Spil render "for hurtigt"

  • Jeg hænger stadig fast i et strategi-spil fra 2005, mit problem består i at mine mænd i spillet bevæger sig hurtigere end de skal, det er lige som om der er turbo på.
    Kan det være et driverproblem?
    Umiddelbart kan jeg ikke google mig frem til en beskrivelse af problemet og en evt. løsning.


    Har du et bud på hvad det kan være?

  • Det ville jo være en god start hvis du nævnte spillets titel... :P

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ja, undskyld. Jeg havde gang i noget googleri i mellemtiden.
    Spillet er Age Of Mythology - The Titans.
    Os er Windows 10.


    Googleriet viser at det ikke er et ukendt problem på tværs af spiltitler, men løsningerne varierer en del.
    Groft sagt, kan det være alt fra netværksdrivere til grafikdrivers.
    Nogle nævner endda processoren som den skyldige.


    Jeg valgte at opdatere mine gpu-drivers.
    Det hjalp ikke.

  • Originaludgaven eller Steam? For jeg har aldrig haft problemer med hverken eller personligt. :huh:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • 5
    Originaludgaven er selvfølgelig den fedeste version, desværre er det ikke skrevet til fans med widescreens, så jeg har nødtvunget købt den polerede Steam-version.
    Der har været masser af problemer med den version, men det her er nyt (for mig)



    Altså jeg har heller ikke problemer med hverken eller personligt.
    Men enten eller kan jeg godt være lidt utilfreds med.

  • proev at saette spillet til kun at have affinity sat paa en core.

    Efter en reinstallation og opdatering af både OS, Steam og driversamling, kører det helt som det skal.
    Nu står jeg bare med et løst problem jeg ikke aner hvordan blev løst.
    Så lærte jeg heller ikke noget i dag, gud ske lov.