Indlæg af Comicsdk

    Din processor er stadig en meget habil gamer-chip, den er også let at clocke.
    Som du selv er inde på, 1070, alternativt bør du kigge på AMDs kort i samme tier.
    Din opgradering er penge ud af vinduet, såfremt du stadig vil game i 1080p.


    I med et nyt grafikkort, og du er flyvende.


    Kig evt på AMDs RX580 som modpol til GTX 1070, det er rimelig smuk ydelse i 1080p til pengene.

    Hvis du nævner de favorit-titler du spiller, ville det være lettere at guide dig til et build der matcher dit behov.


    Umiddelbart vil jeg mene at dit grafikkort er totalt overkill ifht den skærm du har valgt.
    Ligeledes er den i7'er også en heftig mønt-sluger i dit budget, her tænker jeg igen; hvilke titler spiller du.


    Til sammenligning sidder jeg og spiller Far Cry 4 på en Pentium-processor til 600 kroner.

    Det endte med en Intel Pentium G4600, en WD Green M.2 120 GB i et MSI B250M og 8 GB 2400MHz pakket ind i et BitFenix Phenom.
    Hele Baduljen kostede 2800 kroner.


    Så den "nye" maskine består af følgende;



    Intel Pentium G4600 (ny)
    MSI B250M Gaming Pro (nyt)
    Inno 3D GTX 680 2 GB (brugt)
    8 GB DDR4 2400 Mhz (nye)
    Western Digital Green M.2 120 GB (ny)
    Corsair TX 750 (brugt)
    BitFenix Phenom (nyt)


    PSU og GFX gav jeg samlet 700 kroner for.


    Mange tak for respons og gode forslag.

    Er her nogle der kender til en hub til en Macbook Air, hvor der er Thunderbolt indgang og udgang, plus HDMI og/eller DVI og som ikke koster 1500 kroner.
    Jeg leder efter den for en ven - lad mig få nogle forslag.

    Jeg mangler pr. 1/8 2017 dele til et byg af stationær.


    Jeg regner med at købe en G4560 og bygge med den som basis.
    Dvs jeg kommer til at mangle board, ram, strømforsyning og grafikkort.
    GFX må gerne yde som f.eks. GTX 1050ti - jeg kommer til at spille i 1920x1080p


    Alternativt kan jeg bruge en komplet maskine med minimum en i5'er (fra 2500K og op)
    Nyere processorer behøver ikke at være K-modeller.


    Jeg har tastatur og mus i forvejen.


    På forhånd tak.

    Ja, jeg kan godt se at min respons måske var knapt så morsom.
    Det vil jeg beklage.
    At du så går totalt i selvsving, og bliver personlig, må jeg tage med.
    Måske forstod jeg bare ikke at indlægget var brandhamrende seriøst ment, jeg fik umiddelbart den tanke at det netop var ment som et pun til eks. hol.
    Men det var det jo ikke.
    Igen; jeg beklager, undskylder og håber det hele løser sig for dig.

    Hej Matematik!
    Hvis du kun betalte 2100 kroner for den reparation du har leveret detaljer på, er du da sluppet meget billigt.
    I øvrigt er du selv ude om Odins vrede, hvis du er typen der slæber din telefon med til koncert.


    På den seriøse side; er indlægget ment seriøst?

    Hvis du primært skal bruge maskinen til counsterstrike, er det ikke bare overkill, det er tæt på at være totalt spild af penge.
    For langt under det halve af prisen, kan du bygge et komplet system baseret på en i5'er, som er alt rigeligt til det spil.
    Jeg vil faktisk vove den påstand at din i3'er er rigeligt.
    Pengene er bedre brugt på SSD og GPU.
    Alternativt kan du finde high end dele brugt, og der vil du også komme meget langt for meget mindre mønt.


    Men har du pengene, så giv den gas.