend kabinet, så har bundkortet der monteres i dette højst sandsynligt mulighed for at bruge USB C. Samtidig må det da forventes at folk, der køber dette kabinet ikke skifter det igen lige med det samme, derfor er det da rart at have de nye stik.


    I må da indrømme at det er et gammelt layout. :D


    Headset, et/to Pendrives alt efter hvad jeg laver, Kamera kortlæser over USB. :D


    Hvad bruger jeg USB-C til? Ikke en radisse. Når det så er sagt er jeg ikke uenig i at det på flere punkter mere er en form for "ode" til en klassisker, end et virkeligt seriøst bud på et kabinet anno 2017. De har taget nogle valg for at bevare det gamle design med nogle forbedringer for at det fungerer bedre i et moderne setup. Det vil selvfølgelig ikke være i alles smag - specielt til ønskeprisen. Men hvis man er nostalgisk og savner designet er det ikke et helt dumt bud imo.


    Kan I ikke tåle at få kritik på jeres anmeldelser?


    Det er sjovt at de fleste kommentarer på disse sider også under sig lidt over kabinettet. Her bliver brugerne dog ikke skudt ned af mods. Måske Tweak kunne lære noget her?


    Jeg ser det her som en interessant debat, ikke et spørgsmål om at folk ikke kan tage kritik - Og dog. Det lyder nærmere som om at du ikke kan respektere at folk har forskellige meninger og behov for deres kabinet. Med al respekt. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |