Hjemmeside til automatisk installation af drivers.

  • Davs.


    Ind i mellem når man skal installere drivers på en pc kan man sidde længe og bøvle med at finde drivers osv.
    Det er jeg rent ud sagt ..... træt af til tider.
    Så viser min makker mig denne hjemmeside http://www.driveridentifier.com/


    Jeg har ikke selv prøvet den, men han siger de ikke har svigtet ham endnu (han arbejder dagligt i en lille pc biks)
    Er der andre end ham som har erfaringer med denne side ?
    Altså jeg overvejer næste at tage hjem og klaske en nyinstalleret pc op og teste denne side.


    Har folk erfaring med denne eller lignene sider ?

  • Hold dig langt væk fra den type sider.
    9 ud at ti gange, får du hevet alt muligt bloat og virus med ned.
    Det bedste du kan gøre for din computer driver-wise - hvis du ikke kender komponenterne - er at hente eks. Speccy eller lign. hardware-scanner, og så simpelthen slavisk hente driverne hos producenterne af de enkelte komponenter.


    Links:


    https://www.piriform.com/speccy



    http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html



    I øvrigt er det heller ikke sjældent at du med den slags scanners du linker til, får helt forkerte drivers.
    Just sayin'.

  • Du burde slet ikke have behov for den slags sider i dag - Find modelnummeret på dit bundkort og hop ind på deres hjemmeside. Så burde du i 99% af tilfældende kunne finde en driver assistant der henter alt du mangler - hvis ikke Windows Update allerede har hentet dem for dig (Virker bedst i Windows 10)


    Til programmer bruger jeg ofte Ninite - Hvor du selv vælger hvilke programmer du vil have hentet, og så spytter den en downloader ud der gør arbejdet for dig.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Du burde slet ikke have behov for den slags sider i dag - Find modelnummeret på dit bundkort og hop ind på deres hjemmeside. Så burde du i 99% af tilfældende kunne finde en driver assistant der henter alt du mangler - hvis ikke Windows Update allerede har hentet dem for dig (Virker bedst i Windows 10)


    Til programmer bruger jeg ofte Ninite - Hvor du selv vælger hvilke programmer du vil have hentet, og så spytter den en downloader ud der gør arbejdet for dig.

    Nu du nævner det der med Windows-update..
    Windows vil jo meget gerne hente eks. grafikkort-driver i en fart, min erfaring er bare at den driver Windows installerer, ofte er forældet.
    Jeg ved ikke om det er blevet bedre, jeg er totalt oldschool med den slags, nærmest religiøs, jeg går altid direkte til Nvidia eller AMD når jeg skal installere gpu.
    Spilder jeg i virkeligheden min tid?

  • Lige præcis på GPU området er Windows på den sikre side, ja. Men du kan jo bare selv hente den nyeste driver via nVidia Experience / AMD Settings selv, hvis den ikke med det samme spørger dig om det samme.


    Hvad angår drivere til f.eks. chipset, LAN og lyd sker der sjældent det store, så der burde du få de nyeste drivere med, medmindre du har købt et bundkort der lige er udkommet. Men igen så har langt de fleste producenter et Assistant program der checker drivere for dig, som du bare kan fjerne bagefter.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |