Hej med jer
Jeg bliver nød til at have jeres vurdering ind over her.
For at gøre en lang historie kort, så er jeg væltet på min cykel, og fået knust skærmen på min iPhone 6. Der kom også et lille bitte mærke i siden af telefonen, men ikke noget særligt. Vildt heldigt det kun er skærmen tænkte jeg.
(Det skal siges at jeg har passet rigtig på min iPhone. Den har aldrig rigtig været i cover, og aldrig brugt Panser glas.
Der er kun kommet 2 meget små, og ubetydelige mærker i siden af telefonen i de ca. 2½ år jeg har haft den. Så den er faktisk rigtig pæn af en 2½ år gammel tlf at være.
Jeg har dog for ca. et halvt år siden købt Apples eget battericover, som jeg mest af alt bruger som "trådløs opladning",
eller har det på hvis jeg f.eks. skal til koncert o.l. hvor der kan være brug for ekstra batteri tid hvis jeg skal optage video eller tage mange billeder. Ellers bruger jeg ikke coveret på min tlf.)
Jeg kontakter mit forsikringsselskab og får at vide min tlf. skal vurderes og evt. repareres hos irep.dk
Nuvel, jeg tager ud til irep.dk og viser dem min tlf.
Teknikeren kigger meget hurtigt på min tlf, med det blotte øje og siger "Ja skærmen skal skiftet, og det skal bagsiden også, den er jo helt skæv"
Jeg tænker lige. OK, det lyder da mærkeligt. For jeg havde min tlf. i Apples battericover på vejen til irep.dk, for at få ladet den op,
og den kunne uden den mindste smule tegn på skævhed komme i det ellers meget stive battericover.
Så jeg er 110% sikker på jeg selv ville have opdaget den skævhed han kunne se på et split sekund.
Jeg havde dog taget coveret af, inden jeg gik ind i butikken.
Men jeg tænker så bagefter, OK, det er måske ikke så dumt at få et helt nyt yder på min tlf. det må da hæve værdien på den, når den skal sælges.
Teknikeren siger at min tlf er klar om 1½ time....
1½ time senere kommer jeg så for at hente min tlf..
Der får jeg at vide der lige går et øjeblik før den er klar.
Da teknikeren har opdaget at mit batteri er i rigtig dårlig stand, og at han derfor har valgt at skifte det..... Uden at spørge mig om det først.
Jeg gør opmærksom på at det da lyder meget underligt. For jeg har ikke oplevet noget som helst problem med mit batteri.
Jeg bruger normalt ikke min tlf så meget, så jeg lader den ikke nødvendigvis hverdag. Faktisk kan den godt holde 1½ - 2 døgn på en opladning. Og den brugte vel 8-10% strøm om natten (som jeg husker det).
Så det vel jeg da ikke kalde et batteri i dårlig stand...
Men teknikeren insistere på at det var dårligt, for det kunne han jo måle..
Jeg undre mig meget over det, men tager hjem......
Hjemme sidder jeg så og opdager at der nu står et fremmede IMEI nummer bag på min tlf, som jo så ikke passer med det IMEI nummer min tlf oprigtig har.
Plus at jeg her til morgen opdager at min tlf. har brugt 20% strøm over natten.
Så i min optik er det da et dårligere batteri jeg har fået i, i forhold til det gamle originale der sad i.
Så jeg sidder faktisk med en følelse af er blevet snydt rigtig godt og grundigt.
Og jeg føler også at mit tlf, nu er mindre værd, end den var med det originale batteri, og bagsiden med de 2 ubetydelige mærker der var at se..
Jeg oplever det faktisk som om at irep.dk snyder både mig, og mit forsikringsselskab..
Så jeg overvejer faktisk at tale med mit forsikringsselskab om at jeg mener vi begge er blevet snydt af irep.dk..
Skærm udskiftning (Original kvalitet)1900 kr.
Batteri udskiftning500 kr.
Bagcover udskiftning1600 kr
Altså har de udskiftet dele for 2100kr som jeg ikke mener de burde skifte, da det jo kun var skærmen der fejlede noget.
Hvordan ville i reagere på min oplevelse hvis det var jer???
Skal jeg græde eller grine??
Skal jeg føle mig heldig, eller tage taget hårdt bag i??
Er min tlf. mon mindre værd nu, i forhold til før??
Mvh. Kongsted