iRep.dk fusker og forringer min iP6.

  • Hej med jer


    Jeg bliver nød til at have jeres vurdering ind over her.


    For at gøre en lang historie kort, så er jeg væltet på min cykel, og fået knust skærmen på min iPhone 6. Der kom også et lille bitte mærke i siden af telefonen, men ikke noget særligt. Vildt heldigt det kun er skærmen tænkte jeg.
    (Det skal siges at jeg har passet rigtig på min iPhone. Den har aldrig rigtig været i cover, og aldrig brugt Panser glas.
    Der er kun kommet 2 meget små, og ubetydelige mærker i siden af telefonen i de ca. 2½ år jeg har haft den. Så den er faktisk rigtig pæn af en 2½ år gammel tlf at være.


    Jeg har dog for ca. et halvt år siden købt Apples eget battericover, som jeg mest af alt bruger som "trådløs opladning",
    eller har det på hvis jeg f.eks. skal til koncert o.l. hvor der kan være brug for ekstra batteri tid hvis jeg skal optage video eller tage mange billeder. Ellers bruger jeg ikke coveret på min tlf.)



    Jeg kontakter mit forsikringsselskab og får at vide min tlf. skal vurderes og evt. repareres hos irep.dk



    Nuvel, jeg tager ud til irep.dk og viser dem min tlf.


    Teknikeren kigger meget hurtigt på min tlf, med det blotte øje og siger "Ja skærmen skal skiftet, og det skal bagsiden også, den er jo helt skæv"
    Jeg tænker lige. OK, det lyder da mærkeligt. For jeg havde min tlf. i Apples battericover på vejen til irep.dk, for at få ladet den op,
    og den kunne uden den mindste smule tegn på skævhed komme i det ellers meget stive battericover.
    Så jeg er 110% sikker på jeg selv ville have opdaget den skævhed han kunne se på et split sekund.
    Jeg havde dog taget coveret af, inden jeg gik ind i butikken.


    Men jeg tænker så bagefter, OK, det er måske ikke så dumt at få et helt nyt yder på min tlf. det må da hæve værdien på den, når den skal sælges.




    Teknikeren siger at min tlf er klar om 1½ time....



    1½ time senere kommer jeg så for at hente min tlf..
    Der får jeg at vide der lige går et øjeblik før den er klar.
    Da teknikeren har opdaget at mit batteri er i rigtig dårlig stand, og at han derfor har valgt at skifte det..... Uden at spørge mig om det først.
    Jeg gør opmærksom på at det da lyder meget underligt. For jeg har ikke oplevet noget som helst problem med mit batteri.
    Jeg bruger normalt ikke min tlf så meget, så jeg lader den ikke nødvendigvis hverdag. Faktisk kan den godt holde 1½ - 2 døgn på en opladning. Og den brugte vel 8-10% strøm om natten (som jeg husker det).
    Så det vel jeg da ikke kalde et batteri i dårlig stand...
    Men teknikeren insistere på at det var dårligt, for det kunne han jo måle..
    Jeg undre mig meget over det, men tager hjem......





    Hjemme sidder jeg så og opdager at der nu står et fremmede IMEI nummer bag på min tlf, som jo så ikke passer med det IMEI nummer min tlf oprigtig har.



    Plus at jeg her til morgen opdager at min tlf. har brugt 20% strøm over natten.
    Så i min optik er det da et dårligere batteri jeg har fået i, i forhold til det gamle originale der sad i.



    Så jeg sidder faktisk med en følelse af er blevet snydt rigtig godt og grundigt.



    Og jeg føler også at mit tlf, nu er mindre værd, end den var med det originale batteri, og bagsiden med de 2 ubetydelige mærker der var at se..
    Jeg oplever det faktisk som om at irep.dk snyder både mig, og mit forsikringsselskab..



    Så jeg overvejer faktisk at tale med mit forsikringsselskab om at jeg mener vi begge er blevet snydt af irep.dk..



    Skærm udskiftning (Original kvalitet)1900 kr.
    Batteri udskiftning500 kr.
    Bagcover udskiftning1600 kr


    Altså har de udskiftet dele for 2100kr som jeg ikke mener de burde skifte, da det jo kun var skærmen der fejlede noget.




    Hvordan ville i reagere på min oplevelse hvis det var jer???


    Skal jeg græde eller grine??
    Skal jeg føle mig heldig, eller tage taget hårdt bag i??
    Er min tlf. mon mindre værd nu, i forhold til før??



    Mvh. Kongsted

  • Hej Matematik!
    Hvis du kun betalte 2100 kroner for den reparation du har leveret detaljer på, er du da sluppet meget billigt.
    I øvrigt er du selv ude om Odins vrede, hvis du er typen der slæber din telefon med til koncert.


    På den seriøse side; er indlægget ment seriøst?

  • Uanset hvad må reparatøren ikke lave en ændring i den opgave I har aftalt uden at spørge først - Hvis du ikke har givet tilsagn til at batteriet også må skiftes, så er det en ommer fra deres side.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg kan dog være bange for at da du tog den med hjem, "accepterede" udskiftningen af de dele du ikke mente skulle skiftes(lyder dog til du bare har fået en "ny*"). Men ja hvis jeg var dig, og du er hundrede på det gamle batteri fungerede fint samt bagsiden ikke skulle skiftes. Ja så må det da være en ommer for dem princibielt, men kan være bange for retten er på deres side. Men prøv da og snakke med dem.


    *Tinfoil hat on* Det værste er de nok bare havde givet dig denne nye telefon uanset om andet end skærmen skulle skiftes. Og de så vælger at sige flere ting skal skiftes for at kradse flere penge ind... *tinfoil hat off*



    Held og lykke med det!


    *Ny: som i det kunne sagtens have været et refurbished telefon, dette kunne forklare det dårligere batteri.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Hej Matematik!
    Hvis du kun betalte 2100 kroner for den reparation du har leveret detaljer på, er du da sluppet meget billigt.
    I øvrigt er du selv ude om Odins vrede, hvis du er typen der slæber din telefon med til koncert.


    På den seriøse side; er indlægget ment seriøst?

    Hej Amalie Szigethy Aka Comicsdk


    Tak for dit øhhhh... svar..
    Sikker på at du har stavet dig igennem hele mit indlæg??
    For det bære dit intelligente svar nemlig ikke præg af..


    Jeg har ingen steder fortalt at jeg har betalt 2100kr for reparationen.. Så jeg ved ikke hvor du har det fra!


    Jeg har heller ingen steder fortalt at jeg har ødelagt min tlf. i forbindelse med en koncert.. Så jeg ved ikke rigtig hvor du har det fra!


    På den seriøse side; er dit svar ment seriøst?


    Så skulle du måske smutte tilbage til HOL hvor du kommer fra?
    Der passer din attitude vist meget bedre end det gør her på TWEAK.DK

  • Uanset hvad må reparatøren ikke lave en ændring i den opgave I har aftalt uden at spørge først - Hvis du ikke har givet tilsagn til at batteriet også må skiftes, så er det en ommer fra deres side.

    Ja helt enig, og problemet er jo at hvis jeg klager over det, så er der jo ingen garanti for at jeg får mit eget originale batteri tilbage igen.
    Da det sikkert bare er smidt i kassen med de andre batterier. Så er jo nok nød til at beholde det jeg har nu..

  • Tak for dit svar.


    Jeg håber ikke du har ret i din formodning ang. at da jeg tog den med hjem, "accepterede" udskiftningen.
    For så er løbet da nok kørt..



    Jeg har 100% sikkert ikke fået en ombytter tlf.
    Da alt data var som da jeg indleverede den.


    Det vil sige at jeg har ikke gendannet fra iCloud,
    jeg indtastede blot min PIN kode, og min tlf. var som den plejede. Men billeder og alting.


    Altså jeg kan da sikkert godt få min originale bagside tilbage igen. Da der jo står mit eget IMEI nummer.
    Så der kan de da i hvert fald ikke snyde mig.


    Men som jeg skrev til HerrMansen, så kan jeg jo aldrig vide om jeg får mit originale batteri tilbage igen..



    Jeg tror personligt at de har skiftet bagside & batteri for at platte mit forsikringsselskab for ekstra penge.

  • Ja, jeg kan godt se at min respons måske var knapt så morsom.
    Det vil jeg beklage.
    At du så går totalt i selvsving, og bliver personlig, må jeg tage med.
    Måske forstod jeg bare ikke at indlægget var brandhamrende seriøst ment, jeg fik umiddelbart den tanke at det netop var ment som et pun til eks. hol.
    Men det var det jo ikke.
    Igen; jeg beklager, undskylder og håber det hele løser sig for dig.

  • Spørgsmålet her, er vel hvordan du vil bevise din påstand for forsikringen, har du taget billeder af telefonen før/efter?


    Det bedste argument må være at du har kontaktet forsikring, de har fortalt den skulle vurderes, og du forklarede at skærmen var ødelagt. Efter rep, forklarer irep at de har yderligere rodet med et batteri, som intet har med forsikringen at gøre, så her har du måske dit bedste argument.


    Forsikringen har så betalt for for en sliddel, som du nok ikke havde fået dækket af dem, der er skiftet en bagside som heller ikke var anmeldt.


    Så jo, jeg ville da tale med dem om sagen, og høre om de selv synes at regningen og arbejdet udført er det som du har anmeldt.


    (Håber ikke de sender dig regning for skiftet batteri, pga dette)